• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • 1malle

Matilda....
    Nae, stackare Ester... Puss från Ola kanske hjälper ... här kommer en...
    Hon verkade ju som du sa lite hängig, ville inte äta o var ledsen...
    Hoppas det snart blir bättre...

• Minimalla

Stackars lilla Ester . Hoppas ni får hjälp med ert lilla gryn, inte roligt att hon är så sjuk mitt i flytten och allt. Stor kram från mig & Stella

Tindrande, Stella gillar också att suga på tummen, men hon föredrar nappen som tröst och när hon ska sova. Hoppas eran snutta inte vänjer sig allför mycket vid tummen, den är ju lite svår att gömma när det är dags att sluta. Känner en tjej som sög på tummen tills hon var 14, inte lika gulligt

• Älskade ängeln

CG: Grattis till eran lille grabb. Många kramar fån oss.

Matilda: Tråkigt med lilla Ester, hoppas att det går över snart.
    Kunde inte komma igår för jag hade tvättstugan (Jätte kul ivärmen)Vi ska åka till Helsingborg över helgen så lite rena kläder var tvunget att ha. Men jag kommer den 10 så då ses vi. Lycka till så mycket med flytten .Kramar

Concordia: Ella : Gud så kul att hon går.

• Kaya

Hej igen!

Nu har vi äntligen bestämt var vi ska bo i Norrköping. Det blev en trea på Ektorp, på Hammargatan. Tills vidare alltså - tanken är väl att vi ska söka vidare efter mer långsiktigt boende när vi väl är på plats. För en trea är ju (minst) ett rum för lite för oss... Hur skulle ni göra? Stora killen måste ha eget rum, det är inget att fundera på. Nu funderar vi på om lillan (snart 10 mån) ska få eget rum också och vi ska sova i vardagsrummet. Eller om hon ska få fortsätta dela sovrum med oss tills vidare - hon är ju så liten. Det blir nog det sistnämnda.

Vi flyttar ner precis i slutet av augusti så i september hänger vi gärna med på nåt fika om vi får!

K

• 1malle

Kaya...
    Klart ni ska haka på när det är fika...
    Bara trevligt med nya ansikten

• Matilda86

Ester mår bättre, hon har sovit nästan hela dagen och somnade nu igen, så jag hoppas att det snart släpper.
    Vet ni om man kan ge såå små barn alvedon?? glömde fråga det.

• 1malle

Alvedon o panodil kan man ge från 3 månader.
    Slönt att Ester mår bättre....
    Kram från oss...

• Tindrande

supp är det enklaste att ge när de är så små.
    Annars kan det vara svårt att få i dem det utan att de spyr upp det igen

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7