• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 12:03:29 följande:
    Det gör han. Menar du att han ignorerade mig för det är helg?
    Nja, tror att han slagit två flugor i en smäll. Jag hoppas att jag har fel men det här är så kliché för en manipulativ och feg person som det bara kan bli. Han kommer bara bli värre. Förstår att det känns jobbigt men ödsla inte ditt värdefulla liv på sådana här personer. Dumpa och gå vidare...det kommer att bespara dig mycket hjärtesorg.
  • Anonym (Många)

Tror det är bättre att du skriver i en och samma tråd TS. Då kan folk förstå bättre och du behöver inte upprepa dig om vad som hänt.

• Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-05 16:08:36 följande:
    Nja, tror att han slagit två flugor i en smäll. Jag hoppas att jag har fel men det här är så kliché för en manipulativ och feg person som det bara kan bli. Han kommer bara bli värre. Förstår att det känns jobbigt men ödsla inte ditt värdefulla liv på sådana här personer. Dumpa och gå vidare...det kommer att bespara dig mycket hjärtesorg.
    Vad menar du med 2 flugor i en smäll?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 17:44:59 följande:
    Vad menar du med 2 flugor i en smäll?
    Han både bestraffar dig och hittar på något kul över helgen. Eller tror att han sitter hemma och hoppas på att du ska höra av dig?
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-05 19:05:38 följande:
    Han både bestraffar dig och hittar på något kul över helgen. Eller tror att han sitter hemma och hoppas på att du ska höra av dig?
    Jaha du menar så... ja du kan ha en poäng där. Jag måste bara tänka klart innan jag bestämmer vad jag ska göra.
  • Plupp73

Har en vän som levt i en sådan relation i tio år. Saken är den att The Silent Treatment ger utövaren enorm makt, samtidigt som det bryter ner motparten successivt.

Det går att komma runt om båda parter verkligen vill förstå varandra, men så var det inte i hennes fall. 

Hennes liv hamnade ständigt på paus, hon ägnade två tredjedelar av dessa tio år åt att vänta på att han skulle ha tänkt färdigt.

Nu är det slut, äntligen, men hon sörjer. 

• Anonym (Maja)

Han är säkert omogen för ett förhållande.Lugna ner dig.Du har ju ditt liv och det är viktigare!

• Anonym (Vrf)
    Plupp73 skrev 2025-01-05 21:40:11 följande:

Har en vän som levt i en sådan relation i tio år. Saken är den att The Silent Treatment ger utövaren enorm makt, samtidigt som det bryter ner motparten successivt.

Det går att komma runt om båda parter verkligen vill förstå varandra, men så var det inte i hennes fall. 

Hennes liv hamnade ständigt på paus, hon ägnade två tredjedelar av dessa tio år åt att vänta på att han skulle ha tänkt färdigt.

Nu är det slut, äntligen, men hon sörjer. 

Hur långt kunde han ge henne silent treatment och bad sade han innan han gav det?
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-05 13:22:00 följande:
    Lugn du. Han kommer att dumpa dig så småningom (om du inte tröttnar först) men ni kommer att ha kört den här situationen några varv till först, dvs att han tjurar på dig när det är han som har gjort fel och skuldbelägger dig med tillhörande silent treatment för att DU är såååå otrevlig mot honom och han måste fundera på om ni verkligen ska fortsätta tillsammans.

Hur många varv vill du köra?
    Hur menar du så småningom?
  • Anonym (Förstår inte)

Vad menar du med att du nådde ut till honom?

Svar på tråden Känner mig ledsen