• IdaSaida

Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?

Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!

Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?

• Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?
  • Jefa

Peand
    Haha, han varnade mig redan för flera timmar sen att hans humör inte var riktigt som det brukar

• Peand

Jefa - Det är väl gulligt att han varnar iallafall Hoppas att ni fåt en riktigt mysig kväll...Gå ut och gå annars

• Jefa

Peand
    Nja, vi får besök på FIKA Fast vi har sagt till att de får fika själva och så tar vi kaffe/vatten. De kunde ju kommit några dagar tidigare...

Jag känner mig dock inte hungrig, eller slö eller nåt vilket jag är glad för då Emma just nu har omkring precis överallt

• Liamomamma

Hur mycket hade ni gått ner efter 6 veckor? Tänkte köra ren kur fram till veckan före jul, vill smaka lite julmat, den äter man ju bara 1 gång per år, Då har jag i alla fall kört ren kur i 6 veckor. Skulle vilja veta hur mycket ni som kört så länge hade gått ner då, så man kanske kan få ett hum om hur mycket man väger då, jag vet att det är högst individuellt hur mkt man går ner men ändå Tacksam för svar

• bonadea78

Jefa: Det tar ju ett tag att vänja sig så att säga och att prova sig fram vilka smaker man gillar. Det har jag tyckt varit bättre denna gången än första gången jag körde med CK... att man vet vad man gillar. Så man slipper dom där äckliga... Jag har svårt för vaniljen och ibland även cappuchinon, men det går ibland... de varma kan jag inte med, kräks nästan.. haha! så olika det kan vara
    Jag blandar alltid med 3 dl vatten så de blir lite lösare och inte så tjocka... sen vispar jag lääänge med stavmixern och har massa is i så de blir kalla. Det tycker jag funkar bäst. Men varm choklad är också helt okej!! Illamåendet vet jag inte riktigt... jag kan må illa ibland men det är mer för att jag druckit för mycket och för snabbt... så det liksom tar stopp...

Sen är det ju kul med alla nya här också som funderar på att köra igång eller som kört igång. Skoj!! Jag har snart klarat av tre veckor på ren kur nu och det känns fint! Jag hade ju bara tänkt köra två veckor först men det går ju så bra så det är lika bra att köra på! Jag har ju bara 0,5 kg kvar till mitt delmål. Och snart är jag under 70!! DET har jag längtat efter.

Liamomamma: Jag gick ner 10 kg på 8 veckor förut, då körde jag bara 2 veckor ren kur, resten kombinerad. Kör man ren kur hela tiden går man ner snabbare. Men det är ju individuellt också... Men på ren kur går du ju ner allt från 1,5-4 kg per vecka... så om du räknar lågt så kan du gå ner ca 9-10 kg på sex veckor. Men troligtvis mer....

• bonadea78

Snart dags att våga prova ett par byxor jag hade innan graviditeten... men jag ska nog vänta liiiite till först så jag inte blir för besviken Men de jag har nu i strl 44 kan jag dra av mig utan att knäppa upp nu.. haha!

• bonadea78

Bubsen: Här har vi också haft som "tradition" att ha fredagsmys eller helgmys med god mat och godis och grejer... men det är slut på det nu... i alla fall tills jag nått min målvikt. Sen kommer jag ha EN dag i veckan då jag får unna mig något. Men det kommer inte alls bli som tidigare då man kunde vräka i sig saker.... Ska äta allt med måtta... hitta en bättre balans! Man kan ju äta gott och nyttigt också... sen när man väl slutat med ren kur alltså. Tiden med CK är ju ändå en kort period i livet... Det gäller att vara hård... alltså verkligen bestämma sig för att det här med vikten är viktigt och att man inte tänker bli tjock igen... det funkar för mig i alla fall. Det är inte värt all den där maten och godiset och allt vad det nu är....

• bonadea78

Många inlägg blir det....

Jag måste bara höra med er som går ner jätte mkt i vikt snabbt, minst 20-30 kg eller mer.... Hur blir huden? Hänger den med? Eller hänger det löst sen?

• Peand

Bonadea - Nu kommer något som du säkert inte vill höra....Det hänger och sladdrar
    Men jag lever på hoppet om att huden inte hänger med och att det kommer bli bättre. Har funderingar på Pilates som tydligen ska kunna stama upp och forma kroppen, men jag har inte kommit till skott ännu.
    Vi får väl se hur det ser ut den dagen man är färdig och vilka alternativ som finns då. En operation verkar ju inte var varken det billigaste eller ofaligaste alternativet. Det är en stor operation med alla dess risker. Men samtidigt vill jag ju känna mig nöjd när jag går där på stranden i en bikini och inte bli folkskygg pga det nu då.

Liamomamma - Det beror ju på vad du väger idag och hur mycket du behöver gå ner. Efter mina första 6 veckor hade jag gått ner 19,5 kg men då hade/har jag ju en del som ska bort

Jefa - Du fixar fikat galant...Efter ett tag ska du se att man bli så "sjuk i huvudet" att man tom njuter av att se andra äta...Kanske svårt att tro nu i början men vänta bara. Eller oxå är det bara jag som har fått den biverkningen....Har aldrig bakaat och lagat så mycket fet och god mat som under denna tiden. Men nu börjar jag spåra om till mer hälsosam mat, mycket grönsaker och fett snålt, som en förberedelse på att jag äter snart jag med. Grymtas och gnälls lite här hemma men det vet som tur var inte vad som väntar när jag börjar äta igen....Då blir det ännu värre, detta är bara början

Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?