• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • TÖDILUUUU

Såg artikel jag med och tänkte direkt.
    De ser ut som om en stolt storebror håller sin lillsyster..

Inte alls, pappa håller sin nyfödde son..

• Ninja05

Men va? 5 år och blev gravid?
    Mens vid åtta månader!?
    Hm...kan man verkligen tro på det?

baraguldlock skrev 2009-02-15 15:24:03 följande:
    vinniefred.blogspot.com/2008/02/vrldens-yngst... hoppar in lite granna här, har länge funderat på de här med extremt unga föräldrar och kolla in denna stackars tjejen då, var i och för sig några år sen nu men ändå.
  • hallooj

Mår fan dåligt när jag läser om det där och sen går inte och lägger mig hos min dotter.

12år kvar då om inte utvecklingen går snabbare vill säga...

♥ Angelina 2008-10-22 ♥Mamma älskar dig mest i hela världen
  • Äppelkompott

Usch... det är så hemskt! och hur kan mamman ha haft sex med Alfie?! Han ser ut att vara åtta år, och beter sig som sådan... Fy.... Kan inte barnet få omhändertas eller något? Hur ska de klara det..? Jag tycker att det är riktigt obehagligt...

• Pysselgalningen

MichaelaRehn skrev 2009-02-16 11:35:22 följande:

Usch... det är så hemskt! och hur kan mamman ha haft sex med Alfie?! Han ser ut att vara åtta år, och beter sig som sådan... Fy.... Kan inte barnet få omhändertas eller något? Hur ska de klara det..? Jag tycker att det är riktigt obehagligt...
    varför ska det få omhändertas? det står i the sun att tjejens föräldrar hjälper till och att Alfie bor där mer eller mindre.
    Dom kan bli utmärka föräldrar, det vet vi inte än. Detta har redan skett mer eller mindre i sverige en gång redan, inte allt för lpångt ifrån mig och dom klarade sig.
  • Ninja05

Nej det är sant, dem kan bli utmärkta föräldrar.
    Men det verkar ju lite som att dem bara "bestämde" att dem skulle behålla barnet och att inte många sa emot. Eller ja , skolan föräldrar och så kan ju ha varit väldigt emot det, det vet man ju inte..
    Jag tycker bara synd om Lilla Alfie som faktiskt skulle varit barn själv i många år till om detta inte skulle hänt.
    Och antar att mamman säger att dem bestämde det tillsammans, men vad vågar en 13 åring säga emot en tjej som man haft sex med och blivit gravid?

Pysselgalningen skrev 2009-02-16 12:13:34 följande:
    MichaelaRehn skrev 2009-02-16 11:35:22 följande:
    varför ska det få omhändertas? det står i the sun att tjejens föräldrar hjälper till och att Alfie bor där mer eller mindre. Dom kan bli utmärka föräldrar, det vet vi inte än. Detta har redan skett mer eller mindre i sverige en gång redan, inte allt för lpångt ifrån mig och dom klarade sig.
  • nurken

JAg funderar lite när jag läser artiklarna om det här. Att barn blir föräldrar är vansinnigt. Att dom överhuvudtaget har sex så tidigt är ju sjukt. Visst man ska inte skylla allt på okunniga föräldrar man jag börjar fundera hur bra dom känner sina egna barn. Borde dom inte fattat misstanke? och agerat.

• Spicy Women

Helena o Mattias skrev 2009-02-15 11:21:24 följande:

Läste nånstans en tjej som var 23 år o var mormor, var typ yngsta mormorn. Hon var 11 eller 12 när hon fick sitt barn o hon hade gått i mammas fotspår...
    Hon hinner ju bli mormorsmormorsmormorsmor innan hon dör.
  • Reglementet

Tja, det kanske inte är hans ens en gång, tjejen verkade ju knulla runt.

Svar på tråden 13 år och pappa!!