• Anonym (F)

Känner mig ledsen

Om man bråkar är det helt naturligt att behöva vara själv ett tag, ju allvarligare bråk desto mer tid isär. Men, nu är det HAN som är ansvarig för att detta gått fel. Du hade all rätt att säga ifrån om han behandlar dig illa. Och nu ger han dig silent treatment som straff, väldigt sjukt beteende.

Det bästa du kan göra är att här och nu skicka ett sms att du har haft tid att reflektera över er relation och att med tanke på hur han behandlar dig så är det över mellan er. Att all kontakt ska avslutas och att du vill att han respekterar det.

• Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 11:31:02 följande:
    Ja men hur mycket tid isär? Och ja detta ser ut att vara silent treatment.
    I och med att jag i fredags skickade ett meddelande som är obesvarat så vill jag inte skicka igen ÄN. Behöver reflektera mer.
    En sådan där sak borde ni ha rett ut där och då, så noll tid antar jag. Han sitter och tjurar som en barnrumpa.

Ja, reflektera över hur du vill bli behandlad i en relation. Det finns bra killar där ute.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 12:01:17 följande:
    Jag håller med att det borde retts ut på en gång men han vill ju inte prata.
    Nej, och det är för att han är känslomässigt omogen med fler röda flaggor omkring nu när han straffar dig.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 13:04:33 följande:
    Din situation låter väldigt lik min. Och jag har just hamnat i det läget du beskriver och det gör så ont. Poängen är ju att jag nådde ut i fredags men han ignorerar mitt meddelande... som jag redan påpekat om han vill göra slut, varför gör han det inte bara? Dessutom nämnde han hur hans känslor är viktiga när han sade att han ey vill prata. Mina känslor då? De är oviktiga eller. Det gör ont.
    Lugn du. Han kommer att dumpa dig så småningom (om du inte tröttnar först) men ni kommer att ha kört den här situationen några varv till först, dvs att han tjurar på dig när det är han som har gjort fel och skuldbelägger dig med tillhörande silent treatment för att DU är såååå otrevlig mot honom och han måste fundera på om ni verkligen ska fortsätta tillsammans.

Hur många varv vill du köra?
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 11:22:15 följande:
    Håller med men jag är kär. Har inte varit kär på 4 år. Och innan honom bara en gång. Hade ett långt förhållande innan honom där jag blev väldigt illa behandlad så detta göra ont, hade hoppats på hälsosamt förhållande.
    Att du sällan blir kär är verkligen ingen orsak till att hänga kvar i något destruktivt. Du kanske behöver jobba på dina relationsmönster istället?
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 11:35:56 följande:

Kan jag skriva ett meddelande något i stil med detta: Du visade dig vara en fegis för du kan inte ens skriva över sms att det är slut, istället säger du bara att du inte vill prata. Du visade dina sanna färger och hela den här tiden anklagade du mig för saker jag inte gjort, klassisk projicering. Det är inte rättvist. 

Stryk det sista. Du glömde dessutom skriva till "och jag har fått nog av att bli illa behandlad så nu är det slut mellan oss. Lämna mig ifred hädanefter".
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 13:28:48 följande:
    Varför avråda anklagelser? Förstår varför annars men i detta fall förtjänar han inte det om han behandlat mig illa?
    För att du kanske vill visa dig mognare än så. Lätta ditt hjärta kan du göra här eller med dina vänner.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 18:42:02 följande:
    Jag saknar honom ja... och denna tystnad har börjat plåga mig nu. Tänkte 1-2 dagar okej men nu börjar det bli jobbigt. Inne på dag 4 nu.
    Inse att han behandlar dig illa. Och att det till och med kanske är slut.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:01:29 följande:
    Kan vara så att han inte menade det men det sade han aldrig. Man reder väl i så fall ut ? Vilket han inte var villig att göra.
    Men exakt vad gjorde/sa han som sårade dig så mycket? Hur reagerade du på det han gjorde/sa?
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:51:05 följande:
    Han nämnde andra tjejer och massa annat.
    På vilket sätt nämnde han dem?
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:58:22 följande:
    Något i stil med att om någon dag kanske han har en ny tjej.
    Ja det är väl fullt möjligt i en värld av möjligheter - men man säger inte så till sin flickvän! Jag skulle tolka det som en varning, ja. Inte för att han skulle ha någon på gång, utan mer som "akta dig så du inte förlorar mig". Allra minst att han inte alls tar seriöst på relationen, något han rycker på axlarna åt.

Och nu ger han dig silent treatment. Jag tror vi alla i tråden kan vara överens om det nu när det har gått fyra dagar...

Snälla ts, du ska vara med en snäll och fin kille, någon som uppskattar dig!
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:41:40 följande:
    Ska kontakta honom. Struntar i om folk här tycker jag inte ska det men jag måste för jag vill ha ett klart svar. Punkt
    Och om du inte får något svar? Ska du bara vänta några veckor tills du förstår att det är slut eller ska du göra det officiellt genom att meddela honom det själv?
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-24 10:13:34 följande:
    Önskar att han var man nog att säga förlåt men det kan jag väl glömma... tror killen inte är mån om hur mycket han sårat mig.
    Nej tyvärr så struntar han fullständigt i dig och dina känslor ts. Det är dags att blocka och gå vidare med livet. Gråt en skvätt, umgås med vänner i helgen. Livet blir bättre om ett tag.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-28 21:31:09 följande:
    Ja och det blev tyvärr inte lättare efter det min killkompis sagt. Blev bara förvirrad nu. Trodde mitt ex var en idiot.
    Ja, ditt ex är en idiot och tyvärr kanske din kompis har rätt också.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-29 00:28:27 följande:
    Trodde jag var på bättringsvägen men nu mår jag ännu sämre :( för nu ifrågasätter jag mig själv igen... jag försökte rädda allt genom att prata att ses och prata men hans ultimatum var sex för att ses... det gör så ont.
    Vill du vara med en kille som försöker tvinga dig till sex?
  • Anonym (F)

Poängen är dock ts att den där killen försöker utnyttja dig för sex.

• Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-29 16:13:00 följande:
    Det är det jag var rädd för att han skulle utnyttja mig, därför jag inte gick med på att träffas. Även om jag har tankar på att jag borde låtsats gå med på det bara för att träffa honom och säga allt till hans ansikte.
    Du behöver inte träffa honom för det, skicka i ett meddelande istället. Sedan blocka och gå vidare.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-30 02:52:46 följande:
    Träffade inte. Avslutade. Har nu listat ut att han verkar vara covert narcissist. Ja jag vet vi ska inte ställa diagnoser men han prickar in på typ allt där. Därför han kanske inte vågade betee sig så irl utan skriva massa skit på telefonen? Och sätta sex som ultimatum när han vet vad han lovat innan. Fegis... minns även när han en gång sade något sårande och jag säger att det sårar så säger han "Klart det sårar om du tänker så" BLAME SHIFTING!! Helt galet. Läskigt att många människor tror att sånna här personer är bra när de i själva verket bara är blyga och döljer det.
    Jag är lättad för din skull att du verkar ha kommit till en punkt där du kan släppa honom och gå vidare. Du kommer att må så mycket bättre sedan! Ja han verkar då riktigt ego och empatilös i minsta fall, narcissistiska drag definitivt. Hoppas också att du kan se sådana här varningsflaggor lite tidigare en annan gång, och lycka till nu!
Svar på tråden Känner mig ledsen