Inlägg från: MichelleS |Visa alla inlägg
  • MichelleS

13 år och pappa!!

Om man skaffat ett barn innebär inte det då att ens föräldrer ska hjälpa till med barnet, det är ju bara ett bevis på att dom inte är mogna för att bli föräldrar och då ska man verkligen inte ha barn.

Jag tycker det är synd om de barn som blir till för ett engångsligg också för den delen, oavsett om man är ung eller gammal. Egoister som bara tänker på sig själva och inte ett minsta öre för barnets framtid!

Det borde f*n finnas en lag på att man måste vara byxmyndig (15 år) MINST för att skaffa barn. Om man inte får k*ulla runt innan 15, så borde man inte få bli gravid innan det heller.

• MichelleS

Tydligen så anses man som vuxen bara för att man skaffat barn. Så om man är under 18 och har barn då får man alltså bestämma vart man ska bo osv...

• MichelleS

men guud vad hon håller bebisen konstigt och slår hårt i ryggen,  man hör ju till o med slagen, ingen annan som hör med?

• MichelleS

Jisses, jag har då aldrig hållt en nyfödd på det sättet. Om mitt barn har behövt rapa tex har jag alltid tagit upp det mot axeln. En bebis som kanske är två-tre månader har jag dock haft i den ställningen men inte bankat i ryggen bara sådär, utan anledning som den flickan gör. Förstår inte vitsen med varför hon gör det?  Ser nästan som att de behandlar flickan som en docka, sen tycker jag de verkar väldigt oseriösa på något sätt, sitter och småflinar osv sen vet dom inte ens vad ekonomiskt betyder. Sorligt!

• MichelleS
    MichaelaRehn skrev 2009-02-17 15:27:01 följande:
    MichelleS skrev 2009-02-16 21:54:09 följande: Jag håller med om detta. Tycker det såg hemskt ut.. Det är skillnad om man hjälper barn att se till att de inte sätter i halsen då de spyr osv, men hon gör ju detta bara helt plötsligt. Ser lite brutalt ut tycker jag. Det ser ut som om hon inte har några medkänslor för barnet. Men det är bara vad jag tycker att det ser ut som, det behöver ju inte vara så.Pojken, Alfie, verkar ju inte förstå någonting. Han är ju ett BARN, han kan inte ta hand om och uppfostra ett barn.Det kan visst vara skillnad om man får barn och är 13 eller 17 år. Mycket hinner hända på 4 år! Dessutom hör man mest om unga tjejer som får barn, och då måste man tänka på att flickor utvecklas tidigare än pojkar.
    Tydligen ska man inte ens sätta barnet i den ställningen när det spyr osv för man trycker tydligen ihop magsäcken. Ja det ser illa ut, oavsett vad vissa andra tycker men alla får väl ha olika åsikter och göra vad de vill med sina barn.
  • MichelleS
    Bevabus skrev 2009-02-18 12:51:29 följande:
    Nu var det väl deras föräldrar som var emot abort om jag inte minns fel?
    Nae men dom vågade väl inte säga något till föräldrarna för dom trodde att dom skulle bli jätte arga? Det har jag fått det till iaf
  • MichelleS
    WhiteAngels skrev 2009-02-18 12:53:33 följande:
    Men bra då har dom ju allt stöd i världen så då fixar det sig.Jag tycker det är stongt av unga att verkligen behålla barnen och kämpa för att dom ska få det att funka!

Men vadå.

Så du tycker att, om dina föräldrar kan se till barnet så ska du för det skaffa fast du är så ung?

Ja, om jag nu blir gravid vid 13 årsålder så kan jag endå överlåta barnet till föräldrarna så jag kan få leka med mina vänner och gå i skolan. Det är ju därför jag skaffar barn, för att belasta mig så jag kan få göra det jag vill.Det är absort. Om man skaffar barn (oavsett ålder) har man endå en skyldighet till sitt barn och ta hand om det och vårda det på det bästa allra sätt. Det är det minsta man kan göra för sitt egna barn!

• MichelleS
    WhiteAngels skrev 2009-02-18 13:29:15 följande:
    MichelleS skrev 2009-02-18 13:24:55 följande: Men gudDet finns miljoner tonåringar som tar sabbatsår fårn skolan går hemma ett år och sedan forsätter skolanJag kan reta mig så in i helvete på människor som nästan menar att barn förstör ens liv,man kan inte göra ditten eller datten.Detta paret var överens om att behåll barnet och det tycker jag är det viktigaste,

Ja klart man ska vara hemma ett år med sitt barn. Sen är det ju dagis som gäller när man tex pluggar vidare. Klart inget barn kan försöra ens liv, inte en chans.

Men man ska fortfarande ha sin plikt som föräldrer att ta ansvar och det innebär att man ska uppfostra sitt egna barn, inte att andra ska se till det.

För då kan man lika gärna adoptera bort det till någon som väntat halva sitt liv på att få fostra ett barn, som sitt eget.

Svar på tråden 13 år och pappa!!