Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

13 år och pappa!!

Pappan var 13 och mamman 15 så nej speciellt hemnskt eller ovanligt är det inte
    Tycker det är strongt att välja att behålla ett barn i den åldern

• WhiteAngels
    Bevabus skrev 2009-02-18 12:51:29 följande:
    Nu var det väl deras föräldrar som var emot abort om jag inte minns fel?
    Men bra då har dom ju allt stöd i världen så då fixar det sig.Jag tycker det är stongt av unga att verkligen behålla barnen och kämpa för att dom ska få det att funka!
  • WhiteAngels

liv10 skrev 2009-02-18 13:00:38 följande:

WhiteAngels skrev 2009-02-18 12:53:33 följande:
    jag tycker det är vansinningt att barn ska uppfostra egna barn. deras egen barndom då? man hinner få barn sen, det är sååå mycket annat som man bör hinna göra innan. Jag anser absolut inte att man är mogen att bli förälder när man är 13år. Man har ju knappt gått igenom puberteten själv
    Men vem kan egentligen säga att dom var fullt mogna när dom skaffade barn oavsett ålder?Vem kan dömma en annan människa?Vissa 13 åringar är mer mogna än andra.Dessutom är det mer mamman jag tycker man ska tänka på och hon var inte i nån särskilt ovanlig ålder att skaffa barn i .
    Mycket annat man bör göra innan?Som vadå?
  • WhiteAngels

MichelleS skrev 2009-02-18 13:24:55 följande:

Men vadå.
    Så du tycker att, om dina föräldrar kan se till barnet så ska du för det skaffa fast du är så ung?
    Ja, om jag nu blir gravid vid 13 årsålder så kan jag endå överlåta barnet till föräldrarna så jag kan få leka med mina vänner och gå i skolan. Det är ju därför jag skaffar barn, för att belasta mig så jag kan få göra det jag vill.Det är absort. Om man skaffar barn (oavsett ålder) har man endå en skyldighet till sitt barn och ta hand om det och vårda det på det bästa allra sätt. Det är det minsta man kan göra för sitt egna barn!
    Men gud
    Det finns miljoner tonåringar som tar sabbatsår fårn skolan går hemma ett år och sedan forsätter skolan
    Jag kan reta mig så in i helvete på människor som nästan menar att barn förstör ens liv,man kan inte göra ditten eller datten.Detta paret var överens om att behåll barnet och det tycker jag är det viktigaste,
  • WhiteAngels

MichelleS skrev 2009-02-18 13:33:46 följande:

Ja klart man ska vara hemma ett år med sitt barn. Sen är det ju dagis som gäller när man tex pluggar vidare. Klart inget barn kan försöra ens liv, inte en chans.
    Men man ska fortfarande ha sin plikt som föräldrer att ta ansvar och det innebär att man ska uppfostra sitt egna barn, inte att andra ska se till det.
    För då kan man lika gärna adoptera bort det till någon som väntat halva sitt liv på att få fostra ett barn, som sitt eget.
    Men jag tror säkert att dom klarar det lika bra som alla andra unga mammor
  • WhiteAngels

Mognad sitter inte i åldern.ekonomi har inte med ålder att göra.det viktigaste är att kunna ge sitt batn kärlek.

• WhiteAngels
    Bevabus skrev 2009-02-24 14:48:25 följande:
    Nej, det SPEKULERAS om att det var en bluff Vi får se vad DNA-provet visar, den där tjejen var ju så puckad att hon hade sex med...vad var det? 8 killar om jag inte minns fel. SÅ jag blir ju inte förvånad om nån annan är pappan.
    så man är puckad för att man har sex med flera?
  • WhiteAngels
    Bevabus skrev 2009-02-24 15:36:43 följande:
    Om man bara är 14 år så tycker jag inte det är ansvarigt att ha sex med 8 personer inom ett par dagar. Ja, det är puckat. Jag som vuxen skulle aldrig få för mig att göra nåt så idiotiskt. De verkar ju uppenbarligen inte ha skyddat sig på rätt sätt. (Visst kan hon ha lätt för att bli med barn, men jag tror verkligen att det här är ett fall där de har slarvat med skyddet).
    hahaha då är jag minst dubbelidiot=)
  • WhiteAngels

viseversa skrev 2009-02-24 15:56:06 följande:

Världens yngsta mamma var 5år när hon fick sin son. DET är läskigt. Och ja jag tycker även 13 är på tok för tidigt.
    det där tar jag med en nypa salt!
  • WhiteAngels
    Bevabus skrev 2009-02-24 15:54:30 följande:
    Tråkigt.Kom ihåg att jag inte har sagt något om din intilligens på andra ämnen. Jag säger bara att det inte är särskilt smart att göra sådär.
    Varför ska allt vara så smart det man gör?
Svar på tråden 13 år och pappa!!