Anonym (Helen) skrev 2017-12-17 22:00:00 följande:
Ja precis, i statistiken står allt från tafsande till fullbordad våldtäkt i samma genre.
Diskuterar du våldtäkt i hemmet eller utomhus? För svenska män våldtar sina fruar också, få kvinnor anmäler dock detta trots att det rent juridiskt är olagligt, och vad gör det egentligen om det är olagligt när förövaren sällan eller aldrig åker dit för det?
Nu är du inte riktigt ärlig, och därför tror jag att ditt syfte inte är att förebygga våldtäkterna utan att bara smutskasta invandrare. Men svarar dig iallafall. Invandrarna som du skyller alla våldtäkter på kommer från länder som Irak, Syrien, Marocko, Tunisien osv eller hur? Där riskerar man inte dödsstraff för våldtäkt så sluta sprida din dynga.
Förminska inte alla kvinnors upplevelse , för du har väl hängt med i #metoo, där förövarna kommer från alla olika samhällsklasser. Enda likheten har varit att dom är män.
Jag svarar på påståendet: "Sverige LEDER i världen på antal våldtäkter!! ". Vilket i och för sig inte är sant. Jag pratar inte om Syrien, Marocko och Tunisien eller Irak. Jag nämner inte ens ordet "invandrare"
Ja, svenska män våldtar också sina fruar och dessa vet att man kan anmäla och om de anmäler riskerar de inte att förskjutas av familjen. I väldigt många kulturer anser man inte ens att våldtäkt inom äktenskapet existerar. Om man är gifta får mannen göra vad han vill.