• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-06 14:00:25 följande:
    Varför inte bara fråga vad som pågår, hur han ser på er och vart hans tystnad ska leda. Får du ett undanglidande ickesvar så avslutar du direkt.
    Frågan är om jag ska göra detta eller skriva att det är slut.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-06 14:00:25 följande:
    Varför inte bara fråga vad som pågår, hur han ser på er och vart hans tystnad ska leda. Får du ett undanglidande ickesvar så avslutar du direkt.
    Då skriver jag i så fall att jag vill ha ett klart svar från honom och fråga om det är slut? För är det slut skriver man det och inte att man inte vill prata.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 16:58:37 följande:
    Då skriver jag i så fall att jag vill ha ett klart svar från honom och fråga om det är slut? För är det slut skriver man det och inte att man inte vill prata.
    Men om du frågar så låter det som att det är upp till honom.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-06 17:18:32 följande:
    Men om du frågar så låter det som att det är upp till honom.
    Och det är inte bra nej så måste väl tänka om mitt meddelande.
  • Anonym (Många)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 13:28:48 följande:
    Varför avråda anklagelser? Förstår varför annars men i detta fall förtjänar han inte det om han behandlat mig illa?
    För att anklagelser aldrig leder till något bra. Fundera istället på vad DU vill. Om du känner att han inte behandlar dig som du vill bli behandlad, skriv det istället. Typ: Jag har funderat de senaste dagarna och upplever att du behandlat mig dåligt. Jag har därför bestämt mig för att avsluta vår relation.

Då har du tagit kommandot. Och skulle det mot förmodan vara så att han fortfarande vill att det ska vara ni, ja då är bollen hans.
  • Mkay
    Fråga inte honom om det är slut. Fråga vad som pågår/det du vill fråga honom. Om du inte får något svar kan du därefter skriva att det är slut. Annars om han inte svarar kommer du hamna i ett tomrum igen där du bara väntar på svar. Det ska vara upp till dig var relationen tar vägen då det är han som beter sig illa. 
  • Mkay
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 17:28:24 följande:
    Och det är inte bra nej så måste väl tänka om mitt meddelande.
    jag tycker dock fortfarande att du ska försöka ringa honom. Sådana här samtal blir bättre över telefon/irl. Om han inte svarar kan du skicka ditt meddelande därefter. 
  • Anonym (Mia)
    Gör det du tycker blir bäst. Jag menar att man kan fråga vad som pågår, det är en öppen fråga som inte är svår att besvara. Inget svar eller undanglidande dåligt  svar, då hade jag meddelat att jag gör slut.

Jag hade inte förutsatt något, bättre att ta kontrollen och fråga vad han sysslar med och varför. 
  • Jeppot

Det är inte schysst att inte kommunicera som ditt ex gör nu, d v s att inte svara på sms eller att köra "the silent treatment". Är de slut eller vad känner du/tror du?

• Anonym (Vrf)
    Jeppot skrev 2025-01-06 23:42:53 följande:

Det är inte schysst att inte kommunicera som ditt ex gör nu, d v s att inte svara på sms eller att köra "the silent treatment". Är de slut eller vad känner du/tror du?

Det kan jag ju inte veta men en sak vet jag och det är att jag börjat må otroligt dåligt av denna tystnad.
Svar på tråden Känner mig ledsen