Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer
Sverige har problem med många unga män idag och mycket pekar på en avsaknad av en positiva maskulina figurer. Många män skulle jag säga blir vilseledda med att deras roll som man inte skulle spela någon viktig roll medan andra blir vilseledda med att meningen för dem skulle vara att jaga bekräftelse från kvinnor. Problemet ligger i att man idag inte uppfostrar pojkar med vägledning och glömmer snabbt bort vikten i hur det är att vara man. Många kriminella idag är oftast de som växt upp med en frånvarande fader eller ensamstående mamma. För andra män så väljer de att spendera sin tid i isolation, spela data spel eller titta på porr. Allt tyder på hur de uppfostras som små och att fadern eller en maskulin figur inte fanns där. I tv framstår män som dumma och klumpiga i jämförelse till kvinnorna vilket bara är pinsamt, det ska sägas att jag själv inte är född här i Sverige. Jag tycker det ger en aning förvirrande bild av hur de ses i media något man redan tidigt såg att man inte ville se upp till. I andra länder som tex Italien ser vi män med mer sammanhållning och självsäkerhet. Det mesta ligger i uppväxten och en positiv attityd till det maskulina där tycker jag som utlandsfödd att Sverige har en del att jobba på! Kvinnorna har en mer självklar bild och biologisk mening än männen så för dem finns inte samma problem även om barnlösheten ökar i väst. De yngre verkar trots se hur millennial generationen gick vilse, nu är det upp till dem att hitta den rätta vägen.