• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Minimalla
    Tingan, så där har Stella också gjort vissa perioder när hon var mindre. Precis som alla andra skrivit tror jag det beror på att mjölken kommer för fort/för långsamt eller att de bara vill snutta för tröst så kommer det mat (då kan man testa att ge napp istället). Man får helt enkelt prova sig fram. I vårt fall har det funkat bra att ligga ner och amma då mjölken kommer lite långsammare då. Om det är så att mjölken kommer för långsamt kan man prova att mjölka ur lite för hand för att få igång utdrivningsreflexen ordentligt innan man börjar amma.

CG, grattis till er lilla kille. Ser fram emot att få träffa det lilla underverket när ni hunnit landa i vardagen. Ha det gott!

Kissekattmamman, grattis till förlovningen!

Oj vad mycket klockan är... Färjargården here we come!
  • 1malle

Concordia /Ella..
    Bra tjejen... Visa oss andra små hur man gör så hakar vi på trenden, så småningom :-]

• M G

Cg: GRATTIS!!!! Vad roligt med en till pojke!

Concordia: Nä, vad skojigt! Vad duktig Ella är!

-----------

Här sitter jag, kl är 13 o nu först kommer jag på att ni skulle till Färgagården! Vi har precis nyligen kommit igång (sömnlös natt) så jag tror itne jag hinner ner. Blir galen på mig själv med mitt kort-korta minne!!!

• Nanny Ogg

C G - grattiskramar i mängder! Något namn på killen?

• 1malle

Tack för idag tjejer, o Linkan...

Minimalla o mMtilda... Super tack till er för ni orkade lyssna..... Ni e guld!!!

• Minimalla

Tack för idag!

klart vi lyssnar 1malle, nästa gång kanske det är vår tur att ösa ur oss - det måste man få göra... så man inte spricker . Kram!

• concordia

Tack för idag på fikan! Nu har vi vart och shoppat lite mat så nu ska ja vila lite Glad

• Matilda86

1malle: Inga problem, jag lyssnar gärna så ut me´t

Vi fick åka upp med ester till akuten sen, ni som var på fikat hörde ju en inte allt för glad Ester. Hon har feber och antagligen öroninflamation. Vi fick aldrig träffa läkaren det blev ett akutsnitt precis när vi kom. Så om det inte blir bättre ska vi åka upp imorron.

tack för fikat!!!!

• Tindrande

Gaahhh, vår lilla snutta har börjat suga på tummen!!!

Vi vill ju helst inte det, eftersom man lätt får fula tänder, plus svårare att vänja av, så vi har ju stoppat in napp.
    Men nu de senaste dagarna så stoppar hon in tummen så fort hon kommer åt, den lilla busungen!!!!

Härligt Concordia, att Ella börjat gå, det är så skoj!

Snart åker vi till Värnamobadet, ska bli skönt!

• concordia
    Matilda86  Men lilla stackars Ester hoppas ni får den hjälp hon behöver snabbt för öroninflamationer är inget kul. Krya på dig lilla Ester!
Svar på tråden Norrköpingstråden del 7