• Remmens

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

"Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

• Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • Canadasvensk
    Nimzay skrev 2017-12-18 23:13:53 följande:
    Men snälla hur okänslig kan man vara?? Tror du verkligen att ALLA kvinnor varit med och påverkat hur det blivit? Till och med vi unga tjejer? Det var väl en ung tjej som blev utsatt för denna våldtäkt exempelvis, efter vad jag förstått, hon kan knappast ens ha hunnit rösta ens, i alla fall ej många gånger, och han kan inte ha hunnit bidra till samhällsutvecklingen särskilt många år heller. Tycker du inte ens det är hemskt då, när det gäller en så ung tjej? 
    Sant, det är inte alla men iallafall 87% av dom röstberättiga som valt detta till sina döttrar, systrar och mödrar.

För tänk vad hemskt om SD kom till makten! Då skulle ju dessa stackars våldtäktsmän riskera att få åka hem utan bidrag...
  • Anonym (Digestive)
    Digestive skrev 2017-12-18 23:29:23 följande:
    "Diskurs (latin: discursus, "springande till och från") betyder antingen "talad kommunikation eller debatt" eller "en formell diskussion eller debatt"."

https://tinyurl.com/yb9k9g6x
    Ja men då kan du göra som jag gör när jag inte gillar TV:n
  • Nimzay
    Canadasvensk skrev 2017-12-18 23:31:52 följande:
    Sant, det är inte alla men iallafall 87% av dom röstberättiga som valt detta till sina döttrar, systrar och mödrar.

För tänk vad hemskt om SD kom till makten! Då skulle ju dessa stackars våldtäktsmän riskera att få åka hem utan bidrag...
    Du har helt rätt...

Tycker för min del bara det låter lite väl grymt att påstå att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna osv för att de har själva påverkat att samhället blivit som det blivit, då det ju inte är exakt alla kvinnors fel att det blivit som det blivit. Liksom hur ska exempelvis jag kunna skylla mig själv att jag är rädd och otrygg och inte alls mår bra av att det blivit som det blivit, när jag inte gjort ett skit för att det ska bli såhär...?
  • Rea  List
    Nimzay skrev 2017-12-18 23:41:04 följande:
    när jag inte gjort ett skit för att det ska bli såhär...?
    ... så vad röstade du på då ?
  • Digestive
    Anonym (Digestive) skrev 2017-12-18 23:32:45 följande:
    Ja men då kan du göra som jag gör när jag inte gillar TV:n
    Jag tror att du har missat syftet med det aktuella inlägget och rätt rejält.

Skrev inte "Jag är inte intresserad av diskursnivån som du representerar i tråden." för att starta en diskussion utan för att avsluta den.

Aja, då vet du det.
  • Anonym (Digestive)
    Digestive skrev 2017-12-18 23:55:50 följande:
    Jag tror att du har missat syftet med det aktuella inlägget och rätt rejält.

Skrev inte "Jag är inte intresserad av diskursnivån som du representerar i tråden." för att starta en diskussion utan för att avsluta den.

Aja, då vet du det.
    Du är fri att logga av om du vill
  • Anonym (Björn)
    Nimzay skrev 2017-12-18 23:13:53 följande:

Men snälla hur okänslig kan man vara?? Tror du verkligen att ALLA kvinnor varit med och påverkat hur det blivit? Till och med vi unga tjejer? Det var väl en ung tjej som blev utsatt för denna våldtäkt exempelvis, efter vad jag förstått, hon kan knappast ens ha hunnit rösta ens, i alla fall ej många gånger, och han kan inte ha hunnit bidra till samhällsutvecklingen särskilt många år heller. Tycker du inte ens det är hemskt då, när det gäller en så ung tjej? 

Det är så jävla fruktansvärt det som har hänt men likförbannat har han (fint) rätt i det han säger. Vi har tillåtit människor med vidrig kvinnosyn att komma hit. Det kan bara sluta på ett sätt när män tycker att kvinnor inte är värda något och att dom har rätt att våldta och misshandla kvinnor för dom betyder inget ändå.
  • Digestive
    Anonym (Digestive) skrev 2017-12-19 00:00:04 följande:
    Du är fri att logga av om du vill
    Självklarheter.
  • Nimzay
    Anonym (Björn) skrev 2017-12-19 00:06:06 följande:
    Det är så jävla fruktansvärt det som har hänt men likförbannat har han (fint) rätt i det han säger. Vi har tillåtit människor med vidrig kvinnosyn att komma hit. Det kan bara sluta på ett sätt när män tycker att kvinnor inte är värda något och att dom har rätt att våldta och misshandla kvinnor för dom betyder inget ändå.
    Ja, "fint" har rätt i mycket av det i han säger. Men jag tycker fortfarande han är känslokall om han ej bryr sig om när någon råkar illa ut, särskilt om det exempelvis är en ung tjej som ej gjort ett skit för att få människor med vidrig kvinnosyn att komma hit.
Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!