• molly50

Känner mig ledsen

Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 12:01:17 följande:
    Jag håller med att det borde retts ut på en gång men han vill ju inte prata.
    Då finns det inte så mycket mer du kan göra. Jag tycker,ärligt talat,att du ska göra slut.
    Ni har varit tillsammans i bara 5 månader och han visar redan ett sådant beteende att alla varningslampor blinkar. Ni borde fortfarande vara nykära och lyckliga. Men han slänger ur sig sårande saker och surar sen för att du blir sårad.
    Det är silent treatment. Och gaslighting. Och det lär hända fler gånger om du fortsätter vara tillsammans med honom. Och så vill du väl inte ha det?
    Jag tycker inte att du ska vänta på att han ska göra slut. Gör det själv.
    Du förtjänar bättre.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 23:25:37 följande:
    Exakt fick ingen respons. Ringer inte för att han sagt att han inte vill prata så då tänkte jag att ett meddelande är lättare...
    Då kan du ju skicka ett meddelande och tala om för honom att du vill avsluta det ni har då du inte vill ha ett förhållande utan kommunikation.
    Jag tycker generellt inte att man gör slut via sms,men i det här fallet så verkar det befogat då han inte vill prata.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 08:48:25 följande:
    Jag tycker också att man ska ha självrespekt och jag förstår att vissa tycker jag ska lämna men det finns fler svar bakom "jag vill inte prata" än ett. Jag är förvirrad och mår dåligt och hoppas att folk kan förstå det. 
    Självklart förstår vi att du mår dåligt.
    Men jag tycker ändå att du ska sätta ner foten och göra klart för honom att om han vägrar prata så har ni ingenting tillsammans och göra slut.
    För du vill väl inte vara tillsammans med någon där detta kommer att hända så fort du blir besviken på honom av någon anledning?
    För det är så det kommer att bli om du fortsätter med honom. Tro mig.
    Jag förstår att det är svårt när man är kär osv.
    Men tycker du inte att du förtjänar bättre än så?
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 07:54:25 följande:
    Det är jag verkligen inte. Killar innan honom har jag lämnat så fort jag upptäckt något. Poängen med den här är att när vi väl ses är det bra. 
    Men spelar det någon roll att det 'r bra när ni väl ses,om du vet att det kommer att bli samma visa igen nästa gång han gör något som sårar dig?
    För det kommer att bli fler gånger,om han har visat det redan nu,efter bara 5 månader. Tro mig.
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-08 15:32:08 följande:

I en del människors jargong brukar de säga "hon borde straffkn*llas", det betyder inte att ha sex med någon (våldta) utan är ett typ uttryck/skämt till eller om någon man är arg på.

Men det är inte ok att säga heller som skämt.
    Och i det här fallet så tror jag inte heller att det handlar om ett skämt,utan om en person som inte är normalt funtad.
    Jag tycker inte att TS ska avfärda det som ett skämt utan göra slut,blockera och gå vidare. Även om det känns svårt.
    Men hon är värd bättre.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:59:11 följande:
    Varför sade han att han älskar mig för 2 v sedan. Det kändes som att det kom i lagom tid och naturligt...
    Han var nog inte ärlig. Han försöker kanske manipulera dig för att få sex.
    Hans sjuka hot kan ju också antyda det.
    Och med tanke på att han förändrades efter resan han gjorde så kan ju det innebära att han har en annan.
    Är det verkligen en sådan kille du vill ha?
    Om inte så gör slut,blockera och gå vidare,även om det känns svårt.
    Och sluta analysera hans beteende som är långt ifrån normalt.
    Du förtjänar bättre.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 20:42:04 följande:
    Jag befinner mig i chocktillstånd just nu
    Det förstår jag. Har du nå´n vän eller så du kan prata med?
    Du behöver kanske någon att bolla dina tankar med.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 20:58:12 följande:
    Jo då det har jag men det är bara så otroligt tufft. En människa som själv är toxic säger åt mig att jag är toxic.
    Försök att inte ta åt dig av det och tänk att det är han som är den enda som är toxisk av er två.
    Han försöker projicera sina egna fel och brister på dig.

Bra att du har vänner omkring dig. Försök hitta på något skoj med dem så du får skingra dina tankar och visa honom att du klarar dig utan honom.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 22:39:48 följande:

Har ältat med min kusin och hon säger att han kanske bara har dark humor? Hur kan folk tro det...

Det är överhuvudtaget inte humor att hota någon med våldtäkt.
    Inte heller att leka med någons känslor och manipulera.
    Jag håller med den som skrev att du måste sluta leta förklaringar och dumpa och gå vidare. Även om det är svårt.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 13:07:45 följande:
    Mem varför blockar de?
    För att han är en feg liten skitstövel som inte vågar göra slut på annat sätt.
Svar på tråden Känner mig ledsen