• Anonym (Du)

Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer

ClumsySmurf skrev 2025-02-25 17:54:49 följande:
    ungefär hur stor andel av landets vuxna män anser du vara maskulina?
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 17:54:49 följande:
    ungefär hur stor andel av landets vuxna män anser du vara maskulina?

Finns det siffror för sånt?
  • Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 18:04:48 följande:
    jag bad om din åsikt
    Du har redan fått min åsikt.
  • Anonym (Du)

Tycker också att en maskulin man är en man som inte är så lättkränkt. Speciellt inte om det handlar om något som har med kvinnor som grupp att göra. Exempelvis så blir kvinnor utsatta för våld av sin man inom hemmet.

En maskulin man förstår att det är ett problem som behöver lyftas utan att kränkt dra upp hur "synd det är om män" En maskulin man anstränger sig, är en ledare och visar ett omhändertagande av kvinnor.

• Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 18:44:21 följande:
    en man med kunskap förstår att det inte bara är "mäns våld mot kvinnor" som är ett problem
    En man med kunskap fattar nog att män är till största del ansvariga. Resten är lättkränkta som försöker få "mäns våld mot kvinnor" att framstå som något allmänt våld mot både män och kvinnor som inte behövs titta närmare på.

Icke-maskulina lättkränkta män som inte bryr sig ett dyft om kvinnor annat från perspektivet att de ska bli omhändertagna av en kvinna såsom en pseudomamma.
  • Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 18:42:03 följande:
    har du svarat på ungefär hur stor andel av landets vuxna män anser du vara maskulina?

Försöker du mjölka ut något? Hur många procent män är maskulina enligt dig? 

Är det 100% för dig? Då det i woke-sammanhang är något alla män ska kunna känna en samhörighet runt, oavsett?

• Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 19:25:42 följande:
    Det var inte ett svar på min fråga.
    Nej, det håller jag med om.
  • Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 19:23:01 följande:
    finns det två typer av män?
    De med kunskap, resten är lättkränkta?

Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem.

Det du skriver är ett symptom på en lättkränkthet. Precis i linje på hur icke-maskulina män reagerar generellt. 

samma stil som men jag då? Men män då? Men kvinnor då? kvinnor är minsann sämst, Det är mest synd om män. Den sortens ynklighet håller ickemaskulina män på med.

Maskulina män håller inte på på det sättet. Maskulina män förstår att det är ett problem när kvinnor blir misshandlade i förhållanden, det tar inte bort att somliga män råkar ut för misshandel i förhållanden också. Maskulina män försöker inte dränka våld mot kvinnor med den formen av retorik.

• Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 20:27:04 följande:
    Vill du förklara hur du kommer fram till  "Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem." är ett är ett symptom på en lättkränkthet?
    Varför hittar du på saker? Något sånt har jag inte skrivit.
  • Anonym (Du)

Män generellt vill antagligen tillhör gruppen maskulina män, därför blir de lätt kränkta då det långsamt går upp för dessa män att de inte platsar i gruppen maskulina män.

Reaktionen är inte helt ovanligt att de ska skylla sin oförmåga på kvinnor, eller lägga över ansvaret på sin maskulinitet över kvinnor.

• Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 22:04:44 följande:
    Du har en poäng det verkar också som att du inbillar dej att män bryr sej om vad dubbelanonym på internet tycker.
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 20:41:07 följande:

[...]
    Reaktionen är inte helt ovanligt att de ska skylla sin oförmåga på kvinnor, eller lägga över ansvaret på sin maskulinitet över kvinnor.

När du kallar folk för lättkränkt och icke-maskulin lite hur som helst verkar du inte särskilt trygg i dina argument
    Hur är en maskulin man enligt dig?

(Jag vet vad ditt svar kommer att bli, något fortsatt tjafsigt)
Svar på tråden Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer