• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-05 06:55:22 följande:

Och du kan inte komma på någon som helst anledning? Har ni haft bråk? Konflikter? Mycket tjat eller tjafs? :/

Ja vi hade en konflikt och jag nådde ut till honom efter någon dag tills det lugnat sig lite men nu är jag ignorerad.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-05 07:17:59 följande:
    Vet inte vad bråket handlade om men uppenbarligen vill han nu straffa dig genom att ignorera dig. Det är extremt omoget att göra så, och en stor varningsflagga. Samtidigt.är det svårt att veta varför han är så arg eftersom du inte berättar hela historien.
    Han sade sårande saker och jag reagerade. Det blev ett bråk helt enkelt. Och han nämnde då att han inte vill prata. Förklarade gång på gång men samma visa återigen. 
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-05 07:48:09 följande:
    Och hur länge har ni varit tillsammans? Hur gamla är ni? 
    5 månader. Han 25 och jag 28.
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-05 08:08:02 följande:
    Skriv igen och/eller ring. Svarar han inte så är han inget att ha om han beter sig så omoget. 
    Fast han ignorerar mitt meddelande. Jag nådde ju ut till honom i fredags. Vill inte spamma.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Tea) skrev 2025-01-05 08:42:51 följande:

Är ni verkligen tillsammans? Hans beteende säger något annat. 

Läste du ens min tråd?
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-05 08:38:16 följande:
    Spamma är ju att skriva mycket på kort tid/skriva hela tiden utan att få svar. Det har gått mer än ett dygn av ignorerande sedan du försökte nå ut till honom och ni är tillsammans? Det är bara rimligt att höra av sig igen och fråga varför han ignorerar dig samt fråga om ni kan prata ut. Utan kommunikation har ni inget förhållande. Svarar han inte på det heller är det bara att släppa honom. För detta är inte sista gången han kommer bete sig så och är det ett sådant förhållande du vill ha, att han bara försvinner så fort ni bråkar? För bråk är en del av ett förhållande och att hantera bråk på ett bra sätt (med kommunikation) är viktigt i ett bra förhållande. 
    Jag har ju redan nått ut men är ignorerad. Förklarar det gång på gång. Förstår inte varför han inte skriver att det är slut om det är det, istället säger han att han inte vill prata.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Elven) skrev 2025-01-05 09:15:20 följande:

Håller med. Sådär beter man sig inte i en relation. 

Kan man inte längre kommunicera är relationen slut. 

Och jag säger ju gång på gång att jag inte förstår hans "Jag vill inte prata". Man kan väl bara skriva att det är slut istället.
  • Anonym (Vrf)
    Kvinna7 skrev 2025-01-05 10:12:05 följande:

Varför åker du inte bara hem till honom? Bättre prata öga mot öga. Sen efter det kan du bestämma dig för om du vill lämna eller ge det en chans.

Kan inte bara åka och dyka upp när han inte ens svarar på mitt meddelande.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-05 10:55:24 följande:

Om man bråkar är det helt naturligt att behöva vara själv ett tag, ju allvarligare bråk desto mer tid isär. Men, nu är det HAN som är ansvarig för att detta gått fel. Du hade all rätt att säga ifrån om han behandlar dig illa. Och nu ger han dig silent treatment som straff, väldigt sjukt beteende.

Det bästa du kan göra är att här och nu skicka ett sms att du har haft tid att reflektera över er relation och att med tanke på hur han behandlar dig så är det över mellan er. Att all kontakt ska avslutas och att du vill att han respekterar det.

Ja men hur mycket tid isär? Och ja detta ser ut att vara silent treatment.
    I och med att jag i fredags skickade ett meddelande som är obesvarat så vill jag inte skicka igen ÄN. Behöver reflektera mer.
Svar på tråden Känner mig ledsen