Anonym (Suck) skrev 2017-01-23 16:56:52 följande:
Om bonus blir sjuk hos pappan så kan pappan med ny familj bli sjuka. Dessutom kan bonus vara den enda som är sjuk. Ska då pappan med ny familj bli sjuka?
Mor eller farföräldrarna kanske bor långt borta eller inte finns längre.
Anonym (H) skrev 2017-01-23 16:42:15 följande:Glömde att man måste vara specifik in i minsta detalj här på fl.
Har hon andra planer så har jag absolut förståelse för det. Att man "inte vill" ha sitt barn bara för att det är pappans vecka är en annan historia, en jag inte kommer förstå :/
Mamman kan kanske inte skjuta på planerna bara för att sitt ex nya ska få barn? Barnet kan komma veckor tidigare eller så kommer barnet en vecka senare.Fast i det här fallet är det upp till mamman om hon har tid eller vill.
Va? Vad babblar du om? Jag har väl inte skrivit att hon ska ändra några planer?
Du skrev bla att mamman kanske "inte vill" ta barnet på pappans vecka och det är en väldig skillnad enligt mig!!
Om mamman inte har några väldigt viktiga planer när det är dags för bebisen att komma så tror jag inte att barnet skulle reagera på om hon fick vara extra hos mamman. Barnet är tillräckligt stort för att förstå varför!
Varför skulle det vara så hemskt för barnet? Då är det väl tusen ggr värre om mamman "inte vill" ha sitt eget barn hos sig lite extra! Pappan kan väl träffa barnet ute, ta en fika eller vad nu flickan tycker om. Förstår inte varför det skulle vara ett så stort problem.