• Ninja05

13 år och pappa!!

Läste om lilla Alfie som blivit pappa, han är 13 år !!

Jag kände direkt "oj, det var tidigt" men när jag såg bilden såg det nästan obehagligt ut. Han satt och höll sin nyfödda dotter och såg nästintill livrädd ut.

Mamman till barnet var 15 år, och bara att se dem tillsammans var lite obehagligt tycker jag..

Vad säger ni om det här?

• Svar på tråden 13 år och pappa!!
  • trisha
    Svar på #76
    Visst vissa är mognare än andra i olika åldrar men oavsett om man som tretton år gammal är mogen eller inte så är man ändå långt ifrån vuxen, det är INTE hög tid eller rätt tid att skaffa barn i den åldern PUNKT. Att man inte bör skaffa barn i den åldern betyder dock inte att man blir en dålig förälder, men barn bör få vara barn. Gå ut skolan först och främst, dom bor ju hemma och har inte ens rätt till ett eget socialbidrag. Dessutom så säger ju pojken själv att han är för ung för att vara pappa.
    Däremot är jag emot abort och tycker att det var starkt att behålla men att man ska försöka så gott man kan att inte skaffa barn när man är barn, då man inte ens kan försörja ett barn själv utan måste förtrösta på att ens föräldrar eller någon annan kan hjälpa en med det.

Ingen önskar väl att sitt eget barn får barn vid den ringa ålder 13?
  • Bevabus

Behöver inte ett barn uppfostran också?

WhiteAngels skrev 2009-02-18 17:20:25 följande:
    Mognad sitter inte i åldern.ekonomi har inte med ålder att göra.det viktigaste är att kunna ge sitt batn kärlek.
  • Äppelkompott
    Bevabus skrev 2009-02-18 16:16:32 följande:
    I vanliga fall så skulle jag också säga att åldern inte har så mycket att göra med hur man blir som förälder. Men just dessa två är så omogna (pojken ser såå förvirrad ut på videon som att han tänker "hur tusan blev mitt liv såhär galet!?" och flickan är fruktansvärt oansvarig som har haft sex med jättemånga killar och nu bara sitter och fnittrar åt att hon har en dotter.Jag känner flera unga mammor som är underbara föräldrar men det här fallet kommer att gå åt helsike känns det som. Och jag tror knappast att dom behöll barnet för att de ville ge barnet en fin framtid. De visste säkert inte ens vad de gav sig in på. Pojken ser ju helt LOST ut. 1. De vågade inte berätta för föräldrarna att de skulle ha barn så det kanske inte gick att göra abort när de väl berättade. Men då kunde de ha adopterat barnet, vilket dem inte gjorde.2. Föräldrarna sägs vara emot abort och eftersom att barnen är så förvirrad så är jag inte förvånad om föräldrarnas inflytande spelade stor roll.3. Det kan ju vara så att föräldrarna vill tjäna berömmelse på detta och om det är det så mår jag illa!
    Håller helt med dig. Det är sorgligt..
  • Bevabus

Nej, det SPEKULERAS om att det var en bluff Vi får se vad DNA-provet visar, den där tjejen var ju så puckad att hon hade sex med...vad var det? 8 killar om jag inte minns fel. SÅ jag blir ju inte förvånad om nån annan är pappan.

WhiteAngels skrev 2009-02-24 11:07:20 följande:
    DET VAR EN BLUFFwww.aftonbladet.se/wendela/barn/article444970...
  • WhiteAngels
    Bevabus skrev 2009-02-24 14:48:25 följande:
    Nej, det SPEKULERAS om att det var en bluff Vi får se vad DNA-provet visar, den där tjejen var ju så puckad att hon hade sex med...vad var det? 8 killar om jag inte minns fel. SÅ jag blir ju inte förvånad om nån annan är pappan.
    så man är puckad för att man har sex med flera?
  • Bevabus

Om man bara är 14 år så tycker jag inte det är ansvarigt att ha sex med 8 personer inom ett par dagar. Ja, det är puckat. Jag som vuxen skulle aldrig få för mig att göra nåt så idiotiskt. De verkar ju uppenbarligen inte ha skyddat sig på rätt sätt. (Visst kan hon ha lätt för att bli med barn, men jag tror verkligen att det här är ett fall där de har slarvat med skyddet).

WhiteAngels skrev 2009-02-24 15:33:39 följande:
    Bevabus skrev 2009-02-24 14:48:25 följande:
    så man är puckad för att man har sex med flera?
  • WhiteAngels
    Bevabus skrev 2009-02-24 15:36:43 följande:
    Om man bara är 14 år så tycker jag inte det är ansvarigt att ha sex med 8 personer inom ett par dagar. Ja, det är puckat. Jag som vuxen skulle aldrig få för mig att göra nåt så idiotiskt. De verkar ju uppenbarligen inte ha skyddat sig på rätt sätt. (Visst kan hon ha lätt för att bli med barn, men jag tror verkligen att det här är ett fall där de har slarvat med skyddet).
    hahaha då är jag minst dubbelidiot=)
  • Bevabus

Tråkigt.
    Kom ihåg att jag inte har sagt något om din intilligens på andra ämnen. Jag säger bara att det inte är särskilt smart att göra sådär.

WhiteAngels skrev 2009-02-24 15:52:46 följande:
    Bevabus skrev 2009-02-24 15:36:43 följande:
    hahaha då är jag minst dubbelidiot=)
Svar på tråden 13 år och pappa!!