• IdaSaida

Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?

Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!

Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?

• Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?
  • Peand

Kristallen - Vissa säger ju att man ska lyfta en potatissäck för att känna hur tung den är och hur mycket man har gått ner. Men hur ofta går man och bär på en säck potatis om dagaran? Inte jag iallfall
    Däremot att gå med Jonas på höften gör jag ju lite titt som tätt och det ger ju mer känsla till hur mycket jag egentligen har burit runt på tidigare. Det är ju alltså mer än
    fyra * Jonas som är borta och det skulle jag aldrig orka lyfta än mindre gå runt med idag.

Fatta vad jag har misshandlat min kropp Och varför har jag väntat såååå länge innan jag gjorde något åt det? Och varför har jag gått upp allt när jag väl har lyckats tappa lite kilon? Lovar härmed er och min kropp att jag _ inte _ ska låta det gå åt fel håll igen. Jag är färdig med att förstöra för mig själv, nu ska jag istället ta hand om mig och min kropp.

• snusfia

peand
    håller verkligen med
    men jag vågar inte riktigt lova än, är ju bara på tredje dan, jag kanske inte klarar av det här alls, vi får se.

• Peand

Snusfia - Låt tiden avgöra hur det går. Men se inte hela vägen fram till sommaren och under 70 sträcket. Ta och dela upp det i små etapper som är lättare att nå. Blir en seger varje gång man når sitt delmål. Fira genom att unna dig något, ej mat naturligtvis....En lyxig tidning vid mindre delmål, hudkrämer, gå till frisören och hitta på något spännande, ja det finns massor man kan fira med.
    Bestäm dig för att fixa två veckor och sedan ta ett fortsatt beslut. Sedan tar du en dag eller vecka i taget och vips så är man inne i det och när vågen konstant visar neråt är det inte svårt att motiveras.
    Så sen kan vi alla träffas på bechen 2006

• diz

Nej nu får ni ta och lugna ner er, jag hinner ju inte med att läsa allt. Är det meningen att man ska behöva gå och titta till den här tråden 14 ggr om dagen för att hänga med? För det går ju inte på frågan att missa något
    Håller med alla om små steg och att se långsiktigt. Jag börjar så smått att förstå detta själv. Det är mycket att jobba med när det gäller min hjärna. Den är fortfarande väldigt korkad, men det går framåt

• kristallen

Hej alla!!
    Har gått ner 2,1kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Peand- Det är super bra att du har kommit till den insikten!(you go girl )
    Nej man orkar ju inte gå och bära dom små hur länge som helst på en dag!

Kanse att jag hinner och gå ner till 80 innan jag ska börja trappa ner, jag hoppas det!!

• IdaSaida

Kristallen!

Säger GRATTIS till dig här oxå !! Bra kämpat! Hur gick det för mannen din då?
    KRAM!

• Steam

Jag ska köpa grejer på tisdag å börja på fredag denna vecka! Wish me luck!

• Manga Is

Hej igen,
    har inte skrivit på ett tag nu och ni andra skriver så mycket så jag hinner knappt med att läsa

Jag kör på kombinerad kur, ren kur verkar jag bara inte ha motivation till tyvärr och tanken på att jag inte får äta gör mig panikslagen så då är det bättre att jag har något mål att se fram emot varje dag. Jag kör lite blandat pulver, barer (mest nutrilett och naturdiets) och något mål mat per dag. Har inte vägt mig än, väntar, men det känns bra i alla fall och lite har jag nog blivit av med.

Ni är så himla duktiga!

• bonadea78

Kristallen: Wow, kanon! Då har vi gått ner nästan lika. Visst är det bra?

Steam: Lycka till!!

Manga is: Det är bra att köra på det sätt som passar en själv. Då är risken inte lika stor att man misslyckas.... Jag funderar på att övergå till komb kur jag med nu. Har ätit en sallad i dag... men jag har ju kört ren kur i tre veckor nu så det känns väl bra ändå. Har ju nått mitt första delmål. Och jag vet att jag kan gå ner även på komb kur även om det inte blir riktigt lika snabbt. Svårt att bestämma sig bara hur man ska göra...

