Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

Anonym (Fint) skrev 2017-12-18 13:12:39 följande:

Jag är inte så upprörd över de här våldtäkterna. Borde jag vara det?

Sveriges kvinnor har själva röstat för och varit drivande för att få det samhälle de nu håller på att få. Vi har hjälpt tiotusentals människor undan krigets fasor de senaste åren och en del av det pris vi får betala för det är med kvinnornas trygghet.

Sverige blir ett otryggare land, inte minst för kvinnor, när vi tar emot invandrare från länder som Syrien, Afghanistan, Irak och Somalia. Det har vi vetat i flera decennier. De har en annan kvinnosyn än vi har och i synnerhet ser de ned på kuffar, alltså icke-muslimska kvinnor.

Det här är något som Sveriges kvinnor varit väl införstådda med när de sagt ja till att öppna Sveriges gränser för hundratusentals män från de här länderna. Därför vet jag inte varför vi män ska bli så upprörda?

Men snälla hur okänslig kan man vara?? Tror du verkligen att ALLA kvinnor varit med och påverkat hur det blivit? Till och med vi unga tjejer? Det var väl en ung tjej som blev utsatt för denna våldtäkt exempelvis, efter vad jag förstått, hon kan knappast ens ha hunnit rösta ens, i alla fall ej många gånger, och han kan inte ha hunnit bidra till samhällsutvecklingen särskilt många år heller. Tycker du inte ens det är hemskt då, när det gäller en så ung tjej? 
  • Nimzay
    Canadasvensk skrev 2017-12-18 23:31:52 följande:
    Sant, det är inte alla men iallafall 87% av dom röstberättiga som valt detta till sina döttrar, systrar och mödrar.

För tänk vad hemskt om SD kom till makten! Då skulle ju dessa stackars våldtäktsmän riskera att få åka hem utan bidrag...
    Du har helt rätt...

Tycker för min del bara det låter lite väl grymt att påstå att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna osv för att de har själva påverkat att samhället blivit som det blivit, då det ju inte är exakt alla kvinnors fel att det blivit som det blivit. Liksom hur ska exempelvis jag kunna skylla mig själv att jag är rädd och otrygg och inte alls mår bra av att det blivit som det blivit, när jag inte gjort ett skit för att det ska bli såhär...?
  • Nimzay
    Anonym (Björn) skrev 2017-12-19 00:06:06 följande:
    Det är så jävla fruktansvärt det som har hänt men likförbannat har han (fint) rätt i det han säger. Vi har tillåtit människor med vidrig kvinnosyn att komma hit. Det kan bara sluta på ett sätt när män tycker att kvinnor inte är värda något och att dom har rätt att våldta och misshandla kvinnor för dom betyder inget ändå.
    Ja, "fint" har rätt i mycket av det i han säger. Men jag tycker fortfarande han är känslokall om han ej bryr sig om när någon råkar illa ut, särskilt om det exempelvis är en ung tjej som ej gjort ett skit för att få människor med vidrig kvinnosyn att komma hit.
  • Nimzay
    Anonym (bbr) skrev 2017-12-19 00:21:40 följande:
    Polisen har inte ännu gått ut med upplysningar om gärningsmännen. Hur vet ni vilka de är?
    Har jag sagt att jag vet vilka just dessa är? har bara svarat rent allmänt på vad andra skrivit
  • Nimzay
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-19 00:42:32 följande:
    Ja, jag är känslokall.

Tror du att känslor, upprördhet, snyftande, handhjärtan eller hysteriska krokodiltårar kommer rädda en enda kvinna från att bli våldtagen?
    Nej, jag tror inte att känslor som upprördhet eller snyftande osv i sig gör någon nytta, det är bara löjligt och naivt att tro det. Men i grunden handlar det om att på något sätt bry sig , annars kan man inte göra något åt det man tycker är fel. Och så är det även skillnad på känslor och känslor, att genuint och ärligt bry sig och känna empati, när någon verkligen på riktigt råkat ut för någonting hemskt, har exempelvis ingenting att göra med hysteriska krokodiltårar.
    Anonym (Fint) skrev 2017-12-19 00:42:32 följande:
    Det handlar inte bara om människor som kommit hit. Det handlar även om inhemska våldtäktsmän. Hagamannen är exempelvis på fri fot, trots att risken är skyhög att han förr eller senare försöker våldta någon igen. Och han är bara en i mängden.

Vi har en värdegrund i Sverige som gör att vi värnar mer om förövarna än om brottsoffren. Vi vill inte utvisa dömda våldtäktsmän eftersom de riskerar att råka illa ut i sina hemländer. Vi vill helst inte låsa in våldtäktsmän för länge eftersom alla anses förtjäna en andra chans, trots att de våldtagna kvinnorna aldrig fick en första chans att slippa bli våldtagna.

Det är ett genomgående paradigm som präglar hela det svenska samhället och som det finns en stor samsyn kring. Det finns inget politiskt parti i Sverige som på allvar vill utmana det. Vi är för humana tycker vi och vår humanism skapar väldigt mycket elände.

Hade jag varit diktator för en dag i Sverige så hade jag satt upp en galge på Stortorget i Malmö, åkt till första bästa anstalt, hämtat tio redan dömda våldtäktsmän och hängt upp dem i varsin snara på torget. Sedan hade jag utlyst en belöning på hundra miljoner kronor till den eller de som kan ge tips som leder till att de nu jagade våldtäktsmännen grips. Jag lovar att de varit fast inom några timmar. Det finns givetvis folk i Malmö som vet vilka de är.

Sedan hade våldtäktsmännen fått göra de tio redan upphängda kräken sällskap i varsina snaror på Stortorget i Malmö. Inte en jävel hade vågat våldta någon i Malmö efter det.
    I resten av ditt inlägg håller jag med dig precis!!! Tummar upp för det^^

Rent allmänt så har vi en alldeles för mesig och blödig värdegrund i Sverige, där man är alldeles för mild mot gärningsmän, där man fäller krokodiltårar i fel sammanhang osv, och det är givetvis väldigt illa och lika vidrigt det - som empatilöshet och känslokyla.
  • Nimzay
    Anonym (bbr) skrev 2017-12-19 00:51:22 följande:
    Nä men du antar att de är vidriga människor som kommit hit. Vilka är dessa?
    Ja det gör jag faktiskt om jag skulle gissa. Men jag har inte sagt det och det var inte heller det jag huvudsakligen ville säga med mina inlägg.
  • Nimzay
    Anonym (För helvete!) skrev 2017-12-19 01:12:24 följande:
    Ja bara att det "enda" partiet är säkert både våldtäktsmän och nazister och skulle gasa alla som inte var perfekta enligt deras mall samt förpassa alla kvinnor vid spisen och dra tillbaks klockan ingefär 200 år...hoppfullt"
    Vad fan yrar du om? För helvete...!!!!!!!!!!!!???!!!Skrikandes
  • Nimzay
    Anonym (Hjortron) skrev 2017-12-19 19:21:58 följande:

Man blir rädd på riktigt när man ser vart det här landet är på väg.

Så sant.
Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!