• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Tindrande

Tingan,
    om du har ömma bröstvårtor finns det en jätte bra kräm på apoteket som man kan köpa, Bröstvårts kräm heter den.
    Ang minifom mot magont, kan man få lov att öka dosen för vissa barn. Det är inget farligt, vissa tar upp mot 30 droppar för att det ska verka.
    Annars kan det vara bra med lite massage, man kan lägga dem på magen och massera från ryggen och ner på rumpan, det hjälper bra om de har lite gaser..

Det tar tid innan man kommer in i asllt, och innan man lär känna sitt barn och dess signaler. Låt det ta tid!

Kram på dig!

• Matilda86

CG: Lycka till nu, vi väntar med spänning på din lill* bebbe.

• concordia

CG lycka till nu vi väntar med spänning här att få höra vad det blev! Säg lycka till! till din sambo med det ´kan han oxå behöva Flört Kram på er

• concordia

Tingan Ja det finns hörselskydd till bebisar ja köpte mina på clas ohlson för 69:- har ja för mig de kosta.. sen har babyproffsen och Matilda sa ju nått ställe oxå där hon hade köpt. 

Det här med att de skriker på kvällen!!? Ja säg det.. man får testa sig fram Ella kunde få sådana här panik skrikningar på nätterna och vad man än gjorde så hjälpte inget. men till slut somna hon..  Många har ja sett kallar det för nattskräck men vad det beror på vet nog ingen direkt det hör nog liksom till uppväxten.. men om du har prövat allt som att mata byta blöja och så...  och han inte drar upp benen högt som magknip så finns det nog inte så mycket annat att göra än att ge din närhet och försöka få honom att somna om! Lycka till nu!!  Se om du kanske kan få några andra goda råd av nån annan.. för detta är utifrån min erfarenhet ( alla är ju inte lika) Glad

• Mar1lyn

Hej på er, har ni nåt bra tips på en härlig badstrand i Norrköpingstraktern? Som passar för barn då självklart! Helst ska det ju vara någon som kanske inte är överfull med människor men jag kan ju förstå om ingen vill dela med sig av sina badplatser om man har nån för sig själv dvs

• 1malle

Mar1lyn....
    Finns massa fina sjöar uppe i kolmården. En toppen sjö ligger vid Strömsfors o heter Böksjö...
    Åk då mor krokek...Sen har du Mårängen ute i skärblacka...

• IsakochMolly

Är hemma igenLedsen
    Det har inte satt igång på riktigt tyvärr, ska tillbaka imorgon för ny koll och har inget hänt på tisdag blir det igångsättning. Det enda positiva är att jag vet att det blir bebis de närmaste dagarna, slipper gå flera veckor till. Flört

Har nu lyckats få några timmars sömn, har varit lite si och så med den varan de nätterna som har varit.

• Kenzie

CG Nkpg: Tråkigt att du fick åka hem, men nu är det inte långt kvar. Se till att vila och äta massor nu. Många kramar!

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7