• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Kaya

Grattis ESTER, så var det! (läser ikapp lite)

• zackebus

Här var det länge sen jag skrev tiden går så himla fort..

Vi vill gärna följa med på fika kan dock bara mån eller tisdag.

Ser att det pratas mycke dagis nu, vet bara att det är plats brister i vissa dellar av stan så har man otur får man ta sig en bra bit till dagis.

Tror dom har 4 månader garanti på att du ska få en dagis plats i kommunen.
    Så var det när jag sökte för ca1 år sen men regler ändras ju så fort i denna kommun så det kan ha ändras.

Grattis Ester till tandenFlört

• Tindrande

Kaya

Ring och tjata så brukar det ordna sig

Jag behöver verkligen gå på fika nu, kanske kan ta en på måndag då?

• TEM

Snälla kan vi ta en fika en em någon gång börjar jobba på måndag

• 1malle

Kaya...
    Är inte skattkammar ön ett privat dagis?
    Iså fall är det ju lite annorlunda med intaget, men hur vet jag inte!

FRIDTUNATÄPPAN!!!
    Jag jobbade på dagiset Regnbågen inne i Ljura o fick ju höra en del om de dagis som låg runt i kring. Kan säga som så här att jag vet de föräldrar som lämnat dagiset o sökt annat, men orsaken till det vet jag inte.
    Jag personligen skulle inte välja det dagiset i o med att det ligger precis vid en starkt trafikerad gata o dessutom kommer de ju bygga ut spårvägen där så det lär väl dundra o låta vid både bygget o sen av själva spårvagnen...
    Sen så är ju klientelet som hänger i vasaparken inte alltid så roliga människor... Inget ont oom er som besöker vasaparken med era barn, var lixom andra sorters människor jag syftade på...
    Har ju som sagt jobbat där i närheten o vi gick aldrig med barnen till parken.......

• Minimalla

Vi fikar gärna på måndag eller tisdag. På onsdag åker vi till Stockholm på semester.

Usch jag får ångest av allt dagisprat. Vet inte alls hur vi ska göra. Stella börjar antagligen på dagis i april. *åååååååångest* Problemet är om vi ska flytta... Ska vi söka dagis nära där vi bor nu även fast vi är sugna på att flytta... vet ju inte var vi kommer bo framöver. Vill ju inte att hon ska behöva byta dagis, det är nog så omtumlande att börja på ett ställe, ska hon sen slitas därifrån också blir det väl kaos...
    Kanske jag skulle satsa på att bli dagmamma istället... nån som söker barnomsorg?

• 1malle

Minimalla...
    haha.. dagmamma, när de drar ner på de som finns... GO GIRL!

Jag skulle söka o ange fler allternativ, hur det än ätr så är man ju bara garnaterad plats inom kommunen o inte alls just där man vill...Sök både där ni bor o dit ni ska flytta... Man kan ju alltid tacka nej o söka nytt....

Vi ska inte söka riktigt än, vill kunna vara hemma till augusti 07.. snålar med dagarna, för Olas skull.
    Tror det är lättare att få platsen man vill i tremin starten, fler barn slutar ju till sommmaren än till jul...

• lycra

Kaya: vår son ska börja på Målgränds förskola nu i augusti, när jag snackade med handläggaren när vi fick platsen (vårt förstahands val) så sa hon att de t.om. har några platser kvar, vet dock inte om det gäller 6års verksamheten om det är det han ska gå

• 1malle

Ang öppna förskolor som ligger i närheten av Ektorp...
    Kastanjetten i Klockaretorpet är toppen.
    Sen finns det även barnverksamhet i vilbergen- i söderleds kyrkan (gick där med stora sonen) o där var det bra då, men det är ju 14 år sen jag gick där
    Fenix på gamla lasarettet har jag bara hört negativt om, dåkig ute miljö, ingen plats för barnvagnar o dåligt angagerad personal... men det är vad jag hört, inte varit där själv.....

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7