Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 06:43:19 följande:
Känner mig ledsen
Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...
Det här är ett svårt läge imo. Hade en liknande situation med mitt numera ex som också sa att han skulle vara tyst ett tag för att han behövde tänka igenom ett bråk vi hade. Dagarna gick, jag tog inte kontakt. Men efter 3 dagar utan ett pip så hade jag som egentligen är en lugn person hamnat i ett rätt smärtfyllt och lite argt läge. Jag kommunicerar direkt och kontrollerat vad jag tänker och känner, en sån här tystnad ger mig ångest eftersom jag inte vet vad som sker. Som exet förklarat så vill han ha tid att tänka igenom för att inte säga något som sårar, det låter logiskt. Men tystnad kan göra att rädslor växer, så funkar jag och nog många andra.
När han väl tog kontakt så blev det ingen bra resolution utan jag gjorde slut istället eftersom han inte förstod min förklaring att för mig är det en sorts silent treatment som är plågsamt och som ökar avståndet mellan oss.
Jag sörjer nu uppbrottet och din situation får mig att fundera på vad som är rätt att göra när det här som du upplever sker. Dålig passform med en som behöver åtminstone en liten kommunikation och en som helst är frånvarande för att tänka? Går det att förstå varandra om resten är mkt bra eller gör man våld på sig själv om man som jag och du tvingas bara vänta i ovisshet?