Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?
Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!
Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?
Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!
Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?
Kristallen - Stackars maken Har aldrig själv varit med om det, som tur är. Fast ibland kan det gå väldigt långt mellan måltiderna här också. Trot eller ej men jag glömmer faktiskt bort att jag ska äta ibland...
Hoppas och tror också att morgon dagen känns bättre. Lite orolig dock för om inte veckovägningen visar något vidare resultat...Fast varför vara orolig för något som man inte vet ännu
Peand- Jag har ju som utsatt datum den 5dec. Men jag funderar på och ändra den till fre den 2! Är det dumt tror du!
Jag ska ju ha symöte här hos mig den 7 och jag tror inte att jag hinner trappa ner om jag har kvar den 5. Vi ska ha julavslutning då, vill ju kunna lite av varje.
Kristallen - Det kan ju bara du bestämma Om det känns ok för dig och inte känns som om du kommer att ångra det skulle jag nog göra det (fel dag att fråga mig om detta
)..
Enligt papprena jag har fått från konsulenten så börjar man ju redan dag ett med att byta ut lunch och middag mot tallriksmodeller. Fast man har ju ingen aning om hur magen pallar det, och julmat brukar ju ha en tedens att vara lite fetare. Så vill du verkligen kunna äta på symötet så skulle jag nog avsluta den 2:a.
Fast vissa här inne klarar ju av att ha en ätar dag i veckan utan att bli dåliga, men har man otur så har man....
Jag mår jätteilla och har inte ens ätit mitt 3:e mål. Vet inte ens om jag kommer klara att få det i mig. Vad "händer" om jag inte tar den? Har druckit allt mitt vatten dock...
Jag har oxå hållt på med ren kur, alltså 3 påsar om dagen och 3 liter vatten. Jag är dock inte lika positiv. Första veckan var ett helvete. Jag var såå himla hungrig och nästan lite yr, men sen gick det bättre. men till saken hör att jag har provat olika varianter. Och jag gick ner nästan lika mycket då jag åt lunch resten påse som ren kur och det kändes inte lika mycket plågeri. Nu byter jag bara ut frukosten och det går som på dans. Jag vägde som mest utan barn i magen 94 kg 174 lång nu väger jag 73 kg och har helt plötsligt 40 i byxor. Brukade ha 44-46. Så det går åt rätt håll. Det bästa av allt är att någon håller koll på en 1 gång i veckan.
Peand- Jajust det kanse samma fråga i morgon
Nej jag bara skoja Ja jag börjar nog den 2, vill inte att magen ska få spel!
Och har ju tänkt och börja med ren kur efter nyår igen, ska då gå ner allt som är kvar.
Fel och säga kanse men då känns det mer ok!!!!!
Vad jag har fattat det som, men det är tydligen olika men första dan bara 100g kött, andra dan 100g kött ytterst lite grönsker, tredje dan kanse tallriksmodellen.
Är jag och ute och cyklar eller.
Kristallen - Cykla på du
I borschyren "Hålla vikten program" från Cambridge står det följande:
"Vecka 1
En ck måltid varje morgon och två tallriksmodeller per dag. Cambridgemåltiden är förlagd till fruksoten, eftersom det är viktigt med en bra start på dagen.
Vecka 2
En CK måltid på morgonen varannan dag och två tallriksmodeller per dag. Övriga dagar vanlig frukost.
Vecka 3
En CK måltid på morgonen 2 gånger per vecka och 2 tallriksmodeller per dag. Öriga dagar vanlig frukost.
Vecka 4
Nu är det dags för den stora utmaningen!
Att äta vanlig mat hela veckan och eventuelt komplettera med CK som näringstillskott"
Dessutom står det lite motionstips och att amn ska hålla kontakt med konsulenten under tiden man trappar upp.
Men som jag tolkar det så ska man alltså börja äta 2 vanlig mål mat per dag direkt...
Be och få den broschyren av eran konsulent när du träffar han/henne nästa gång....
Jefa - Vännen...Det låter som om det är lite väl tufft för dig nu i starten. Jag hoppas verkligen att det lättar snart.
Du bör försöka få idig alla tre påsarna. Annars blir det på tok för lite näring och kcal. Vet att det kanske är svårt emn prova. Har hört vissa som tar en halvpåse åt gången. Alltså blandar halv pulvret emd önskad mäng vatten. På så sätt blir det visserligen oftare emn mindre mängd. Det kanske skulel vara enklare!
Kram på dig
Peand
Får försöka med det. Jag var helt utslagen igår! Bara låg i sängen och skakade, mådde illa som bara den. Bad tom Jimmy att ställa en hink brevid sängen, trodde hela tiden att jag skulle kräkas. Och frös gjorde jag också.
Det var verkligen jobbigt! Men skam den som ger sig. Det finns väl en anledning till att det heter "Vill man vara fin får man lida pin"
Vissa tycker det är enklare att ta sina drinkar/soppor vid 6 tillfällen per dag. Halva påsen åt gången. Det kanske kan vara något att testa ifall det krånglar...
Det här med upptrappningen... det verkar ju lite konstigt om man ska smälla i sig 1-2 hela måltider sådär på en gång bara.... Speciellt om man kört ren kur väldigt länge. Det kan väl inte vara bra för magen? Jag har fått häften från min konsulent men jag minns inte exakt vad som stod där nu, men jag ska nog kolla det. Är ju en vecka kvar tills jag ska trappa upp....
Försöker få i mig en kycklingsoppa här nu
Vänjer man sig vid smakerna efter ett tag? Eller kommer jag alltid få hålla för näsan och slänga i mig vatten efter varje sked soppa?