• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Kenzie

Kaya: Vi bor på Karl Wards gata. Det finns olika typer av radhus där och de som har en terass på övervåningen istället för en balkong är ljusa och luftiga. Våran matplats är jätteljus (Vet att det står såna tomma på gården nedanför oss)

Kissekattmamman: Grattis till förlovningen!! Vi har saknat dig på fikat och på tråden.

Jag kan inte fika den här veckan eftersom jag är i Trosa, mitt liv är lite struligt för tillfället så jag får se hur länge jag och Theo stannar här. Förhoppningsvis kan vi fika med er nästa vecka. Jättetråkigt att vi inte hinner ses Matilda, men du skulle väl med ut den 10:e?

• 1malle

Kissekattmamman...

GRATTIS!!!

Kenzie...
    Hoppas det löser sig för dig... finns här om de e nått, de vet du! *kram*

Tindrande...
    OJ, vilket stort barn... Ola vägde 7070 nu när han var på 5mån kontroll Liten men naggande god!

Ses på Onsdag då....
    Ha de tills dess

• Matilda86

Kissekattmamman: Grattis!

Kenzie: Ja då kommer jag, hoppas allt ordnar sej.

Jag som var så glad att Ester sovit 11 timmar chi fick jag inatt sov hon 4 timmar *suck*

• Tingan

så om jag fick theo den 22 juni kommer barnbidraget den 20 augusti? för jag har inte fått nu i juli....

• M G

1malle: Ingår medlemskap till hyresgästföreningen? Var det en drive de hade el ska det ingå? El är det olika var man bor i Klocket tror du?
    Vi flyttade in efter er, dvs den 1 juni, men vi fick en hyreshöjning iaf nu iom rätt hyra.

lycra: Vi bor i en 4 r o k på 100 kvm o betalar 6700 nåt. (minns ej på kronan. Med hyreshöjningen nu minns jag inte vad den hamnade på, men det blev bara runt 50 kr mer.

Kaya: vardagsrummet är ju så stort så man får plats med matplatsen där om man vill. Vi har köksbordet i köket, men en lite finare matgrupp i vardagsrummet.

Concordia: Färgagården låter bra

Kissekattmamman: grattis till förlovningen!

Kenzie: usch då, hoppas det ordnar sig.

Tindrande: vad stor hon är! Sebbe var 67 cm o vägde 7760 gram när han var 4 ½ mån.

• M G

Förresten, jag kan inte den 10:e, en del släkt kommer på besök från Usa. Hoppas ni andra får skoj (vilket ni säkert får!).

• concordia
    Tingan Du borde ha fått barnbidraget den 20 juli om inte så ring till försäkringskassan!

Kenzie "Tråkigt"  Hoppas det löser sig så snart som möjligt, om du behöver prata så finns vi här för dig!
  • 1malle

MG
    Nya hyrorna korrigeras när man flyttar in, de som redan bor får vänta till januari 07.

Ola sitter i mitt knä o trycker på TAB knappen hela tiden... o nyss så raderade han det jag skrev... sicken rackare va?

• Matilda86

ooo nu vill jag ha vinter...det är så kvavt, Ester är gnälligare än gnälligast och vägrar sova stackarn. NU ligger hon ute i vagnen i bara blöja, usch bävar för att ta in henne i hettan.

vi ses väl imorron?

• Minimalla

Jag vill också ha vinter... eller åtminstone höst. Är pisstrött på värmen nu. Men det blir ju mysigt med Färjargården imorgon, törs man hoppas på lite moln? Jag har fått soleksem, inte alls kul .
    Självklart ses vi imorgon Matilda! Stella är redan jätteledsen för att ni flyttar...

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7