• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • oceanney
    huldaskarin skrev 2011-12-10 18:27:59 följande:
    Hej alla! Nu har vårt underverk anlänt!  Den 12 november föddes vår efterlängtade Max. Efter ett långt och utdraget förlossningsarbete blev det till slut kejsarsnitt men allt gick bra och han är såklart världens sötaste bebis med en otrolig matfriskhet. Nu kommer man knappt ihåg hur livet utan barn var 
    Stort grattis!!! Solig
  • Teskedsmamman
    huldaskarin skrev 2011-12-10 18:27:59 följande:
    Hej alla! Nu har vårt underverk anlänt!  Den 12 november föddes vår efterlängtade Max. Efter ett långt och utdraget förlossningsarbete blev det till slut kejsarsnitt men allt gick bra och han är såklart världens sötaste bebis med en otrolig matfriskhet. Nu kommer man knappt ihåg hur livet utan barn var 
    Grattis!!! Grattis!!! Grattis!!! Grattis!!! Grattis!!! Grattis!!! Grattis!!! 
    4-barnmorsan ☆ www.teskedsmamma.se
  • MPson

Visst är det underbart med bebis!! Njuter varje minut!

• NellyNelly
    Försöker blir gravid med trean slutat P-sprutan Maj-09 och den har inte kommit än. Vad ska man göra? Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 41 år gamla. Jag äter husmankost. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Skulle vilja blir gravid. Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 65 kg. Nu väger jag 65 kg. Gick ner 6 kg på flytet.. Min mens har kommit i gång nu tack vare att jag har ättit rosenrot, gladin 25, folsyra, l-agria m.m. sedan efter det så jag ju haft mens några månder nu utan jag har ättit något mera av detta. Vet ej om jag har regelbunden mens än men jag har ju fått mens i några månder nu i år. Tacksam för svar! Tack i förihand!
  • oceanney
    MiaMiaMia skrev 2012-09-03 01:36:34 följande:
    Jag är på dag 17. Har testa sen dag 12 med CB. Fick min mens den 17 aug, 18 Juli. Ingen glad gubbe här inte. Vad är felet?
    Man ägglossar tydligen inte varje månad, endast ca 10 gånger på ett år. Kanske en sån månad?
  • huldaskarin

Det har varit tyst här länge, men jag vill ändå berätta att i juli kommer bebis nummer 2 

It wasn't me!
  • Jenkapenka
    huldaskarin skrev 2014-05-17 11:12:40 följande:
    Det har varit tyst här länge, men jag vill ändå berätta att i juli kommer bebis nummer 2  smile1.gif
    vad roligt, GRATTIS! hur gammal kommer du att vara när bebis kommer? fick ni försöka länge? hur gammalt är storasyskonet?

vi försöker få till ett småsyskon till vår son, född i oktober 2012. fick ett missfall i v 6-7 här i mars 2014, och kroppen har blivit "sig själv" efter det, så vi kämpar vidare. mitt första (och förhoppningsvis enda!) missfall.

är det några fler kvar i tråden som har fått/försöker få småsyskon?
  • huldaskarin

Tack!    Jag fyllde 47 i april. Fick MA i slutet på augusti 2013, men vi lyckades redan i oktober igen så den här gången gick det fort. Efter mitt första MA tog det 1 år innan vi fick jackpot.

It wasn't me!
  • Jenkapenka
    huldaskarin skrev 2014-05-23 06:18:36 följande:
    Tack!  smile1.gif   Jag fyllde 47 i april. Fick MA i slutet på augusti 2013, men vi lyckades redan i oktober igen så den här gången gick det fort. Efter mitt första MA tog det 1 år innan vi fick jackpot.
    Roligt att höra! Glad Och så härligt med en liten sommarbebis.

Fick du många missfall innan...? Jag har som sagt bara haft ett, men det räckte verkligen mer än nog. Hur många barn har du sedan innan, och hur gamla är de?

Lycka till nu i slutet av graviditeten! Solig
  • huldaskarin

Jaa, nu räknar vi ner. Tiden efter nyår har gått fort och nu är jag i vecka 34. Jag har 2 MA:n i bagaget. Det första var plågsamt med kramper och mycket blod och det andra var mer som en kraftigare mens. Vi var förstås förtvivlade och trodde inte att vi skulle lyckas igen. Äldsta sonen är nu 2,5 år. Jag tänkte jobba juni ut men det beror ju såklart på lillen. Han kanske har bråttom

It wasn't me!
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar