• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • Gladabarnensmamma

Hejsan mammor - har ni plats for en till i traden?
    Sofie, 3875g foddes i lordags morse - varat tredje (mannens femte) barn, lillesyster vara pojkar (4 och 3 ar) samt halvsyster till storesyster (16) och storebror (15) ar. Snabb forlossning (jag vaknade kl. 4, kom till BB 5:30, hon7:13).
    Inatt har mjolken borjat rinna till och idag sitter jag med de beromda stentuttarna men fortfarande full av energi fran en valdigt positiv forlossning (och tjejen ar ratt bra pa att sova, jag far ihop 4-5 timmar per natt sa jag kan verkligen inte klaga!!).

Vilka ar har? Hur mar ni?

• Mysmamma70
    Gladabarnensmamma skrev 2011-08-30 13:17:41 följande:
    Sofie, 3875g foddes i lordags morse - varat tredje (mannens femte) barn, lillesyster vara pojkar (4 och 3 ar) samt halvsyster till storesyster (16) och storebror (15) ar. Snabb forlossning (jag vaknade kl. 4, kom till BB 5:30, hon7:13).
    Inatt har mjolken borjat rinna till och idag sitter jag med de beromda stentuttarna men fortfarande full av energi fran en valdigt positiv forlossning (och tjejen ar ratt bra pa att sova, jag far ihop 4-5 timmar per natt sa jag kan verkligen inte klaga!!).

Välkommen hit
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • bojji07

Välkommen! Och Grattis!!!
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Happyme
    VildVittra skrev 2011-08-29 18:19:52 följande:
    De är änsålänge äldigt coola =)
    Sjuåringen rusar hem från skolan och in i vårt sovrum för att kolla sin lillebror som han säger är såååååå söt =)
    Tösen på 16 månader säger mest -där!!! och pekar på Alexanders kind lite lätt.
    Än funkar det väldigt bra men fråga mig igen om 2 veckor när allvaret börjar och jag ska få i väg barn till skola och förskola medans Alexander skriker TUTTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! varje morgon hahahhahaha.

Jaja vi lär oss nog =))))
    sjuåringar är ju för söta och lilla tjejen som blivit storasyster kommer få en toppen lekkompis så snart lillebror kan sitta upp ! Hade tätt mellan mina två killar och ja, visst var det intensivt men det har varit toppen med två som leker ihop jämt.

000000 ( hur många var det nu ? Välkommen, alla får plats! Grattis till Sofie och en fin förlosssning. Du har också ett gäng ganska tätt ser jag. Man behöver iaf inte fundera på vad man ska hitta på de närmsta 18 åren

Jag var säker på att vi var klara efter Hanna....men jag har börjat fundera på ett syskon. Vill dock inte ha jättetätt igen så vi ligger nog lågt med verkstan ett tag till. Vill att storebror ( den yngre) ska gå klart åk 9 innan ev graviditet. Han behöver mitt stöd och min förra graviditet var jag ganska mkt sjuk så vi väntar lite till så jag kan finnas där för honom det här året.

Hur är era småttingar i tempramentet?? Hanna har varit världens coolaste tills nyss, my god vilket humör hon har :-S
  • milk and honey

Stort grattis till lilltös och varmt välkommen till vår fortsättningstråd

Är den som startade tråden och jag är 42 år ung med en liten pojke på 16 månader .. Börjat inskolningen förra veckan och nu är de stopp med smått .. Har tre söner innan som är 17, snart 19 och snart 21 år gamla.. två bonusar , tjej 22 och kille 20.. så vi är en stor familj
  • Simba2
    Jag är en mamma på 40 år. Jag bor i hop med min man och vi längtar efter att få utöka familjen från 2 till 3. {#emotions_dlg.flower}  I hopp om ett +  Gravid Jag är en person med väldigt starka och många åsikter och är noga med sanningen. Jag har ett stort hjärta gentimot människor i mitt liv och jag oroar mig för "ingenting". Ett barn skulle för mig betyda allt så nu får du allt fastna i mig! Vi längtar efter just dig.
  • Anetha

Kiakr in till er. Var ett tag sedan jag var inne o kolla i tråden. har varit en del annat som kommit. Sedan har det blivit mycket med Jim. han blir snart 1 år och har gått så fort detta året. Men är så glad att vi har solstrålen för han är för det mesta alltid glad. har haft en skön sommar och han tycker det har varit kul med en egen pool att plaska i. Han har växt en del sedan han kom och han vägde 110 gram när han föddes och nu väger han 10150gram. Han gillar att smaka ny mat och verkligen älskar glass och blir så arg när han inte får fort nog.

• Mysmamma70
    Anetha skrev 2011-08-31 21:29:34 följande:
    Kiakr in till er. Var ett tag sedan jag var inne o kolla i tråden. har varit en del annat som kommit. Sedan har det blivit mycket med Jim. han blir snart 1 år och har gått så fort detta året. Men är så glad att vi har solstrålen för han är för det mesta alltid glad. har haft en skön sommar och han tycker det har varit kul med en egen pool att plaska i. Han har växt en del sedan han kom och han vägde 110 gram när han föddes och nu väger han 10150gram. Han gillar att smaka ny mat och verkligen älskar glass och blir så arg när han inte får fort nog.

Fast inte vägde han väl 110 gram, hehe 

Mina små är nu 21 månader och 8 månader och tiden går så fort... imorgon börjar jag jobba igen, visserligen bara halvtid, men ändå Tungan ute

I söndag kom vi hem från vår semester i Turkiet, det var underbart att resa med de små, ja det var härligt med tonåringarna också, men småttingarna njöt mycket av värme och bad, liksom vi! Så har ni möjlighet att resa rekommenderar jag det varmt. Det är så skönt att komma ifrån vardagen med städ och tvätt och andra bestyr, och bara umgås och njuta av varandra       
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • milk and honey
    Mysmamma70 skrev 2011-08-31 21:38:39 följande:
    Fast inte vägde han väl 110 gram, hehe 

Mina små är nu 21 månader och 8 månader och tiden går så fort... imorgon börjar jag jobba igen, visserligen bara halvtid, men ändå Tungan ute

I söndag kom vi hem från vår semester i Turkiet, det var underbart att resa med de små, ja det var härligt med tonåringarna också, men småttingarna njöt mycket av värme och bad, liksom vi! Så har ni möjlighet att resa rekommenderar jag det varmt. Det är så skönt att komma ifrån vardagen med städ och tvätt och andra bestyr, och bara umgås och njuta av varandra       
    Ja jag bara längtar, för nu är de bara 3 veckor kvar tills vi åker till Turkiet :)

Aneta.. Roligt att höra att de går så bra med lillpojken
  • Anetha

Jim vägde 1140 gram och var 36,5 cm när han föddes.
    Blev lite fel när jag skrev såg jag men blir så i bland. Det är så härligt med ala framsteg Jim gör och att han är frisk. Många säger när de ser honom men gud vad han ler och en annan är ju van det och tänker inte så och man tycker det är så vanligt o det är ju bra att ett barn ler tycker man. I går gav min kompis Jim svartvinbärsdryck och sedan blev han lös i magen och fråga en annan kompis o hon sa att det är för starkt för små magar. Så blir att vänta att ge honom det. Skönt att ha någon att fråga när man känner sig osäker, 

Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar