• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • milk and honey

Hej alla Länge sen jag skrev men jag följer er varje dag ändå ..

Idag har min lilla kille blitt en stor kille, för idag var första dagen för inskolning hos dagmamman..
    De började bra och han verkar gilla både henne och barnen där, han knallade in där som han aldrig gjort annat förr känns så skönt ..
    Lite komiskt är de oxå att man har ju två extra dagmammor när den ordinarie är ledig och hör och häpna så fick jag en dagmamma som mina vuxna killar hade som extradagmamma .. lite smått festligt då de ändå är 15 år sen jag hade dem där..

känns lite vemodigt men samtidigt känner jag ju att de behövs mer stimulans i lillens liv som jag inte känner att jag räcker till för .. livet ska ju fortsätta framåt ändå

Hoppas de går bra för alla och jag tänker på Nicholas mamma som ska få bebis just idag Så jag hoppas hon ligger och snusar på Alexander just i detta nu.. och så välkommen tillbaka till bebbetråden igen..

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
  • Simba2
    Är en mamma på 40 höstar. Bor i Småland med min man och våra barn, djur. Född och uppvuxen i vackra Ljungby.  Skulle vara jättekul med lite nya vänner. Som man både kan prata med och sedan kanske även kunna ta en fika eller bara umgås. =) Kikar du in på min sida skulle det vara jätteskoj om du lämnade ett spår efter dig iaf :) Våra barn är födda 00 och 02 .
    Vi planeta vår tredje barn också.  
  • Simba2
    Är en mamma på 40 höstar. Bor i Småland med min man och våra barn, djur. Född och uppvuxen i vackra Ljungby.  Skulle vara jättekul med lite nya vänner. Som man både kan prata med och sedan kanske även kunna ta en fika eller bara umgås. =) Kikar du in på min sida skulle det vara jätteskoj om du lämnade ett spår efter dig iaf :) Våra barn är födda 00 och 02 .
    Vi planeta vår tredje barn också.  
  • Happyme

Vilken söting Hapiness! Vem behöver en pool när man kan chilla i duschstolen

Tillbaka till Svea Rike efter en otroligt underbar resa runt i Californien, Nevada och Arizona. Ja hjärnan har inte landat riktigt..eller vill inte landa .
    Det är en ynnest att kunna resa runt med hela familjen och uppleva så mycket tillsammans.
    Hanna har varit en superhjälte som varit på resande fot i 4 veckor och anpassat sig till nya ställen hela tiden och långa flygresor. Nu består bara att återställa hennes dygnsrytm, just nu sover hon helst på dan och vaknar vid midnatt för att leka till kl 04..men det är ett lyxproblem
    Gifta blev vi också, min (numera man) överraskade oss rejält med att ha smygplanerat bröllop i Las Vegas!!

p.s Ett tips till ngn i tråden som frågade om barnvagnar o flyg är att skaffa sig en väska till vagnen...flygbolaget pajade vår och köpte efter mkt tjat en ny till oss men det ställde till onödigt trubbel.

Trådbebisar som börjar på dagis och trådmammor som hunnit med sin andra bebis sedan Milk startade vår tråd, härlig läsning!!
    Jag sålde Hannas skötbord idag, blev lite sorgsen. Men den snälla tjejen som köpte det sa att jag kunde ring om ett år om vi skaffade en till

• oceanney
    Happyme skrev 2011-08-23 17:48:47 följande:
    Gifta blev vi också, min (numera man) överraskade oss rejält med att ha smygplanerat bröllop i Las Vegas!!
    Stort grattis!!! Vilken härlig grej! {#emotions_dlg.flower}Skål
  • gemigsinnesro
    Happyme skrev 2011-08-23 17:48:47 följande:
    Grattis till äktenskapet Glad. Vilket härligt initiativ av din man
  • Mysmamma70

Grattis Happyme

Vi är i Turkiet nu och njuter av 40-gradig värme, det går jättebra med småttisarna

Vi har hyrt en Airshell som skyddar vagnen på flyget, är glad att den är med, sulkyn vi hyrt till Charlie är risig...

• gemigsinnesro
    Mysmamma70 skrev 2011-08-24 14:42:07 följande:
    Grattis Happyme

Vi är i Turkiet nu och njuter av 40-gradig värme, det går jättebra med småttisarna

Vi har hyrt en Airshell som skyddar vagnen på flyget, är glad att den är med, sulkyn vi hyrt till Charlie är risig...
    Vad härligt det låter...bara lite, lite avis Flört
  • Lemoni

Vilken härlig man du verkar ha Happyme!
    Häftigt att han hade fixat ett överraskningsbröllop. Och i Vegas.
    Det hade jag absolut kunnat tänka mig.
    Här lever vi fortfarande i synd... Flört 

• Happyme

Tack för gratulationer {#emotions_dlg.flower}

Hade du frågat mig för 10 år sedan hade jag sagt aldrig i livet ett Vegasbröllop. Men så har man gjort det enligt skolboken ( vit stor klänning , kyrkan ,släkten , tårtan  och bröllopsvals etc etc) en gång och då kändes det fånigt att som 40 årig trebarnsmor kränga på sig klänningen i oskulden färg igen Så att gifta mig litet ingick redan i planen. Men jag trodde aldrig aldrig att han skulle ha ordnat allt som en överraskning!!
    Jag hade inte en susning om att vi var på väg till vårt bröllop den där kvällen men pga av en väldigt bra story så var vi klädda för en fin middag och killarna fick på sig skjortor ( de visste ju inte heller) .
    Så min bröllopsklänning för 199 kr från HM känns lite extra speciell nu, den blev ju min brudklänning !
    Vi vigdes under den kända Las Vegas skylten under en väldigt glad ,romantisk och fnissig cermoni, helt rätt för oss!

Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar