• milk and honey

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

En tråd för oss som fått våra efterlängtade bebbar, vi som är runt 40, här kan vi snacka bebiskräk, framsteg, trots och annat som hör till barn
    Hoppas vi blir ett gäng

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 19:38
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53707962.html

Bebbelistan
  • Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar
  • oceanney
    MPson skrev 2011-09-22 11:47:08 följande:
    Hej

Är 41 år och fick mitt tredje bar i tisdags. Han föddes med planerat snitt och vi är fortfarande kvar på BB i lyckobubblan!!

Ok att joina er?
    Stort grattis!! Som NicholasMamma säger, berätta gärna mer!
  • oceanney
    Anyah skrev 2011-09-16 10:00:18 följande:
    Hej på er!
    Här kommer ett livstecken från mig. Jag är inne och läser men är dålig på att kommentera.

Lilleman växer i alla fall och frodas och vi har haft en fin sommar. För tillfället packar vi för fullt här hemma. Vi har nämligen köpt ett hus Glad. I oktober går lfyttlasset.

Här kommer en bild på Erik som är 6 1/2 månad nu
    Jättesöt kille! Grattis till huset!
  • oceanney
    VildVittra skrev 2011-09-22 13:37:10 följande:
    Hej MPson och mega grattis.

Får vi höra mer sen om förlossningen och så ? (kejsarsnitt och ALLT)
    Som "ny" mamma själv är man väldigt nyfiken hur det gick för er....allra helst eftersom vi skulle ha fått kejsarsnitt själva men bebisen hade andra planer =)
    Vad hände NicholasMamma? Kom bebisen före planerat snittdatum? Varför hade ni snitt inplanerat?
  • VildVittra
    oceanney skrev 2011-09-24 08:02:05 följande:
    Vad hände NicholasMamma? Kom bebisen före planerat snittdatum? Varför hade ni snitt inplanerat?
    Ja det är en lite lustig historia.

Fredagen var jag och min mamma (med Isabella) i vagnen och handlade....i rullbandet (som en rulltrappa men rak) fastnade vagnen i en trasig del och jag körde in vagnshandtaget rakt i bebismagen...vi satt fast. En kille bakom oss HOPPADE över relingen och fick loss oss. Hans fru var med och hon hade en liten nyfödd i armarna. När de såg att jag var gravid blev de också nojiga. ONT gjorde det i magen. Hade tid hos min BM 30 min senare (var därför vi var i stan).
    Min mamma tog Isabella och gick omkring och jag gick upp till BM. Hon lyssnade på hjärtljud och kände efter. Allt såg fint ut MEN hon ville absolut att vi skulle åka till special förlossningen och kolla....en ctg kanske ett UL....inge bra att få en barnvagn i magen liksom.

Min man kom och hämtade oss allihopa och vi åkte hem med Isabella och mormor. Sen åkte vi upp till special förlossningen. Fick komma in direkt. På med CTG....den såg och lät fint. MEN hon hade liksom svårt att hitta hjärtljuden...hon hörde dem....men inte där de skulle vara....

En läkare kom in med en UL maskin.....han kollade efter och bebis hade lagt sig i snett säte.
    Efter konstaterande att bebisen mådde fint trots vagn i magen. (blåmärke) Pratade vi, min man, jag och läkaren om vad gör vi nu...?
    Bestämde att göra ett vändningsförsök dagen efter på lördagen.
    Vi åkte hem och sen tillbaka IGEN, lördag, gjorde ett ganska smärtsamt vändningsförsök men bebis ville INTE vara med.

Ett planerat kejsarsnitt planerade in och bokades till måndagmorgon.

Söndagen handlade vi upp ordentligt och förberede oss.
    La oss runt 23......01...började VÄRKARNA...kände direkt igen dem.
    03 väckte jag min man...sa att vi måste ringa i allafall till FL. Ringde och förklarade läget.
    De sa - kom in så får vi ge dig Bricanyl och stoppa värkarna några timmar så blir det snitt sen på morgonen.
    Packade i hop oss med BB väska, laptop och allt och var där 04 ungefär.
    Okey..ny CTG.....Igen hittade BM inte hjärtljuden där de borde vara, NYTT UL....samma läkare (hehe).
    Direkt såg de att bebis nu ligger med huvudet nedåt och kroppen lite snett uppåt. Good to go för vaginal förlossning.
    han hade alltså vänt sig själv, tyckte det vara ett attans bök i magen när vi satt och såg på Fångarna på fortet =) 

Bara att köra på. Jag sa till om EDA....fick den.....fan va ont det gjorde och sen stack han fel första sticket så han fick sticka igen!!! Jaja. Värkarna avtog....och försvann...sov en och enhalv timme. Sen kom en ny BM in och sa...nu ska vi föda barn...satt värkdropp, 15 min senare kom värkarna igen.
    LUSTGAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jaja Alexander är född 09.24 måndagen den 22 aug. Allt gick JÄTTEBRA...men jisses så många turer det var hit och dit innan han bestämde sig! Stor och fin kille - 4175 g och 53 cm =))))
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • oceanney
    VildVittra skrev 2011-09-24 09:49:00 följande:
    Ja det är en lite lustig historia.

