• Ts Mamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Efter att ha tappat räkningen på hur många trådar vi har avverkat så kör vi nu vidare här...

...vi med barn födda någon gång under Februari månad 2004. Våra små sockersöta bebisar börjar med andra ord närma sig (eller är mitt uppe i) den underbara 6-års (trotsen) åldern!!

Här pratar vi om allt och ingenting, glädjeämnen, sorger och bekymmer. Ibland pratar vi ofta och mycket och ibland lite och sällan, hur som heslt är alla välkomna och ordet är fritt!!

Välkommen, gammal som ny!!

{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...
  • Ts Mamma

Hänger oxå mest på FB - var länge sedan jag kikade in här - lägg ärna till mig på FB (Cecilia Cicci Lindberg) jag brukar fundera på vad ni har för er och hur ni mår allihopa... <3

Å sen när jag ändå är in - kan ni hjälp oss - Tovas lillasyster är en av Finalisterna i Jollyrooms påsktävling - vill ni vara snälla och gå in och rösta på Bidrag nr. 3 så blir Agnes glad...;)

Jollyroom 

Hade tänkt skriva massor men lillfisen vaknade så bara å springa - I'll be back...^^

• Flickmamma

Väääldigt länge sen jag var inne på familjeliv och i den här tråden. Tiden går och om en månad börjar 04 barnen i tvåan. Nouras syster Nadine börjar i förskoleklass och flickorna kommer att gå på samma fritidsavdelning och det känns bra! Ingen Algerietresa för oss i år utan istället har vi varit en vecka i Blekinge och haft riktigt bra väder så barnen har kunnat bada. Lägg gärna upp bilder på era 04 för det är så roligt att se hur de växer och utvecklas!

• JFL

Hoppsan det har visst gått ett år sedan jag var i tråden senast Det var inte bra

Elsa har fortsatt att växa som en raket. Jag blev lite orolig för ett år sedan när jag började upptäcka lite svarta könshår på henne och för ett halvår sedan blev jag orolig igen när hon började lukta svett och få pormaskar. Galet!
    Tog alla hormontester och de sa att det bara var "Hypofys pubertet" inget som har med den riktiga puberteten att göra. Men nu i sommar borjade hennes bröst att knoppas... fattar inte... Men men, vi var på återbesök för 2 veckor sedan och doktorn lugnade mig och sa att allt var normalt trots alla nya "pubertetstecken". Doktorn vi hade för ett halvår sedan ansåg att hon växer normalt men jag undrar.. hon har växt 5 cm sedan i februari. Kläder och skor hinner hon knappt slita på. Upptäckte nu att hon har vuxit 4 skostorlekar på 2 år. Blir tokig.

Men men det är väl normalt då. Hon är 141 cm lång, väger 30 kg och har 36 i skor

Hursom, jag tittade inte in för att gnälla om mina klädesbekymmer med Elsa, utan höra hur era 8-åringar beter sig. Elsa är så trotsig. Sätter sig på tvären och vill bestämma allt själv. Får hon inte sin vilja så gör hon det ändå. Hon utmanar mig både psykiskt och fysiskt. Stark är hon och jag vet snart inte hur jag ska sätta emot henne. Hot eller mutor funkar inte. Resonemang funkar inte heller. Jag börjar bli desperat, hon lyssnar inte på oss. Har sönder lillsyrrans saker för att få negativ uppmärksamhet, som att hon kollar hela tiden hur långt hon kan gå innan hon knäcker oss :-s

Har ni tips. Hur gör ni?

Kram!!!

• Flickmamma

Låter lite som hemma hos oss! Noura har inte sönder grejer men lånar av syrrorna utan lov och trotsar mycke. Nadine är ett 6- årsmonster och skriker om ALLT. Får dåligt samvete när jag gläds övet att det är måndag och jag får gå till jobbet. Noura är ca 135 lång och har 33 i skor. Inga pubertetstecken, låter jobbigt för Elsa.

• JFL

Tjolahej, så var jag här igen. Sitter och gråter efter ytterligare ett gräl med Elsa. Vi har haft en bra vecka och en bra helg (eller är det för att JAG har varit så upptagen att jag har låtit många av hennes små försök passera?) men nu rök vi ihop ordentligt. Hon skiter fullständigt i mig, har ingen respekt för mig eller mina saker alls och det skär i hjärtat på mig. Men hon vet väl det förstås och det är väl därför hon gör så

Nu ligger hon och sparkar i väggen för maken vägrar läsa sagan ikväll för hon beter sig så illa. Det är som att hon inte har nått förstånd alls längre, bara gör som hon vill, lysnar inte på andra och säger bara "vem bryr sig" åt allt. Jag blir så ledsen.

Ha, såg att hon hade 36 i skor i aug, nu har hon 38...

Men jag älskar henne ändå, bara hon kunde lyssna på oss och bete sig som vi förväntar oss.

Flickmamma: Det är inte kul jag vet. Alice är 6 år och också bara skriker åt allt. Herregud. Hoppas det blir några lugna år framöver.

• Flickmamma

Noura har varit hos skolsyster på kontroll och är nu 137 cm och väger 29 kg och har stl 34 i skor. Hon är längst av   flickorna i klassen. Lillasyster Nadine är argare än nånsin men pedagogerna i skolan och på fritids säger att hon är glad och nöjd om dagarna så det är väl mot oss hon trotsar. Noura är varann dags människa, ena dagen galet skrikig och nästa snäll och go. Hon är duktig i skolan och samarbetsvillig säger hennes lärare så det känns jättebra. Flickorna har börjat ryka ihop som värsta tonåringarna så ibland vill jag bara rymma....
    JFL jag tycker att det låter som om Elsa är i en väldigt tidig pubertet. 

• Docendo díscimus

Hej här kommer jag in och pushar så vi har alla här snart nio åringar. 

Angående Linnéas sk puberitet så finns det diabetesen som spökar - för hon kan verkligen bli arg som ett bi. Lilla syster Clara blir fem år snart och stora Sofia är snart 11 otroligt man kan sluta att kalla sig för småbarns förälder. 

• Festina Lente

Hej, alla.

Misstänker att det kanske inte är så många här, nu längre. Jag har en dotter född 04 02 28, jag har nyligen tittat in här. Hoppas ni alla har det bra i novembermörkret.  

• Flickmamma
    Festina Lente skrev 2013-11-12 13:41:08 följande:
    Hej, alla.

Misstänker att det kanske inte är så många här, nu längre. Jag har en dotter född 04 02 28, jag har nyligen tittat in här. Hoppas ni alla har det bra i novembermörkret.  
    Så kul Festina Lente så är våra döttrar födda på samma dag :)
  • Festina Lente

Vilken liten ängel du har. Jag vill inte lägga ut en bild på min tjej, eftersom jag skriver om lite känsliga saker ibland. Hoppas det är okej, men tack för att du delade med dig i alla fall. 

Ha det bra och god fortsättning på det nya året!

• Flickmamma
    Festina Lente skrev 2014-01-03 23:20:40 följande:
    Vilken liten ängel du har. Jag vill inte lägga ut en bild på min tjej, eftersom jag skriver om lite känsliga saker ibland. Hoppas det är okej, men tack för att du delade med dig i alla fall. 

Ha det bra och god fortsättning på det nya året!
    Tack Festina!
Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...