Inlägg från: Äppelkompott |Visa alla inlägg
  • Äppelkompott

13 år och pappa!!

Usch... det är så hemskt! och hur kan mamman ha haft sex med Alfie?! Han ser ut att vara åtta år, och beter sig som sådan... Fy.... Kan inte barnet få omhändertas eller något? Hur ska de klara det..? Jag tycker att det är riktigt obehagligt...

• Äppelkompott

MichelleS skrev 2009-02-16 21:54:09 följande:

men guud vad hon håller bebisen konstigt och slår hårt i ryggen,  man hör ju till o med slagen, ingen annan som hör med?
    Jag håller med om detta. Tycker det såg hemskt ut.. Det är skillnad om man hjälper barn att se till att de inte sätter i halsen då de spyr osv, men hon gör ju detta bara helt plötsligt. Ser lite brutalt ut tycker jag. Det ser ut som om hon inte har några medkänslor för barnet. Men det är bara vad jag tycker att det ser ut som, det behöver ju inte vara så.

Pojken, Alfie, verkar ju inte förstå någonting. Han är ju ett BARN, han kan inte ta hand om och uppfostra ett barn.

Det kan visst vara skillnad om man får barn och är 13 eller 17 år. Mycket hinner hända på 4 år! Dessutom hör man mest om unga tjejer som får barn, och då måste man tänka på att flickor utvecklas tidigare än pojkar.
  • Äppelkompott

Sedan tycker jag att det är skillnad på hur man gör det. Själva dunkandet i ryggen kanske det inte är något konstigt med (men jag har aldrig sett någon göra det) men hon verkar hårdhänt till sättet. Hon verkar inte vara ömsint med sitt nyfödda barn. Det känns lite konstigt att man som ung, nybliven förstagångsförälder inte behandlar barnet med ömhet.

• Äppelkompott
    Bevabus skrev 2009-02-18 16:16:32 följande:
    I vanliga fall så skulle jag också säga att åldern inte har så mycket att göra med hur man blir som förälder. Men just dessa två är så omogna (pojken ser såå förvirrad ut på videon som att han tänker "hur tusan blev mitt liv såhär galet!?" och flickan är fruktansvärt oansvarig som har haft sex med jättemånga killar och nu bara sitter och fnittrar åt att hon har en dotter.Jag känner flera unga mammor som är underbara föräldrar men det här fallet kommer att gå åt helsike känns det som. Och jag tror knappast att dom behöll barnet för att de ville ge barnet en fin framtid. De visste säkert inte ens vad de gav sig in på. Pojken ser ju helt LOST ut. 1. De vågade inte berätta för föräldrarna att de skulle ha barn så det kanske inte gick att göra abort när de väl berättade. Men då kunde de ha adopterat barnet, vilket dem inte gjorde.2. Föräldrarna sägs vara emot abort och eftersom att barnen är så förvirrad så är jag inte förvånad om föräldrarnas inflytande spelade stor roll.3. Det kan ju vara så att föräldrarna vill tjäna berömmelse på detta och om det är det så mår jag illa!
    Håller helt med dig. Det är sorgligt..
Svar på tråden 13 år och pappa!!