• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • liv10

WhiteAngels skrev 2009-02-18 13:29:15 följande:

MichelleS skrev 2009-02-18 13:24:55 följande:
    Men gudDet finns miljoner tonåringar som tar sabbatsår fårn skolan går hemma ett år och sedan forsätter skolanJag kan reta mig så in i helvete på människor som nästan menar att barn förstör ens liv,man kan inte göra ditten eller datten.Detta paret var överens om att behåll barnet och det tycker jag är det viktigaste,
    personligen anser jag fortfarande att en 13åring har mycket svårt att veta vad de ger sig in på. det finns miljoner tonårsföräldrar världen över- men det är också ett stort problem i många länder då dessa ungdomar inte får samma chans till vidarestudier, försörjning osv som de som inte skall försörja ett barn. visst finns det de som säkert är superbra föräldrar även om de är 13år, men jag tycker absolut att det finns saker man skall hinna innan, men det har på intet sätt å göra med att ett barn "förstör ens liv".
    egen försörjning anser jag tex vara viktigt, att gå skola (åtminstone grundskolan!!!), hinna vara barn och tonåring, träffa jämnåriga kompisar och umgås på samma villkor tex
  • Flikkzz

Visst dom är båda unga. Men man ska inte glömma att det är deras eget val. jag tror att dom kommer få mycket hjälp av sina egna föräldrar. Sen kan ju alla tycka vad dom vill

• Ninja05

jo det är faktiskt sant. Det löser sig ju nästan alltid till det bästa.

Flikkzz skrev 2009-02-18 15:57:25 följande:
    Visst dom är båda unga. Men man ska inte glömma att det är deras eget val. jag tror att dom kommer få mycket hjälp av sina egna föräldrar. Sen kan ju alla tycka vad dom vill
  • YokohamaNr2

Helena o Mattias skrev 2009-02-18 15:22:57 följande:

Tänkte på en grej... Tror säkert de valde att behålla barnet för att de visste att de skulle bli uppståndelse över de, all media vill ju intervjua dem nu, de kommer ju tjäna massor av pengar på de, där har de sin försörjning... Men sjukt är de.Dessutom dagisplats i England är ju inte billig, vi har de ju bra i Sverige som slipper betala om båda studerar eller saknar inkomst.
    Jag är också cynisk till hela grejen, nu har ju Alfies familj skaffat kändis PR-makaren Max Clifford och det säger ju en hel del. Idag stod det också i tidningen att Alfie's mamma kan komma att åttalas för skolförsummelse, han har knappt varit i skolan på över 5 månader. Visst detta har jag läst i London's Metro så en nypa salt kan ju vara behövligt
  • Bevabus

I vanliga fall så skulle jag också säga att åldern inte har så mycket att göra med hur man blir som förälder. Men just dessa två är så omogna (pojken ser såå förvirrad ut på videon som att han tänker "hur tusan blev mitt liv såhär galet!?" och flickan är fruktansvärt oansvarig som har haft sex med jättemånga killar och nu bara sitter och fnittrar åt att hon har en dotter.

Jag känner flera unga mammor som är underbara föräldrar men det här fallet kommer att gå åt helsike känns det som. Och jag tror knappast att dom behöll barnet för att de ville ge barnet en fin framtid. De visste säkert inte ens vad de gav sig in på. Pojken ser ju helt LOST ut.
    1. De vågade inte berätta för föräldrarna att de skulle ha barn så det kanske inte gick att göra abort när de väl berättade. Men då kunde de ha adopterat barnet, vilket dem inte gjorde.
    2. Föräldrarna sägs vara emot abort och eftersom att barnen är så förvirrad så är jag inte förvånad om föräldrarnas inflytande spelade stor roll.
    3. Det kan ju vara så att föräldrarna vill tjäna berömmelse på detta och om det är det så mår jag illa!

• WhiteAngels

Mognad sitter inte i åldern.ekonomi har inte med ålder att göra.det viktigaste är att kunna ge sitt batn kärlek.

• Josfin

WhiteAngels skrev 2009-02-18 17:20:25 följande:

Mognad sitter inte i åldern.ekonomi har inte med ålder att göra.det viktigaste är att kunna ge sitt batn kärlek.
    Vadå kan man äta kärlek?
  • liv10

kärlek är oerhört viktigt. men lite naivt att tro att det är det enda man behöver.....

jag tror oxå jättemånga klarar det jättebra tack vare föräldrar som ställer upp mm- men att vara beroende utav sina föräldrar för att kunna vara förälder tyder ju på att man inte riktigt är mogen för att vara förälder själv....

trygghet, stabilitet, kärlek, ekonomisk trygghet mm är bara några av de saker ett barn behöver- knappast något de flesta 13åringar klarar av. (det finns undantag- visst, men nu talar jag om de flesta 13åringar som har nog med sig själv och sin egen utveckling till en egen individ)
  • pussgurkan86

utan pengar kan inte barnet få mat. hur ska man då klara sig på bara kärlek??? nej du får nog tänka om lite.

• Ninja05

Jo fast tror ju att dem ordnar ekonomin på något sätt..
    Särskilt när deras föräldrar är "med" på grejen..

Svar på tråden 13 år och pappa!!