• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • Äppelkompott

MichelleS skrev 2009-02-16 21:54:09 följande:

men guud vad hon håller bebisen konstigt och slår hårt i ryggen,  man hör ju till o med slagen, ingen annan som hör med?
    Jag håller med om detta. Tycker det såg hemskt ut.. Det är skillnad om man hjälper barn att se till att de inte sätter i halsen då de spyr osv, men hon gör ju detta bara helt plötsligt. Ser lite brutalt ut tycker jag. Det ser ut som om hon inte har några medkänslor för barnet. Men det är bara vad jag tycker att det ser ut som, det behöver ju inte vara så.

Pojken, Alfie, verkar ju inte förstå någonting. Han är ju ett BARN, han kan inte ta hand om och uppfostra ett barn.

Det kan visst vara skillnad om man får barn och är 13 eller 17 år. Mycket hinner hända på 4 år! Dessutom hör man mest om unga tjejer som får barn, och då måste man tänka på att flickor utvecklas tidigare än pojkar.
  • Ninja05

Det där håller jag nog inte med om..
    Så har jag sett MÅNGA mammor göra, oavsett ålder..

MichaelaRehn skrev 2009-02-17 15:27:01 följande:
    MichelleS skrev 2009-02-16 21:54:09 följande:
    Jag håller med om detta. Tycker det såg hemskt ut.. Det är skillnad om man hjälper barn att se till att de inte sätter i halsen då de spyr osv, men hon gör ju detta bara helt plötsligt. Ser lite brutalt ut tycker jag. Det ser ut som om hon inte har några medkänslor för barnet. Men det är bara vad jag tycker att det ser ut som, det behöver ju inte vara så. Pojken, Alfie, verkar ju inte förstå någonting. Han är ju ett BARN, han kan inte ta hand om och uppfostra ett barn. Det kan visst vara skillnad om man får barn och är 13 eller 17 år. Mycket hinner hända på 4 år! Dessutom hör man mest om unga tjejer som får barn, och då måste man tänka på att flickor utvecklas tidigare än pojkar.
  • Äppelkompott

Sedan tycker jag att det är skillnad på hur man gör det. Själva dunkandet i ryggen kanske det inte är något konstigt med (men jag har aldrig sett någon göra det) men hon verkar hårdhänt till sättet. Hon verkar inte vara ömsint med sitt nyfödda barn. Det känns lite konstigt att man som ung, nybliven förstagångsförälder inte behandlar barnet med ömhet.

• Reglementet

Varför skulle det vara konstigt nu då?

• WhiteAngels

Pappan var 13 och mamman 15 så nej speciellt hemnskt eller ovanligt är det inte
    Tycker det är strongt att välja att behålla ett barn i den åldern

• MichelleS

Jisses, jag har då aldrig hållt en nyfödd på det sättet. Om mitt barn har behövt rapa tex har jag alltid tagit upp det mot axeln. En bebis som kanske är två-tre månader har jag dock haft i den ställningen men inte bankat i ryggen bara sådär, utan anledning som den flickan gör. Förstår inte vitsen med varför hon gör det?  Ser nästan som att de behandlar flickan som en docka, sen tycker jag de verkar väldigt oseriösa på något sätt, sitter och småflinar osv sen vet dom inte ens vad ekonomiskt betyder. Sorligt!

• MichelleS
    MichaelaRehn skrev 2009-02-17 15:27:01 följande:
    MichelleS skrev 2009-02-16 21:54:09 följande: Jag håller med om detta. Tycker det såg hemskt ut.. Det är skillnad om man hjälper barn att se till att de inte sätter i halsen då de spyr osv, men hon gör ju detta bara helt plötsligt. Ser lite brutalt ut tycker jag. Det ser ut som om hon inte har några medkänslor för barnet. Men det är bara vad jag tycker att det ser ut som, det behöver ju inte vara så.Pojken, Alfie, verkar ju inte förstå någonting. Han är ju ett BARN, han kan inte ta hand om och uppfostra ett barn.Det kan visst vara skillnad om man får barn och är 13 eller 17 år. Mycket hinner hända på 4 år! Dessutom hör man mest om unga tjejer som får barn, och då måste man tänka på att flickor utvecklas tidigare än pojkar.
    Tydligen ska man inte ens sätta barnet i den ställningen när det spyr osv för man trycker tydligen ihop magsäcken. Ja det ser illa ut, oavsett vad vissa andra tycker men alla får väl ha olika åsikter och göra vad de vill med sina barn.
  • MammaÄrJag

Det såg ju helt sjukt ut.. Han är ju bara ett barn själv. och han såg ju inte ut att vara mer än 10-11 år. .

• Bevabus

Nu var det väl deras föräldrar som var emot abort om jag inte minns fel?

WhiteAngels skrev 2009-02-17 15:57:57 följande:
    Pappan var 13 och mamman 15 så nej speciellt hemnskt eller ovanligt är det inteTycker det är strongt att välja att behålla ett barn i den åldern
Svar på tråden 13 år och pappa!!