Fredagen var jag och min mamma (med Isabella) i vagnen och handlade....i rullbandet (som en rulltrappa men rak) fastnade vagnen i en trasig del och jag körde in vagnshandtaget rakt i bebismagen...vi satt fast. En kille bakom oss HOPPADE över relingen och fick loss oss. Hans fru var med och hon hade en liten nyfödd i armarna. När de såg att jag var gravid blev de också nojiga. ONT gjorde det i magen. Hade tid hos min BM 30 min senare (var därför vi var i stan).
    Min mamma tog Isabella och gick omkring och jag gick upp till BM. Hon lyssnade på hjärtljud och kände efter. Allt såg fint ut MEN hon ville absolut att vi skulle åka till special förlossningen och kolla....en ctg kanske ett UL....inge bra att få en barnvagn i magen liksom.

Min man kom och hämtade oss allihopa och vi åkte hem med Isabella och mormor. Sen åkte vi upp till special förlossningen. Fick komma in direkt. På med CTG....den såg och lät fint. MEN hon hade liksom svårt att hitta hjärtljuden...hon hörde dem....men inte där de skulle vara....

En läkare kom in med en UL maskin.....han kollade efter och bebis hade lagt sig i snett säte.
    Efter konstaterande att bebisen mådde fint trots vagn i magen. (blåmärke) Pratade vi, min man, jag och läkaren om vad gör vi nu...?
    Bestämde att göra ett vändningsförsök dagen efter på lördagen.
    Vi åkte hem och sen tillbaka IGEN, lördag, gjorde ett ganska smärtsamt vändningsförsök men bebis ville INTE vara med.

Ett planerat kejsarsnitt planerade in och bokades till måndagmorgon.

Söndagen handlade vi upp ordentligt och förberede oss.
    La oss runt 23......01...började VÄRKARNA...kände direkt igen dem.
    03 väckte jag min man...sa att vi måste ringa i allafall till FL. Ringde och förklarade läget.
    De sa - kom in så får vi ge dig Bricanyl och stoppa värkarna några timmar så blir det snitt sen på morgonen.
    Packade i hop oss med BB väska, laptop och allt och var där 04 ungefär.
    Okey..ny CTG.....Igen hittade BM inte hjärtljuden där de borde vara, NYTT UL....samma läkare (hehe).
    Direkt såg de att bebis nu ligger med huvudet nedåt och kroppen lite snett uppåt. Good to go för vaginal förlossning.
    han hade alltså vänt sig själv, tyckte det vara ett attans bök i magen när vi satt och såg på Fångarna på fortet =) 

Bara att köra på. Jag sa till om EDA....fick den.....fan va ont det gjorde och sen stack han fel första sticket så han fick sticka igen!!! Jaja. Värkarna avtog....och försvann...sov en och enhalv timme. Sen kom en ny BM in och sa...nu ska vi föda barn...satt värkdropp, 15 min senare kom värkarna igen.
    LUSTGAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jaja Alexander är född 09.24 måndagen den 22 aug. Allt gick JÄTTEBRA...men jisses så många turer det var hit och dit innan han bestämde sig! Stor och fin kille - 4175 g och 53 cm =))))
    Men vilken ångest det måste ha varit!! Vad skönt att allt gick bra i slutändan. Grattis till Alexander! Bra jobbat att klämma ut honom. Min dotter vägde också 4,1 kg och det blev kejsarsnitt.

Men fick du EDA av en praktikant, din stackare? Sopprötter! Jag var livrädd för att det skulle göra ont men jag kände absolut ingenting och den tog hundraprocentigt direkt. Droppet jag fick för igångsättningen gjorde mycket ondare i jämförelse och som alla vet är ju det ingenting...

• milk and honey

HALLÅ DÄR ALLA.. lugnt som sjutton här märker jag.. ville bara berätta lite om att vi har skapat en hemlig grupp för oss som vill se vilka vi är men ändå vara lite hemliga. Den är på facebook och den som vill joina oss så inboxa mig så fixar vi till det..
    Vi är ju ett gäng som hållt ihop ett tag sen jag startade första tråden..

Fyrklöver i söner 90, 92, 94 och 13 april-10 Mina mirakel
  • Teskedsmamman
    VildVittra skrev 2011-09-24 09:49:00 följande:
    Ja just det!!! Vi fick barn samma dag!! Fast med 1 år emellan
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • oceanney
    Teskedsmamman skrev 2011-10-20 01:06:55 följande:
    Jag hänger nästan bara på Facebook, kom dit ni andra också!
    Jag saknar er! Jag provar och inboxar milk! Skrattande
Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar