• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Och där hörde han av sig... att vi kan prata men vi ska även ha sex. Han säger att jag bara behöver lyssna på honom.
    Hur kunde en så fin kille utvecklas till detta? :(

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Elven) skrev 2025-01-12 07:38:06 följande:
    Att som vuxen vilja ha ett sexlöst förhållande tillhör ovanligheterna. Att vänta till man gifter sig är lite vanligare, men att på obestämd tid bara vänta är det inte särskilt många som gör. För de flesta är sex en viktig del av relationen och att den här killen inte är intresserad av en sexlös relation gör honom inte till en dålig människa. MEN att han kräver sex, tycker att det är kul att skämta om att begå övergrepp mot dig, ignorerar dig under lång tid mm är fullkomligt oförsvarligt. Jag hoppas verkligen att du avslutar helt med honom nu. Jag hoppas också att du hittar en annan kille, som respekterar dig. Det är inte så många som vill ha en relation utan sex, det får du vara beredd på, men de finns! 
    Fast nu räcker det. Blir trött på folk som tror att man vill ha sexlöst förhållande bara för att det inte sker under en viss tid. Betyder inte alls att man inte vill ha sex senare. Jag har det när jag är redo. Punkt.
  • Anonym (Vrf)
    Eurydike skrev 2025-01-12 12:22:31 följande:
    Svaret på den sista meningen är för att han inte var en så fin kille. Gör dig själv en tjänst och blocka honom nu TS!
    Hade det inte räckt med att säga att han endast vill prata.
  • Anonym (Vrf)
    Eurydike skrev 2025-01-12 15:08:31 följande:
    Jo, det hade det absolut. Men det var ändå tur att han var ärlig med sina intentioner så du kan skippa snacket.
    Jag gick inte med på det för vill man lösa något så vill man prata ut och säger inte att vi måste ha sex för att fortsätta...
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-12 21:40:07 följande:
    Du får försöka tänka att den sidan han visar upp när han siter bakom en skärm är hans rätta sida.
    Det är då han vågar vara "tuff" och elak.
    Inte vill du väl vara med en sådan kille?
    Tänkte inte på det förrän nu... du kan ha en poäng där och jag har skrivkt till honom att jag inte vill se honom mer pga hans beteende.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-13 12:59:06 följande:
    Det är jättebra! Har han svarat på det?
    Nej han svarade inte. Har precis insett att jag var ihop med en manipulativ man. Det gör ont och är helt ofattbart men det får vara.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-22 00:07:14 följande:
    Det är bra. Jag förstår att det är svårt,men du förtjänar bättre än honom. Kom ihåg det.
    Tack. Bara det nu när chocken har lagt sig så ser man ett och annat. Allt börjar falla på plats och han var riktigt manipulativ.
  • Anonym (Vrf)
    Eurydike skrev 2025-01-22 00:58:18 följande:
    Vad bra att du har insett det och nu är det lättare att känna igen sådana personer i framtiden!
    Ja men tråkigt att det hände IGEN, det som gör så ont. Inte haft sådana här känslor på flera år och så blir jag sårad igen... men jo jag har insett att något inte stämde.
  • Anonym (Vrf)
    NinniQX skrev 2025-01-22 07:19:09 följande:

Ha inte sex med honom. Han kan lika gärna dumpa dig efter. Han skriver att hans känslor är viktiga, kan lika gärna betyda att han vill ha sex men inte fått för du har inte varit redo. Om en man hade betett sig sådär hade jag brutit direkt. Förstår att du är sårad men gå vidare. 

Kan du förklara yttligare meningen "Han skriver att hans känslor är viktiga, kan lika gärna betyda att han vill ha sex men inte fått för du inte varit redo" ?
  • Anonym (Vrf)
    Friger skrev 2025-01-22 09:38:57 följande:
    Du låter som en fin tjej, önskar fler tänkte som du när det gällde förhållanden. Jag tror inte att du hade mått bättre av att gå hela vägen med honom. Det låter inte så!

Jag hoppas att det löser sig!
    Tack. Ja det hade nog skadat mig ännu mer än vad jag redan är.
Svar på tråden Känner mig ledsen