Anonym (Fint) skrev 2017-12-19 00:42:32 följande:
Ja, jag är känslokall.
Tror du att känslor, upprördhet, snyftande, handhjärtan eller hysteriska krokodiltårar kommer rädda en enda kvinna från att bli våldtagen?
Nej, jag tror inte att känslor som upprördhet eller snyftande osv i sig gör någon nytta, det är bara löjligt och naivt att tro det. Men i grunden handlar det om att på något sätt
bry sig , annars kan man inte göra något åt det man tycker är fel. Och så är det även skillnad på känslor och känslor, att genuint och ärligt bry sig och känna empati, när någon verkligen på riktigt råkat ut för någonting hemskt, har exempelvis ingenting att göra med hysteriska krokodiltårar.
Anonym (Fint) skrev 2017-12-19 00:42:32 följande:
Det handlar inte bara om människor som kommit hit. Det handlar även om inhemska våldtäktsmän. Hagamannen är exempelvis på fri fot, trots att risken är skyhög att han förr eller senare försöker våldta någon igen. Och han är bara en i mängden.
Vi har en värdegrund i Sverige som gör att vi värnar mer om förövarna än om brottsoffren. Vi vill inte utvisa dömda våldtäktsmän eftersom de riskerar att råka illa ut i sina hemländer. Vi vill helst inte låsa in våldtäktsmän för länge eftersom alla anses förtjäna en andra chans, trots att de våldtagna kvinnorna aldrig fick en första chans att slippa bli våldtagna.
Det är ett genomgående paradigm som präglar hela det svenska samhället och som det finns en stor samsyn kring. Det finns inget politiskt parti i Sverige som på allvar vill utmana det. Vi är för humana tycker vi och vår humanism skapar väldigt mycket elände.
Hade jag varit diktator för en dag i Sverige så hade jag satt upp en galge på Stortorget i Malmö, åkt till första bästa anstalt, hämtat tio redan dömda våldtäktsmän och hängt upp dem i varsin snara på torget. Sedan hade jag utlyst en belöning på hundra miljoner kronor till den eller de som kan ge tips som leder till att de nu jagade våldtäktsmännen grips. Jag lovar att de varit fast inom några timmar. Det finns givetvis folk i Malmö som vet vilka de är.
Sedan hade våldtäktsmännen fått göra de tio redan upphängda kräken sällskap i varsina snaror på Stortorget i Malmö. Inte en jävel hade vågat våldta någon i Malmö efter det.
I resten av ditt inlägg håller jag med dig precis!!! Tummar upp för det^^
Rent allmänt så har vi en alldeles för mesig och blödig värdegrund i Sverige, där man är alldeles för mild mot gärningsmän, där man fäller krokodiltårar i fel sammanhang osv, och det är givetvis väldigt illa och lika vidrigt det - som empatilöshet och känslokyla.