• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • Ninja05

Jo, det jag reagerade på också..

Usch jag börjar tänka på alla stackars barn som blir våldtagna i afrika och andra länder i småbarnsåldern, och så har dem sex utav okunskap och blir gravida..

Hade en klasskompis som kom från Guinea Bissau ( stavning) som var adopterad hit till Sverige. Hon kom till genom en våldtäckt då hennes mamma var 11 år.. hon var tolv när hon födde.. det är så hemskt..

Reglementet skrev 2009-02-16 14:42:05 följande:
    Tja, det kanske inte är hans ens en gång, tjejen verkade ju knulla runt.
  • Reglementet

Fast, det har ju inte riktigt med det här att göra?

• MichelleS

Om man skaffat ett barn innebär inte det då att ens föräldrer ska hjälpa till med barnet, det är ju bara ett bevis på att dom inte är mogna för att bli föräldrar och då ska man verkligen inte ha barn.

Jag tycker det är synd om de barn som blir till för ett engångsligg också för den delen, oavsett om man är ung eller gammal. Egoister som bara tänker på sig själva och inte ett minsta öre för barnets framtid!

Det borde f*n finnas en lag på att man måste vara byxmyndig (15 år) MINST för att skaffa barn. Om man inte får k*ulla runt innan 15, så borde man inte få bli gravid innan det heller.

• MichelleS

Tydligen så anses man som vuxen bara för att man skaffat barn. Så om man är under 18 och har barn då får man alltså bestämma vart man ska bo osv...

• Carbonmamma
    Svar på #34
    Helt sjukt!!!

Undrar vad tjejens föräldrar egentligen är för pajaser??? Tjejen verkar ju ha haft en hel del sexuella kontakter, och är bara 15 år??? Undrar varför hon inte gjorde abort, jag menar, hon vet ju inte ens vem som är pappan tydligen. Hon hävdar att det är den lilla stackars Alfie men sedan finns det ett X antal andra "kandidater". Nä, kan man inte ta hand om barn ska man inga ha!
    Och låt barn vara barn, inte föräldrar. Nu får ju tjejens föräldrar ställa upp då...
    Och stackars lilla bebis som får växa upp under alla dessa omständigheter.
  • lillvilda

Usch jag blir så kluven när jag läser detta. På ett sätt vill jag tänka att de har valt att ha barnet å ska då får känna på hur det verkligen är att vara föräldrar. Samtidigt så känns det fel att hålla en så omogen 13 åring ansvarig för detta. Han skulle antagligen behöva vara barn många år till och troligen förstod han aldrig konsekvenserna av sin handling. Samtidigt som barnet behöver föräldrar tänker man att dte bästa för Alfie vore kanske att slippa ta det fulla ansvaret å få var barn i nått år till men det bästa för bebisen är ju att få ha en pappa. Vad gör man när det är barn som får barn?

♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
  • Ninja05

Nja kanske inte. Men det är hemskt båda två, fast här handlar det om okunskap...

Reglementet skrev 2009-02-16 14:58:01 följande:
    Fast, det har ju inte riktigt med det här att göra?
  • lillvilda

Det bästa vore kanske om nån av de äldre killarna som säger att de kan vara pappa är  pappa. En 16 åring har ju en större chans att fixa det.

♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
  • Ninja05

Jag blev mamma som 17. Men krävde ingen hjälp av mina föräldrar, ordnade boende arbete och studerade samtidigt.
    Det jag reagerar på mest är nog tjejen som haft sex med en 12 åring.
    Jennie med ie skrev 2009-02-16 15:29:52 följande:

Var går gränsen? Många som fick barn när de var 15 spyr galla över alla som ens andas att det är för tidigt..... men klankar själva ner som fasen på nån som blivit förälder när de var 13. Hur var det nu? Åldern har ingen betydelse, eller gäller det vara er själva?
Svar på tråden 13 år och pappa!!