Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?
Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!
Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?
Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!
Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?
Kristallen
Nä, så länge det går ut på det psykiska (och allt för mycket fysiskt) är det inte värt det. Och det var ju ändå "bara" så där 10-15 kilo som jag hade tänkt gå ner. Det är sånt som är kvar från graviditeten.
Men jag tar nya tag!
jefa- Det låter ju bra
Precis det är ju inte så farligt med 10-15kg att gå ner ju, fast det klart svårt kan det ju vara ändå
Men du kommer att lyckas på ditt sätt tror jag!!!!!!
Jefa: Det låter som ett bra beslut. Och har du ändå kunnat gå ner 6 kg innan utan CK så kan du gå ner 10 till om du så vill det. Gör det på det sätt som funkar för dig!! Lycka till!!
Jefa - Vännen vad skönt!!! Har gått här hela dagen och klurat på hur du mår och hur det går för dig. Trots att jag är en stor vän av CK så tycker jag att du har gjort helt rätt beslut. Man ska inte bli dålig av det, det är det inte värt....Du ska se att du fixar detta på något annat sätt. Vad skönt att Jimmy stödjer dig.
Kram, kram , kram!!!
Jag håller med alla om att tråden skall leva vidare....
Åh idag är jag såååååå SUGEN! Vet inte varför men jag skulle kunna äta vad som helst känner jag. Det är jätte jobbigt!!!! Jag vill ju inte förstöra detta så jag står ju emot - än så länge... Men hur ska jag klara en hel vecka till? Just nu känns det omöjligt. Men det går ju upp och ner... I vanliga fall när jag bara bantar eller vad man ska säga så är detta ett tillfälle då jag hade tagit mig en frukt, eller nån grönsak eller nåt att knapra på.... men vad ska man göra nu... Dricka mer vatten?!?!?!
bonadea78- Precis drick mer vatten då
Man får hålla ut och hitta på nåt och göra när man känner så!
Har känt så många gånger
var på mitt första möte igår. väldigt velig men trevlig kille.
fick provsmaka ett par shaker och velvet chocloate i tetra, fy vad god den va!!! men den får jag ju inte äta än.
han sa att andra och tredje dan är värst så då fick två extra shakes gratis som jag får lov att äta om det skulle krisa.
jag fick oxå en bar gratis som jag får lov att tugga lite på men inte innan dag 4 och inte hela på en gång.
började imorse och idag har varit ok.
men fasiken vad tråkigt att inte ens kunna ta ett äpple.
kristallen: tack, det gick bra igår.. phu! Idag känns det bättre.
snusfia: velvet chocolate.... tetra? vad är det för något?!?! och extra shakes? äter du mer än 3 CK per dag så går du ju ur ketosen och då blir det bara ännu jobbigare... och vad jag vet så ska man inte alls äta bars när man går på ren kur. det är för mkt kolhydrater. eller vad det nu var... det där med att inte kunna äta frukt är jätte jobbigt tycker jag faktiskt... men det går, man kommer in i det! lycka till.
kanske ska börja med att säga att jag bor i england men trodde att att det var likadant överallt.
kvinnor över en viss längd ska äta 4 shakes. jag är precis på gränsen så jag fick dom extra shakes om det nu skulle krisa men jag ska hålla mig till tre egentligen.
dom färdiga dryckerna, banan och choklad får jag dricka den andra veckan och bars får jag börja med tredje veckan.
gör det här tillsammans med gubben och han ska äta 4 ggr om dan och får dricka färdigshale med en gång.
chockladen är gjord på lättmjölk och smakar ljuvligt.
perfekt att ta med sig när man ska ut.
dag 2
har inte varit hungrig men mår ganska dåligt. känns precis som man ska åka på en jätteinfluensa men det är ju början till ketosen.
man kan oxå köpa nåt gelatin som verkar i kallt vatten så man kan göra mousse om man.
får man inte heller använda dom första två veckorna
www.cambridge-diet.com/products/flavours.htm