• IdaSaida

Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?

Jag ska nämligen träffa en konsulent på fredag, för att kolla om detta kan vara nåt för mig!

Undrar om det finns nån här som erfarenhet av kuren?

• Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?
  • bonadea78

Peand: Nä men hur som helst.... det är ju ändå något positivt att gå ner i vikt. Det är ju i så fall ett senare problem att ta itu med.... Det kommer ju inte vara aktuellt i mitt fall eftesom jag inte har så mycket övervikt. Har ju vägt närmare 90 som mest men då var jag ju gravid. Så 76 är väl det jag vägt som mest... i normalt tillstånd Men det är klart att man känner ju att huden är sladdrigare nu än förr.... brösten hänger mer, magen hänger ju till viss del... men det tar väl tid... innan man ser det slutliga resultatet

Ang mat så har jag inte heller så stora problem med att sitta och titta på när andra äter god mat, fikar på en massa godsaker osv. Jag vet ju att om jag äter det just nu så kommer det dröja längre tills jag når mitt mål och det är det inte värt. Jag är så totalt fokuserad på detta så att jag vet att det inte är tillåtet för mig och det är heller inte intressant. Visst kan jag bli sugen på saker, men det går ganska snabbt över bara man tänker lite längre.... Min man är en riktig gottegris och han kan sitta här och käka kakor, kokosbollar, fet mat osv. Dricka en massa läsk... Idag åt han grillad kyckling som är en av mina favoriter men det är okej. Jag kommer ju kunna äta en hel del kyckling sen när jag väl trappar upp.... kyckling är ju ändå bra mat. Men jag oroar mig lite grann nu för att jag ska ut och äta pizzabuffé i december. Magen kanske får sig en chock... men då har jag ju kört kombinerad kur några veckor först, så det kanske går bra ändå.... Jag ska ju inte heller överdriva mängden.. kommer ju inte äta en hel pizza. Inte på långa vägar... Sen all julmat... som tur är så är inte jag så jätte förtjust i julmaten. Jag gillar mest köttbullarna.. haha!

• Jefa

Vi har en "vanlig" mixer. En sån där i en matberedare. Blir det skillnad på en sån och en stavmixer? För i det som vi fått i oss idag så har det inte vart några klumpar alls

• bonadea78

Jefa: Nää det blir nog samma.... så länge det inte blir klumpar så är det ju okej!! Hur har det gått nu på kvällen då för er?

• kristallen

Povade chokladen varm nu ikväll, wow vad mycket godare den blev!!!!
    i förtsättningen får den bli varm(riktigt gott).

bonadea78- Samma här angående julmaten, jag gillar inte heller så mycket. Janssons, köttbullar, prinskorv, julskinka, ägg, resten kan kvitta för min del!! Natuligtvis julmust och dricka, vad jag börjar längta till jul nu

• IdaSaida

Kristallen:
    Ajja bajja! Prata så mkt god mat !! Sitter & dregglar nu ju! *dreggel* ; )

• IdaSaida

Ingen fara = )) Men jösses vad gott med mammas Jansson! * drömmer mig bort*

• kristallen

Jag ska ha symöte hos mig den 7 dec, då ska vi ha julavslutning med julbord. Alla tar med sig nån grej. Vad jag längtar dit
    Men vi har ju inte haft våran ner trappning så länge då så man får väl va lite försiktig!

• Peand

Kristallen - Prata på du...Mig stör det inte

Svar på tråden Finns det nån här inne som har testat Cambridge-kuren?