• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • oceanney
    Happyme skrev 2011-07-24 00:52:50 följande:
    Oceanney: Ja vi ska till USA och att försäkringarna är i ordning kollade vi noga när vi var över i våras..då hade hon precis haft en dubbelsidig öroninflammation lillskruttet. Tack iaf för påminnelse för visst kan man bli ruinerad på sjukhus i usa
    Ursäkta, du kan säkert tänka själv... {#emotions_dlg.flower}Skrattande

Det är bara det att det är så läskigt att det ska swipas kreditkort innan behandling på akuten.  
  • Happyme
    oceanney skrev 2011-07-26 11:11:58 följande:
    Ursäkta, du kan säkert tänka själv... {#emotions_dlg.flower}Skrattande

Det är bara det att det är så läskigt att det ska swipas kreditkort innan behandling på akuten.  
    En påminnelse är aldrig fel, så tack ! Så man måste betala innan besöket?? Har aldrig behövt söka akut, peppar peppar...
  • milk and honey

Hallå halli i sommarvärmen

Sitter här och väntar på att lilleman ska vakna, snart får jag nog väcka honom för han har sovit i två timmar nu så de blir väl katastrof ikväll..
    Gubben jobbar kväll denna veckan och de känns sisådär , men får väl vara glad att han har jobbet kvar, eller kvar för efter vecka 34 kan de vara över.. och själv har jag ju inget jobb heller .. blääää suger fett som mina tonnisar säger...

Men iaf..
    Vi åker ju som jag skrivit tidigare till Turkiet i september och nu är min fråga till er beresta med småbarn..
    Hur sjutton får man plats med badblöjor och vanliga blöjor.. för de har väl inte libero i turkiet???
    Jag fattar INTE hur vi ska få plats med allt en då 17 månaders behöver i två väskor där även min och min mans kläder ska få plats Förvånad 

Ge mig tips snälla ni.. kram från ett varmt men mulet Västerås..  

• Teskedsmamman
    milk and honey skrev 2011-07-28 15:05:40 följande:

Sitter här och väntar på att lilleman ska vakna, snart får jag nog väcka honom för han har sovit i två timmar nu så de blir väl katastrof ikväll..
    Gubben jobbar kväll denna veckan och de känns sisådär , men får väl vara glad att han har jobbet kvar, eller kvar för efter vecka 34 kan de vara över.. och själv har jag ju inget jobb heller .. blääää suger fett som mina tonnisar säger...

Men iaf..
    Vi åker ju som jag skrivit tidigare till Turkiet i september och nu är min fråga till er beresta med småbarn..
    Hur sjutton får man plats med badblöjor och vanliga blöjor.. för de har väl inte libero i turkiet???
    Jag fattar INTE hur vi ska få plats med allt en då 17 månaders behöver i två väskor där även min och min mans kläder ska få plats Förvånad 

Jg och Hannes var iväg i 2 veckor och då hade jag kläder till honom i en weekendbag och kläder till mig i en stor ryggsäck.... Jag hade klarat det lätt med en vanlig resväska inkl blöjor, sedan behöver man inte så mycket kläder när man åker till värmen, 3-4 ombyten och så får man skölja upp på rummet om det blir smutsigt och man behöver mer....
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Mysmamma70

Ja, du får helt enkelt packa en tredje väska. Om de säljer Libero så är de dyrare än hemma...

• Ms Kanga
    milk and honey skrev 2011-07-28 15:05:40 följande:

Men iaf..

Vi packade 1 pkt blöjor runt vagnen (hade en bag till paraplyvagnen) när vi reste med Junior när han var 15 månader och som sagt man behöver inte så mycket kläder  när man reser till värmen
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Turbo 100726
  • milk and honey
    Mysmamma70 skrev 2011-07-28 16:59:36 följande:
    Ja, du får helt enkelt packa en tredje väska. Om de säljer Libero så är de dyrare än hemma...
    Men han ska sitta i knäet hela flygresan.. han får väl inte ha en egen väska? kanske dumma frågor men de är första gången någonsin jag åker med småbarn utomlands, för mina stora frön har jag aldrig haft råd att åka med.. 

har en son med väldigt lös mage så jag kommer behöva många byten .. 
  • Mysmamma70
    milk and honey skrev 2011-07-28 23:42:23 följande:
    Men han ska sitta i knäet hela flygresan.. han får väl inte ha en egen väska? kanske dumma frågor men de är första gången någonsin jag åker med småbarn utomlands, för mina stora frön har jag aldrig haft råd att åka med.. 

har en son med väldigt lös mage så jag kommer behöva många byten .. 
    Antal väskor är inte begränsat, utan vikten. Man brukar dessutom få ta med 10 kg extra för ett spädbarn, kolla med resebolaget
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • milk and honey
    Mysmamma70 skrev 2011-07-29 07:30:30 följande:
    Antal väskor är inte begränsat, utan vikten. Man brukar dessutom få ta med 10 kg extra för ett spädbarn, kolla med resebolaget
    Tack tack :) kanon att veta de visste jag inte
  • Mysmamma70

När vi reste till Bulgarien förra året var vi tvungna att ha barnmat, gröt och blöjor med oss för två veckor och Charlies väska vägde 17 kg

Som tur var hade tonåringarna packat lätt, så vi hade inga problem att klara totalvikten för familjen

Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar