• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-06 07:02:34 följande:
    Ja det är vad det betyder om du har någon som helst respekt för dig själv. 
    Jag har respekt för mig själv men "jag vill inte prata" betyder inte endast en sak. 
    Och förlåt för att jag är kär då.
  • Mkay
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 07:35:01 följande:
    Jag har respekt för mig själv men "jag vill inte prata" betyder inte endast en sak. 
    Killen har ignorerat dig i flera dagar nu. Kommer han komma tillbaka? Mycket möjligt. Men om du tar tillbaka honom har du ingen respekt för dig själv. Och det är uppenbart att du inte vill ha några råd så förstår inte varför du har skapat tråden. 
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-06 07:51:22 följande:
    Killen har ignorerat dig i flera dagar nu. Kommer han komma tillbaka? Mycket möjligt. Men om du tar tillbaka honom har du ingen respekt för dig själv. Och det är uppenbart att du inte vill ha några råd så förstår inte varför du har skapat tråden. 
    Har du läst om hon som var i liknande situation här i tråden? Självklart vill jag ha råd men att säga att det endast finns en mening bakom hans "jag vill inte prata" är inte sant.
  • Mkay
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 07:57:31 följande:
    Har du läst om hon som var i liknande situation här i tråden? Självklart vill jag ha råd men att säga att det endast finns en mening bakom hans "jag vill inte prata" är inte sant.
    Ja och hon gjorde slut med honom när han tog kontakt igen för att hon inte skulle orka med det fler gånger. Vilken är din poäng? Detta kommer hända om och om igen om du fortsätter vara med honom, har du respekt för dig själv så betyder den meningen bara en sak och det är att det är slut. 
  • Anonym (Elven)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2025-01-05 22:35:49 följande:

Men du fick alltså ingen respons? För betydelsen av att nå fram ingår att personen tar till sig det man säger. Antar att du direktöversätter reach out men det funkar inte på svenska. 

Varför ringer du honom inte i stället för att försöka lösa konflikter via textmeddelanden?

TS. Jag förstod det också som att ni hade kontakt i fredags eftersom du skrev att du nådde honom då. Att nå någon betyder att man får kontakt. Men han är alltså ÄNNU tystare än du först skrev. 

Det är jättetrist detta, men han behandlar dig ju sämre än en hundbajs. Då är det läge att göra slut och gå vidare. 

Jag förstår att du är kär och att detta är supertungt! Prata med dina kompisar och din familj. Be om tröst. Men håll huvudet högt och låt ingen man behandla dig illa. 

• Anonym (U)

Skriv att du fått nog och lämna honom istället. Så ska du se att han springer efter dig. Visa att du inte hänger efter honom utan klarar dig själv. 

• Anonym (U)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 07:03:36 följande:
    Ja vi hade en konflikt och jag nådde ut till honom efter någon dag tills det lugnat sig lite men nu är jag ignorerad.
    Ingen o satsa på 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 07:35:01 följande:
    Såklart har du rätt i det. På FL ska man inte lyssna på alla domedagsbesked, vissa är mkt vinklade. Jag är bland dom första att tycka att man ska ha självrespekt men du har såklart inget klart besked ännu. Sen om du tycker det är bra nog för dig är en annan sak.
  • Anonym (Mia)

Vissa är slutna som musslor och vill tänka på sitt håll. Jag kan tänka att då ska dom nog vara tillsammans med en likadan så kan dom vara tysta tillsammans. Vad nu meningen skulle vara med all den växelvisa tystnaden men det kanske funkar bra för dom riktigt introverta.

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-06 08:42:31 följande:
    Såklart har du rätt i det. På FL ska man inte lyssna på alla domedagsbesked, vissa är mkt vinklade. Jag är bland dom första att tycka att man ska ha självrespekt men du har såklart inget klart besked ännu. Sen om du tycker det är bra nog för dig är en annan sak.
    Jag tycker också att man ska ha självrespekt och jag förstår att vissa tycker jag ska lämna men det finns fler svar bakom "jag vill inte prata" än ett. Jag är förvirrad och mår dåligt och hoppas att folk kan förstå det. 
Svar på tråden Känner mig ledsen