• Peand

Kristallen - Ett stort grattis till dig och maken....Hur många kilon har ni tappat nu? Det börjar bli ganska mycket eller hur? Skönt att ni har vägt er så att jag kan räta ut tummarna

Steam - Välkommen och lycka till. Du vet ju vart vi finns nu

Manga Is - Håller fullständigt med Bonadea. Det gäller att hitta sin egen väg så att man orkar hela vägen eller så långt man vill iallfall....

bonadea - Du kan väl gå ner på komb kur nu ett tag för att samla krafter för att sedan ta en ren kur igen. Kör komb i december och om du fortfarande behöver gå ner mer så ta en ren kur efter nyår. Då har du samlat kraft igen och startar om.
    Tror säkert att du kommer hitta en bra lösning

Diz - har du lagt av dig under semestern? Hänger du inte med i vårat tempo längre? Kom igen tjejen....Pekfingervalens ger motione den med

Nu i kväll har jag varit inne och köpt min sista kartong på ett bra tag. Nästan lite sorgligt!
    Har så jag klarar mig till lördag då jag ska sluta (japp jag fixar det till lördag )och sedan påsar till upptrappningen. Men jag ska komma tillbaks om två veckor och lämna en viktrapport. Ska nog köpa på mig lite påsar då det kan vara bra att ha hemma.
    Men jag har ett probelem...Jag kan nog inte slita mig från denna tråd...Får man dispans och kan få vara kvar här fast jag inte kommer dricka CK? Jag har ju mina upptrappnings veckor men sen blir det ju inge mer....Lovar att inte prata mat
    Annars får jag starta en ny tråd för f.d cambidgare
    Vet inte hur mina dagar skulle se ut om jag inte hade er

• diz

Peand: Ja tycker nog att ni är lite väl heta på gröten. Ser ni inte när jag är online det är bara då det är tillåtet att skriva.
    Och givetvis får du INTE besöka denna tråd när du inte dricker CK mer. Vi vill inte ha några svikare här. Speciellt inte någon som gått ner så mycket som du. Då kanske vi blir peppade och orkar en dag till, hur skulle det se ut?

Förresten så tycker jag att vi borde komma på något klatchigt namn för vår nya tråd. Något som får en att le och ger inspiration innan man ens klivit in i tråden. Och nej, jag har inga förslag (än) själv. Litar på er tjejer

• IdaSaida

Peand! Hoppas verkligen att man får vara kvar fast man kör kombi kur !! Jag käkar ju deras bars minst 2 st/dag, Det borde väl räknas?? = ))

diz! Nu fick jag ide torka !! Hade tänkt att öppna en ny tråd nu så att den fanns redo till oss i morgon = ) Men jag kan inte komma på nån rolig rubrik =( Nån som har nåt förslag??

• Peand

Diz - härligt att du är tillbaks Nu får du inte åka på någon mer semester på ett tag...

En rubrik som får en att le innan man öppnat tråden:
    Vi som dricker......
    Är nog lite trött och humorn är som den är just nu. Kan höra klagomålen redan

• diz

Trådförslag: Calvin Klein, Colossala Klantar, Citroner och Karameller, Colstrålarnas Koja
    Kasst, jag vet Men förkortningen blir ju i alla fall CK. Annars gillar jag Peands förslag. Tänk vad många icke-intresserade av Cambridge vi får i vår lilla tråd då, och säkerligen fler gäster. Underbart
    Borde väl stå något om CambridgeKuren i trådstarten så att nya hittar hit.

• Steam

Nu har jag träffat konsulenten. Allt verkar helt ok. Jag känner mig peppad men lite nervös... Jag börjar på fredag!

• Taggad87

hej! jag började läsa lite och insåg snabbt att den här tråden passar mig perfekt då jag ska träffa en konsulent på Cambridge på tisdag.

jag väger 89kg till mina 164 cm en dröm är att väga 63. jag hoppas att jag någon gång kan ställa mig på vågen och få se den vackra siffran.

ni är verkligen super duktiga, är galet imponerad.. hoppas jag kan vara lika duktiga som ni är. förebilder de är vad ni är!

jag hoppas jag kan göra slut med (tragiskt nog) bästa vän skräpmat och godsaker. varje gång jag har ätit mår jag dåligt och tänker att imorgon då kör jag igång men blir aldrig så.. :'(

hur mycket vägde ni när ni börja? och hur mycket har ni gått ner? på hur lång tid?

Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?