• Remmens

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

"Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

• Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • Rea  List

Vi svenskar har i alla tider gruppvåldtagit och sedan tänt eld på tjejer.
    Läs på lite om häxprocesserna på 1400-talet !

Det är bara tack vare #Metoo som detta uppmärksammas nu

• Anonym (källgranska!)
    Anonym (anonym tror jag) skrev 2017-12-18 21:51:47 följande:

Vad fick de för straff per våldtäkt?

Nåja, detta påverkar statistiken som en fjärt i rymden.

I fjol anmäldes ca 6500 våldtäkter. 1 000 ytterligare våldtäkter är en relativt stor ökning.
  • Anonym (anonym tror jag)
    Anonym (källgranska!) skrev 2017-12-18 22:14:35 följande:
    I fjol anmäldes ca 6500 våldtäkter. 1 000 ytterligare våldtäkter är en relativt stor ökning.
    Det var väl över flera år.
  • Anonym (Helen)
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 16:41:32 följande:

Inte förmildrande omständigheter, men man brukar skilja mellan övergrepp av överfallskaraktär och övergrepp som inte är det.

Det är fyra pojkar och en flicka som utsatts där det är de fyra pojkarna som framförallt varit utsatta. Ett par av dem har utsatts för hundratals våldtäkter och övergrepp under flera års tid.

De fyra pojkarna har "ställt upp" på att ha sex med två äldre killar. Det är fel naturligtvis, men vad jag förstått ett inte allt för ovanligt sätt för homosexuella unga män att sexdebutera på.

Fy fan vilket äckligt synsätt du har, du rättfärdigar barnvåldtäkt eftersom förövarna var svenskar!! Flera i tråden hänvisar till fall där förövarna var svenskar och du fortsätter ditt jävla ältande. Fattar du inte att det spelar ingen roll från var förövaren kommer ifrån, det sker överallt bland alla sorters killar/män.

Vad är skillnaden mellan Paolos våldförande på en kvinna som är ute på kvällspromenad och på Eriks våldsförande efter att ha supit ner tjejen på krogen och dragit henne hem?

Det är lika illa i bägge fallen , däremot är största sannolikheten att det uppmärksammas i Paolos fall , för där anmäler kvinnan till större del och det skapar enorma tidningsrubriker.

I Eriks fall är största sannolikheten att kvinnan inte anmäler för hon vet att ingen ändå kommer tro henne, rättsväsendet kommer med alla frågor att våldta henne på nytt. Varför gick du hem med honom? Vad hade du på dig? Hur många partners har du haft? Osv
  • Rea  List
    Anonym (anonym tror jag) skrev 2017-12-18 22:18:13 följande:
    Och ett av de svinen var Lasse Kroner
    som sexuellt utnyttjade sin blivande sambo. 
  • Walter888
    Anonym (Marxism2018) skrev 2017-12-18 18:22:25 följande:
    Det räckte med En sån här incident i Indien för att folk skulle reagera kraftigt. Tom svensk media rapporterade. I det marxistiska Sverige mörkläggs, smutskastas ursprungsbefolkningen, tillämpas demokratur etc. Propagandan slår ut folk till 100%.
    Inget försvar finns mentalt.

Precis det som folket nu röstat för.
    "fredsskadat".
    Men hon blev också torterad till döds. Inte för att jag inte säger du har rätt. Svenskarnas huvuden har varit utsatta för propaganda i 40 år.
  • Anonym (Helen)
    Rea List skrev 2017-12-18 22:13:09 följande:

Vi svenskar har i alla tider gruppvåldtagit och sedan tänt eld på tjejer.

Läs på lite om häxprocesserna på 1400-talet !

Det är bara tack vare #Metoo som detta uppmärksammas nu

www.aftonbladet.se/nyheter/article13112957.ab

Kvinna som piskas och kedjas fast i tortyrkammare av en 47-årig man , polisen har aldrig sett nåt liknande

www.expressen.se/nyheter/inloggad/valdtakten-pa-skoltoaletten-blev-starten-pa-ett-helt-ar-av-trakasserier/

Här hur ett helt samhälle ställer sig bakom våldtäktsmannen och tom skyller på flickan
  • Anonym (källgranska!)
    Anonym (anonym tror jag) skrev 2017-12-18 22:18:13 följande:

Man ändrar inte officiell statistik retroaktivt utan anmälningarna kommer att ingå i statistiken det år som de rapporteras.
  • Rea  List
    Anonym (Helen) skrev 2017-12-18 22:35:43 följande:
    Här hur ett helt samhälle ställer sig bakom våldtäktsmannen och tom skyller på flickan
    Jo med den där 17-åringen för att gå tillbaka.

Varför gå ut och röka mitt på natten om man är under 18.
    Varför sova över hos sin pojkvän om man inte är gift
  • Digestive
    Anonym (D.D.) skrev 2017-12-17 17:26:44 följande:
    Och det tror du kommer minska våldtäkterna?

Det visar snarare bara hur naiv Löfven är.
    Syftet med samtyckeslagen är att lättare få sexbrottslingar dömda, att förövare inte längre ska kunna bli frikända med motiveringar som "Jag visste inte...", "Jag trodde inte att hon var medvetslös..." och dylikt. Problemet med lagen är nämligen kryphålet att uppsåtet är själva brottshandlingen och uppsåtet måste därmed bevisas, vilken kan vara omöjligt även när domstolen kan kliniskt notera att våldtäkt faktiskt har skett.

Ta aktuell gruppvåldtäkt exempelvis och inse att förövarna kan bli friade med motiveringar som "Vi trodde att hon var med på det..." eller "Vi förstår inte språket så bra och missförstod henne..." och allt annat som kan tänkas bortförklara ett brottsligt uppsåt.

I och med samtyckeslagen så är det ett uppsåt i sig att ha sex med någon utan samtycke.
Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!