• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-05 23:48:33 följande:

Om han har sagt att han inte vill prata med dig så är ju förhållandet helt över?!

Finns inget mer att fundera över, bara att glömma honom och gå vidare I livet.

Fast nej, man säger att det är slut. Inte endast "jag vill inte prata".
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-06 00:55:01 följande:
    Hur har du tänkt att ni ska ha ett förhållande utan att prata? Det ÄR slut. Han svarar ju inte ens på sms. Du borde verkligen inse det. 
    Ja jag borde inse det så klart för finns inte alls människor som ger silent treatment eller inte vill prata ett tag. Meningen "jag vill inte prata" innebär endast en sak och det är att det är slut.
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-06 07:02:34 följande:
    Ja det är vad det betyder om du har någon som helst respekt för dig själv. 
    Jag har respekt för mig själv men "jag vill inte prata" betyder inte endast en sak. 
    Och förlåt för att jag är kär då.
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-06 07:51:22 följande:
    Killen har ignorerat dig i flera dagar nu. Kommer han komma tillbaka? Mycket möjligt. Men om du tar tillbaka honom har du ingen respekt för dig själv. Och det är uppenbart att du inte vill ha några råd så förstår inte varför du har skapat tråden. 
    Har du läst om hon som var i liknande situation här i tråden? Självklart vill jag ha råd men att säga att det endast finns en mening bakom hans "jag vill inte prata" är inte sant.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-06 08:42:31 följande:
    Såklart har du rätt i det. På FL ska man inte lyssna på alla domedagsbesked, vissa är mkt vinklade. Jag är bland dom första att tycka att man ska ha självrespekt men du har såklart inget klart besked ännu. Sen om du tycker det är bra nog för dig är en annan sak.
    Jag tycker också att man ska ha självrespekt och jag förstår att vissa tycker jag ska lämna men det finns fler svar bakom "jag vill inte prata" än ett. Jag är förvirrad och mår dåligt och hoppas att folk kan förstå det. 
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-06 09:00:30 följande:
    Självklart kan ingen veta exakt vad som försiggår - det går bara att läsa vad du har skrivit. Kanske du skulle kunna berätta vad det var konflikten handlade om? Du skrev att du blivit ledsen för saker han sagt men inte exakt vad. Det är ju skillnad på om han sade att han inte tycker om dig eller om han inte gillade din musiksmak och att du överreagerade på det.

Oavsett så säger hans tystnad mycket om hans karaktär men såklart finns det olika anledningar till att han reagerar så. 

Att du är förvirras och mår dåligt kan nog alla här förstå, men jag tror också att många vill att du ska slippa en person som.behandlar dig illa.
    Klart det är skillnad. Det var större grejer som jag inte vet hur jag ska förklara men var riktigt lågt det han sade. Och sen frågade han mig vad jag vill och när jag berättade det så säger han "prata inte med mig".
    Håller med att hans tystnad säger mycket om hans karaktär men tror du han tänker så?
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-06 10:56:13 följande:
    Tyvärr förstår jag inte vad problemet var så det är omöjligt att säga. Vad som är större grejer för.en person är inte nödvändigtvis lika stora för andra.
    Fast oavsett så tycker jag inte man ignorerar.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-06 11:15:04 följande:
    Absolut inte...det är.extremt omoget, fegt och manipulativt men tyvärr inte helt ovanligt. Bättre att du får reda på det här om honom nu än om ett år.
    Håller med men jag är kär. Har inte varit kär på 4 år. Och innan honom bara en gång. Hade ett långt förhållande innan honom där jag blev väldigt illa behandlad så detta göra ont, hade hoppats på hälsosamt förhållande.
  • Anonym (Vrf)

Kan jag skriva ett meddelande något i stil med detta: Du visade dig vara en fegis för du kan inte ens skriva över sms att det är slut, istället säger du bara att du inte vill prata. Du visade dina sanna färger och hela den här tiden anklagade du mig för saker jag inte gjort, klassisk projicering. Det är inte rättvist. 

• Anonym (Vrf)
    Anonym (?) skrev 2025-01-06 11:42:10 följande:
    Vad vill du åstakomma? 
    Vill kanske lätta mitt hjärta.
Svar på tråden Känner mig ledsen