• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • Fiola
    Mysmamma70 skrev 2011-08-01 20:50:08 följande:
    Problemet med de inhemska blöjorna är att de oftast är parfymerade och det är ju inte alla bebisrumpor som tål det

Men vi köpte en packe bulgariska blöjor och de funkade fint - dock var de dyra med bulgariska mått, motsvarande Libero hemma Liberiblöjorna var dock dubbelt så dyra!

Ett tips om ni ska ta barnvagn på flyget är att hyra en särskild väska, Airshell, som skyddar den.
    Tack för alla tips. Det är mycket att tänka på. Ska absolut hyra en sån väska.
  • milk and honey

Väskan är bokad sen länge och igår bokade vi parkeringen på benstocken ska oxå kolla på badbyxblöjor så man slipper mer blöjor

Idag var vi på älgsafari.. Åk och gör de med kidsen.. vilken upplevelse  

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
  • Happiness
    Så här har vi gjort när det varit så varmt
    Axel -03 och Sofia -11 mina fantastiska barn!!!!!
  • Teskedsmamman
    Happiness skrev 2011-08-05 12:06:55 följande:
    Så gött det såg ut! Idag är det behagligare här.... det regnar Skrikandes

ÄNTLIGEN har Hannes skräck för vatten försvunnit! Han har badat 2 ggr nu utan att illvråla och sist lekte han tom med vattnet! Alfred har en duschring och med den på huvudet så fick jag tom tvätta håret på honom!
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Happiness
    Teskedsmamman skrev 2011-08-05 12:18:10 följande:
    Så gött det såg ut! Idag är det behagligare här.... det regnar Skrikandes

ÄNTLIGEN har Hannes skräck för vatten försvunnit! Han har badat 2 ggr nu utan att illvråla och sist lekte han tom med vattnet! Alfred har en duschring och med den på huvudet så fick jag tom tvätta håret på honom!
    Ja det har varit snuskigt varmt här på västkusten 30 grader i flera dagar. Stackars våra små. Vattenskräck ja men det är nog inte så ovanligt. Lösningen är väl att hålla i den ordentligt när de badar och göra det ofta kan jag tänka

Skönt att det gett med sig iallafall. Läget annars?
  • Teskedsmamman
    Happiness skrev 2011-08-05 12:21:01 följande:
    Ja det har varit snuskigt varmt här på västkusten 30 grader i flera dagar. Stackars våra små. Vattenskräck ja men det är nog inte så ovanligt. Lösningen är väl att hålla i den ordentligt när de badar och göra det ofta kan jag tänka

Skönt att det gett med sig iallafall. Läget annars?
    Jag bor också på västkusten I halmstad har det varit runt 26-29 grader, här hos oss i skogen har det varit lite värre eftersom vi inte har havets fläktande brisar. I halmstad blåser det JÄMT, när jag flyttade hit var jag dödligt trött hela första året, tills jag vant mig vid blåsten...

Jag bor i oskarström utanför halmstad....

Här är det lite smått ångest, på tisdag är föräldraledigheten slut, jag måste skriva in mig på af igen för annars förlorar jag mitt aktivitetsstöd, jag söker jobb för fullt och om 10 dagar börjar Hannes på förskolan.
  • Happiness
    Teskedsmamman skrev 2011-08-05 12:42:10 följande:
    Jag bor också på västkusten I halmstad har det varit runt 26-29 grader, här hos oss i skogen har det varit lite värre eftersom vi inte har havets fläktande brisar. I halmstad blåser det JÄMT, när jag flyttade hit var jag dödligt trött hela första året, tills jag vant mig vid blåsten...

Jag bor i oskarström utanför halmstad....

Här är det lite smått ångest, på tisdag är föräldraledigheten slut, jag måste skriva in mig på af igen för annars förlorar jag mitt aktivitetsstöd, jag söker jobb för fullt ochom 10 dagar börjar Hannes på förskolan.
    Haha ja men det vet jag ju västkusten=bästkusten. Kan tänka mig att det inte fläktar lika bra i skogen. HUr är det med blinningar,bromsar och mygg i skogen? Fästingar?

Låter ju jätte bra att du skriver in dig igen på AF, man får väl mer pengar på aktivitetsstöd än på FP? Samma som A-kassan eller? Hur är det du får ha Hannes på förskola om du är arbetslös eller? Funkar ju olika detta verkar det som från kommun till kommun.
  • oceanney
    Happiness skrev 2011-08-05 12:06:55 följande:
    Men åh så söt!! Hjärta
  • Teskedsmamman
    Happiness skrev 2011-08-05 14:23:35 följande:
    Haha ja men det vet jag ju västkusten=bästkusten. Kan tänka mig att det inte fläktar lika bra i skogen. HUr är det med blinningar,bromsar och mygg i skogen? Fästingar?

Låter ju jätte bra att du skriver in dig igen på AF, man får väl mer pengar på aktivitetsstöd än på FP? Samma som A-kassan eller? Hur är det du får ha Hannes på förskola om du är arbetslös eller? Funkar ju olika detta verkar det som från kommun till kommun.
    Mygg och knott har varit rätt lite i år faktiskt, i vanliga fall kan vi inte gå ut när solen har gått ner...  Tvärnitar (bromsar) osv ser vi sällan faktiskt, däremot bålgetingar...

Jag har max på FP och aktivitetsstödet är samma dagersättning, så jag klagar inte, brukar få ut 10 000 i månaden i vilket fall som helst men kör man må-sö på fp så blir det ju 15 000 ungefär.... men jag kör ju inte fullt... För min del är skillnaden att jag antagligen får gå upp i förskola och sätta de två äldsta på fritids...
  • Simba2
    Pratar gärna med någon av er, ni får gärna lägga till mig! [email protected] Hej! Här hittar ni en glad tvåbarnsmamma på 40 år. Som vill träffa nya vänner online. Är gift så jag söker endast seriiösa vänner här. Gillar att träna promenader, familjen, djur m.m. Hör av er om det låter intressant. /En som saknar nya vänner.    Har gjort min GBP - 1011?? Har gott ner 40 kg.  Jag är alltid öppen för att träffa nya männikskor. Men jag bor i Småland. (har dessutom gift man med två barn som är födda 00 och 02. Jag är 40 år. men det är ju inget hinder) OBS! Vi bor utanför Ljungby!
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar