• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • MichelleS
    Bevabus skrev 2009-02-18 12:51:29 följande:
    Nu var det väl deras föräldrar som var emot abort om jag inte minns fel?
    Nae men dom vågade väl inte säga något till föräldrarna för dom trodde att dom skulle bli jätte arga? Det har jag fått det till iaf
  • WhiteAngels
    Bevabus skrev 2009-02-18 12:51:29 följande:
    Nu var det väl deras föräldrar som var emot abort om jag inte minns fel?
    Men bra då har dom ju allt stöd i världen så då fixar det sig.Jag tycker det är stongt av unga att verkligen behålla barnen och kämpa för att dom ska få det att funka!
  • liv10
    WhiteAngels skrev 2009-02-18 12:53:33 följande:
    Men bra då har dom ju allt stöd i världen så då fixar det sig.Jag tycker det är stongt av unga att verkligen behålla barnen och kämpa för att dom ska få det att funka!jag tycker det är vansinningt att barn ska uppfostra egna barn. deras egen barndom då?

man hinner få barn sen, det är sååå mycket annat som man bör hinna göra innan. Jag anser absolut inte att man är mogen att bli förälder när man är 13år. Man har ju knappt gått igenom puberteten själv
  • WhiteAngels

liv10 skrev 2009-02-18 13:00:38 följande:

jag tycker det är vansinningt att barn ska uppfostra egna barn. deras egen barndom då? man hinner få barn sen, det är sååå mycket annat som man bör hinna göra innan. Jag anser absolut inte att man är mogen att bli förälder när man är 13år. Man har ju knappt gått igenom puberteten själv
    Men vem kan egentligen säga att dom var fullt mogna när dom skaffade barn oavsett ålder?Vem kan dömma en annan människa?Vissa 13 åringar är mer mogna än andra.Dessutom är det mer mamman jag tycker man ska tänka på och hon var inte i nån särskilt ovanlig ålder att skaffa barn i .
    Mycket annat man bör göra innan?Som vadå?
  • MichelleS
    Men bra då har dom ju allt stöd i världen så då fixar det sig.Jag tycker det är stongt av unga att verkligen behålla barnen och kämpa för att dom ska få det att funka!

Men vadå.

Så du tycker att, om dina föräldrar kan se till barnet så ska du för det skaffa fast du är så ung?

Ja, om jag nu blir gravid vid 13 årsålder så kan jag endå överlåta barnet till föräldrarna så jag kan få leka med mina vänner och gå i skolan. Det är ju därför jag skaffar barn, för att belasta mig så jag kan få göra det jag vill.Det är absort. Om man skaffar barn (oavsett ålder) har man endå en skyldighet till sitt barn och ta hand om det och vårda det på det bästa allra sätt. Det är det minsta man kan göra för sitt egna barn!

• WhiteAngels

MichelleS skrev 2009-02-18 13:24:55 följande:

Men vadå.
    Så du tycker att, om dina föräldrar kan se till barnet så ska du för det skaffa fast du är så ung?
    Ja, om jag nu blir gravid vid 13 årsålder så kan jag endå överlåta barnet till föräldrarna så jag kan få leka med mina vänner och gå i skolan. Det är ju därför jag skaffar barn, för att belasta mig så jag kan få göra det jag vill.Det är absort. Om man skaffar barn (oavsett ålder) har man endå en skyldighet till sitt barn och ta hand om det och vårda det på det bästa allra sätt. Det är det minsta man kan göra för sitt egna barn!
    Men gud
    Det finns miljoner tonåringar som tar sabbatsår fårn skolan går hemma ett år och sedan forsätter skolan
    Jag kan reta mig så in i helvete på människor som nästan menar att barn förstör ens liv,man kan inte göra ditten eller datten.Detta paret var överens om att behåll barnet och det tycker jag är det viktigaste,
  • MichelleS
    WhiteAngels skrev 2009-02-18 13:29:15 följande:
    MichelleS skrev 2009-02-18 13:24:55 följande: Men gudDet finns miljoner tonåringar som tar sabbatsår fårn skolan går hemma ett år och sedan forsätter skolanJag kan reta mig så in i helvete på människor som nästan menar att barn förstör ens liv,man kan inte göra ditten eller datten.Detta paret var överens om att behåll barnet och det tycker jag är det viktigaste,

Ja klart man ska vara hemma ett år med sitt barn. Sen är det ju dagis som gäller när man tex pluggar vidare. Klart inget barn kan försöra ens liv, inte en chans.

Men man ska fortfarande ha sin plikt som föräldrer att ta ansvar och det innebär att man ska uppfostra sitt egna barn, inte att andra ska se till det.

För då kan man lika gärna adoptera bort det till någon som väntat halva sitt liv på att få fostra ett barn, som sitt eget.

• WhiteAngels

MichelleS skrev 2009-02-18 13:33:46 följande:

Ja klart man ska vara hemma ett år med sitt barn. Sen är det ju dagis som gäller när man tex pluggar vidare. Klart inget barn kan försöra ens liv, inte en chans.
    Men man ska fortfarande ha sin plikt som föräldrer att ta ansvar och det innebär att man ska uppfostra sitt egna barn, inte att andra ska se till det.
    För då kan man lika gärna adoptera bort det till någon som väntat halva sitt liv på att få fostra ett barn, som sitt eget.
    Men jag tror säkert att dom klarar det lika bra som alla andra unga mammor
  • YokohamaNr2

Lite tragiskt i historien är att Alfies syster blev också förälder som 13åring! blev dock inga rubriker om det....

• Helena o Mattias

Tänkte på en grej... Tror säkert de valde att behålla barnet för att de visste att de skulle bli uppståndelse över de, all media vill ju intervjua dem nu, de kommer ju tjäna massor av pengar på de, där har de sin försörjning... Men sjukt är de.
    Dessutom dagisplats i England är ju inte billig, vi har de ju bra i Sverige som slipper betala om båda studerar eller saknar inkomst.

Svar på tråden 13 år och pappa!!