WhiteAngels skrev 2009-02-18 13:29:15 följande:
MichelleS skrev 2009-02-18 13:24:55 följande:
Men gudDet finns miljoner tonåringar som tar sabbatsår fårn skolan går hemma ett år och sedan forsätter skolanJag kan reta mig så in i helvete på människor som nästan menar att barn förstör ens liv,man kan inte göra ditten eller datten.Detta paret var överens om att behåll barnet och det tycker jag är det viktigaste,
personligen anser jag fortfarande att en 13åring har mycket svårt att veta vad de ger sig in på. det finns miljoner tonårsföräldrar världen över- men det är också ett stort problem i många länder då dessa ungdomar inte får samma chans till vidarestudier, försörjning osv som de som inte skall försörja ett barn. visst finns det de som säkert är superbra föräldrar även om de är 13år, men jag tycker absolut att det finns saker man skall hinna innan, men det har på intet sätt å göra med att ett barn "förstör ens liv".
egen försörjning anser jag tex vara viktigt, att gå skola (åtminstone grundskolan!!!), hinna vara barn och tonåring, träffa jämnåriga kompisar och umgås på samma villkor tex