• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Matilda86

Tack jag tänkte åp dte men fick inte fram vad det hette=)

• Matilda86

Ajust det måste fråga vad anser ni e feber om man har 36.5 som vanlig temepertur...är 38,4 det? Ester hade det men de på sjukhuset sa att det inte var feber *funderar*

• Tindrande

de säger ju att det inte räknas som feber förens 39..... men jag har gått utifrån hur Gabriel har mått.
    Har han haft runt 38,5 och m,år dåligt, så har jag gett honom.

• Matilda86

Ja oki. Man vill ju inte stoppa i dom i onödan.

• 1malle

Matilda86
    Både jag o mina barn ligger väldigt lågt i normal temp o vi har definitivt feber om vi har över 38.
    Inom tex barnomsorgen så brukar de ha som regel att ringa efter föräldrarna om barnet har 38.
    Men precis som Tindrande säger, utgå efter hur Ester verkar må för alla barn är olika o kan reagera olika på feber.
    Hopas Ester snart mår bättre...Kram....

• Ulrika 72

Hej Norrköpingstråd-gänget!
    Jag har en liten fråga. Våran flicka har fått plats på Fridtunatäppan i höst. Jag undrar om det är någon av er som har sitt barn där och som har något positivt eller negativt att säga om det dagiset? Jag vill helst inte att hon ska gå på dagis (fast leka med andra barn!), men man har ju inget val i dessa tider... Är "som tur är" arbetslös (fast så får man inte säga va??) så vi får som tur är mjukstarta med 15 tim/veckan!! =)
    Tacksam för alla svar!
    Kram fr Ulrika

• 1malle

Ulrika 72
    Jag är jätte dålig på namn på dagis men säg vart det ligger så ska jag se om jag kan hjälpa dej... är ju trots allt en gammal dagis fröken

• Matilda86

Hej hopp  måste få stoltsera med att min lilla tös har fått sin första tand, hihi så gullit, men sååå gnälligt.=)

• Kaya

Visst ja! Jag måste ju också få fråga om dagis!!! Eftersom vi ska bo på Ektorp undrar jag mest vad ni vet om förskolor i det området (särskilt Målgränd - det blir närmast för oss), men jag har också funderingar på att kolla om storkillen får börja förskoleklass på Ur-och-Skur-skolan Skattkammarön (vid SMHI) redan i höst. Han fyller ju 6 år redan 5 Januari... och på så vis skulle han slippa byta ställe två gånger (först nu när vi flyttar och sedan när han ska börja förskoleklass).

Är det svårt generellt sett att få plats åt sina barn på förskolorna i Norrköping? (I Umeå är det JÄTTESVÅRT och speciellt i den delen av stan som vi har bott...)

Kan ni förresten rekommendera nån bra öppen förskola i närheten av Ektorp? Eftersom jag är hemma med lillan blir det bara 15 tim/vecka även för min stora pojke och det kan vara kul för båda barnen att gå på öppna förskolan ibland. Sökte på nätet och fann en som hette Fenix eller Felix eller nåt, på Gymnastikgatan, är det den som ligger närmast Ektorp?

K

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7