• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • lycra

Kaya: hehe ja det där med att kånka känner jag igen.. vi bor på 3e våningen o här är ingen hiss ;) man blir vältränad!

• 1malle

lycra...
    vi bor hos hyresbostäder, 5rok 124kvm o betalar, inkl allt 7290:-
    Då ingår tvättmaskin, garage, kabeltv, hyresgästföreningen....

• lycra

har ni också fått hem en informationslapp ang. rätthyra.. att om t.ex. tvättmaskin & uteplats m.m. ingår i hyran så kommer man få en hyresökning.. det kommer bli svindyrt isåfall.. tycker bara de höjer o höjer

• 1malle

lycra... allt e redan inräknat i vpår hyra, vi bytte bostad i februari i år o fick rätt hyra direkt...

• lycra

vi flyttade i januari förra året & det står rätt hyra på vår hyra... är vi då också inräknade?

• 1malle

...annars brukaret stå Rh- tillägg eller Rh- avdrag....

• lycra

jaha men vad bra.. jag trodde vi skulle få värsta chockhöjningen eftersom vi bl.a. har en tvättmaskin i grundhyran.. perfekt!

• concordia

Fika på onsdag kl 13.00 blir jätte bra! Glad    Färgargården??

• Kaya

Det är Karl Wards eller Gustaf Clasons vi väljer mellan på Klockaretorpet, och Hammargatan eller Målgränd på Ektorp. Det är väl helt enkelt så att allt är helt OK - så inget kan bli helt fel - men då blir man så besatt av att det ska bli så rätt som möjligt av det som finns att välja på!

Radhusens planlösning - tja vi kanske är lite överkänsliga för mörker efter 4 år i norrland... men det är just det att vi så himla gärna vill ha ett fönster vid matplatsen - och i alla radhus som jag har sett på klockaretorpet är matplatsen mitt inne i husets mörkaste vrå... lägenheterna på ektorp däremot känns lite mer "gammeldags" - maximalt ljusa och luftiga per kvadratmeter så att säga. (men säkert betydligt mer lyhörda... )

å nej nu vaknade bäbisen - när hon för en gångs skull somnat före 21. nu på sommaren somnar hon annars vanligtvis vid 22.30 eller 23... jag trodde verkligen hon skulle sova för natten nu - men nej, efter 10 min vaknade hon. SUCK OCH STÖN.

K

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7