• IdaSaida

Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?

Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!

Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?

• Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?
  • Jefa

Eftersom jag började i morse har jag bara hunnit smaka jordgubben
    Vi ska ta en soppa nu, blir kyckling. Det är skönt att man får krydda dem!
    Hoppas det ska gå bättre denna gången!

• Jefa

Nu har jag ätit en svampsoppa. Betydligt bättre än morgonens pärs! Synd bara att jag hällde i lite för mycket svartpeppar
    Så detta ska nog kunna gå bra iaf!

• Bubsen

Jag har använt mig av CK tidigare men så blev jag gravid och nu är våran lille kille snart 2 månader.
    Jag längtar tills jag ska sluta amma för då ska jag börja med CK igen. Har 15 kg att gå ner tills jag har nått min drömvikt.

Det som jag tycker är lite jobbigt med det här att inte äta mat är typ fredagsmys och sånt där...nu lagar vi ju god mat och myser på fredagskvällarna...sånt får det bli slut med sen.

• IdaSaida

Bubsen.

Japp, jag tyckte oxå att det var svårare på helgerna när jag körde ren kur. Sambon fick fortfarande äta gott men inte jag.

Nu äter jag gott en dag i veckan = ) Funkar bra.

• Jefa

Är det vanligt att man mår illa efter man börjat?
    Jag mår ganska illa efter jag tog soppan. Kanske hör till?

• IdaSaida

Hm.. Jag kan inte minnas att jag mådde illa ialla fall. Hoppas att det släpper.

• Peand

IdaSaida - jag får väl ta och festa till med en sånn bar när det är dags att börja äta igen Och jag vill ju oxå ner till 75....Fast då har jag ju ändå 10 kilo kvar....

Jefa - Märker att starten har varit tuff...Skönt att se att det verkar gå lite bättre. Det tar ett tag innan man hittar sina favorit smaker, kryddor, varm eller kall och hur mycket vatten man ska spä med. Jag måste ha minst 3 dl vatten till mina påsar annars tycker jag att det blir välling konsistens. Tycker också att kakaon och mintkakaon är absolut godast riktigt kalla och att alla blir bäst med en stavmixer.
    Att må illa är nog ganska inviduellt, själv har jag inte haft de bekymrerna. Däremot tror jag att man har lite hjärnspöken i början, tror att man känner efter ganska mycket hur man egentligen mår helt omedvetet. Det är ju en omställning för kroppen och då är det lätt att man känner efter lite för många gånger hur man egentligen mår. Menar itne att du inbillar dig allt men försök att hålla dig sysselsatt så går tiden fortare och vips så är man över den jobbiga fasen.
    En stor kram till dig......

• Jefa

Peand
    Tack för ditt inlägg!
    Jag ska inte ge mig, trots att jag hade hoppats på lite godare smak och konsistens
    Jimmy (min man) tog cappucino med kaffe imorse och tyckte den var jättegod!

• Peand

Jefa - Rätt inställning....Att blanda cappucinon med kaffe har jag också gjort och tyckte det var gott, så vida man gillar kaffe alltså
    Bestäm dig för att fixa en vecka först och sedan ta beslut om framtiden. Sedan tar du en dag i taget (ja då var jag igång med mitt "en dag i taget" tjat igen!!) varje dag som man klarar är en seger och ger styrka till nästa dag. Att se flera veckor eller månader framåt är totalt knäckande. Om jag hade gjort det hade jag nog aldrig fixat mina snart fyra månader, hade blivit för mastigt....
    Hälsa Jimmy och var nu snälla mot varandra Vissa kan ju bli lite griniga ibörjan....
    Och snart ska du se att även du har hitta dina favorit smaker.

Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?