• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • levina
    Jag hoppas du förstår mitt med! Detta med att uttrycka sig är inte alltid så enkelt!
    Lillanonna skrev 2009-03-01 15:40:34 följande:
    Shit va fel mitt första inlägg blev...fasen att de kan låta bra i huvudet och bli så fel i skrift. Hoppas det är förståbart nu! Och vill tillägga att detta verkligen inte är gångbart för alla.
  • Lillanonna

levina skrev 2009-03-01 15:51:31 följande:

Födelseålder är en ganska obetydlig del EGENTLIGEN i barnaavlande. Den används mest när det gäller det byråkratiska- en persons biologiska, mentala och fys ålder kan vara helt annat. Med byråkratisk...om man har gått ut gymnasie osv. Många i samhället vill att man "tar studenten", iaf innan barn. Det jag också tänkte på är att du skrev att yngre kanske har direkt viktiga jobb ännu...individuellt. Äldre har inte heller alltid "viktiga" jobb. Som du sa...vad är "viktigt" egentligen..? Inkomst överhuvudtaget...eller annat? En kompis till mig är 35+, två barn i 3-6 års åldern och hon har 1,5 år kvar på sin syrra utb. Visst- hon har sällan fritid...men, jo...hon orkar. Jag tror att det kan vara lika blandat med ca 19 åringar till 30 åringatr om jobb och utb numera. Jag vet att jag har dålig koll på hur långa utb är på högskola/uni, men, en del är klara med det ganska tidigt- andra gör som min väninna och "sadlar om". Det är så olika numera. Och...samhället är annorlunda idag mot förr. Man har bättre möjlighet som tjej/kvinna att plugga efter gymansiet...eller att vänta och göra det senare. Förr fick de/kunde inte de göra det. Jag vet att jag lätt hänger upp mig på ord, hur andra formulerar sig osv. Men, det är inte värre än att jag vet att man inte blir ense heller...alla tycker olika- har olika anl till det också.
    Väldigt bra sagt! Håller med dig helt. Blev en sån dum formulering bara. Men tror iaf att det säkerligen är så att äldre föräldrar oftast har pluggat klart och skaffat sig ett stabilt jobb och sedan skaffat barn. Medan unga kanske inte hunnit plugga klart innan man får barn.
    Men ville inte dra alla över en kam...
  • levina

Ok...då har du iaf två som inte hade pluggat klart förrän efter 30+...japp- jag är en av dom. Singel utan barn dessutom...hmmm...vad ska det bli av mig? Jag har haft ett h*lvete förut att hitta jobb...så jag har inte gått den "klassiska vägen" alls.

Men, jag ska försöka sluta vara ot nu...

Lillanonna skrev 2009-03-01 15:57:07 följande:
    levina skrev 2009-03-01 15:51:31 följande:
    Väldigt bra sagt! Håller med dig helt. Blev en sån dum formulering bara. Men tror iaf att det säkerligen är så att äldre föräldrar oftast har pluggat klart och skaffat sig ett stabilt jobb och sedan skaffat barn. Medan unga kanske inte hunnit plugga klart innan man får barn.Men ville inte dra alla över en kam...
  • Lillanonna

Hmm..låter lite som mig! Inte heller skaffat jobb på den klassiska vägen, och aldrig hittat nåt där jag vill va kvar men nu jäklar ska här pluggas till sjuksköterska. Men som sagt inte vara OT.

Börjar förövrigt tvivla starkt på att det inte är en bluff det där med att 13 åringen skulle vara pappa.
    www.expressen.se/Nyheter/1.1470988/allt-ar-en-bluff-alfie-13-ar-inte-pappan

Ser så pyttepytteliten ut. Han ser ju ut som en 10åring...
    Min bror va typ 13 när jag föddes...

• levina

Läste artikeln. Börjar tycka att det är synd om hela storyn. Är det en bluff- så är det j*vligt BLÄ av föräldrarna till Alfie och Chantelle att gå ut med detta. Kanske fler då också som ligger bakom.

• milla89

kom det någonsin fram vem som var pappan? tänkte det var ju lite tveksamt så de skulle göra dna testerna.

• levina

Undrar jag med...jag vet inte hur lång tid det tar att göra såna tester.

milla89 skrev 2009-03-01 20:25:50 följande:
    kom det någonsin fram vem som var pappan? tänkte det var ju lite tveksamt så de skulle göra dna testerna.
  • Lillanonna

De var ju två stycken killar som hade "kommit fram".
    "Richard Goodsell, 16 och Tyler Barker, 14 har båda klivit fram och tagit på sig faderskapet."

• milla89

Lillanonna skrev 2009-03-01 23:22:00 följande:

De var ju två stycken killar som hade "kommit fram"."Richard Goodsell, 16 och Tyler Barker, 14 har båda klivit fram och tagit på sig faderskapet."
    jo men precis. men uppkom det någonsin vem det var sen? eller var kanske inte det like intressant för expressen om det var någon annan.
  • Lillanonna
    milla89 skrev 2009-03-01 23:30:45 följande:
    Lillanonna skrev 2009-03-01 23:22:00 följande:
    jo men precis. men uppkom det någonsin vem det var sen? eller var kanske inte det like intressant för expressen om det var någon annan.
    Nej, jag har inte sett om det kommit någon uppdatering på artikeln, men troligtvis inte, då var det ju ingen "sensationsnyhet" längre!
  • milla89

idag var det ju med i tidningen att hon tillsammans med mamman hade övertalat alfie att ljuga för att det skulle bli en bättre story och att de skulle tjäna pengar på det. stämmer detta så är det ju helt sjukt!
    var en granne eller så till mamman som sagt det

• levina
    milla89 skrev 2009-03-03 09:40:18 följande:
    idag var det ju med i tidningen att hon tillsammans med mamman hade övertalat alfie att ljuga för att det skulle bli en bättre story och att de skulle tjäna pengar på det. stämmer detta så är det ju helt sjukt!var en granne eller så till mamman som sagt det
    Hoppas det kommer fakta snart.
Svar på tråden 13 år och pappa!!