Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer
Jag kan tro att det ligger något i det. Verkar som att en del män intar positionen som ett pseudobarn i ett förhållande. Läste precis någon som har problem i förhållande och uttryckte sig med att allt jag vill ha är lite sex.
Så i ett sånt förhållande blir då dynamiken att kvinnan givaren och mannen tagaren och den som ska tas hand om. Det borde vara två vuxna individer som agerar förebilder åt sina barn.
Män som klagar på att jämställdheten gått för långt och vill ha ett förhållande där hon tar hand om förvärvsarbete, hemarbete, tar hand om barnen, planerarna allt, högtider och semestrar. Delad ekonomi där han lägger pengar på hög och i övrigt kör ett individuellt, frånvarande race. Det blir ju skilsmässa naturligtvis. Hos pappan får barnen bara spela videospel om han inte hittar en ny kvinna som förväntas ta hand om alla.
Nästa generation män uppfostras då med samma tafatta "ta hand om mig" "annars så blir jag sur" sätt leder då till att han har en orimlig förväntan på samhället och kvinnor överlag.