Känner mig ledsen
Är ni verkligen tillsammans? Hans beteende säger något annat.
Håller med. Sådär beter man sig inte i en relation.
Kan man inte längre kommunicera är relationen slut.
Är ni verkligen tillsammans? Hans beteende säger något annat.
Håller med. Sådär beter man sig inte i en relation.
Kan man inte längre kommunicera är relationen slut.
Att han reagerar så negativt när du inte accepterar att han är taskig mot dig är ett väldigt dåligt tecken. Att han sen ignorerar dig och vägrar prata gör det ännu värre.
Läs på om gaslighting.
Han har visat väldigt tydligt att han inte bryr sig så mycket om dina känslor.
Jättetrist att det blev så här. Jag förstår att du är ledsen! Kanske arg också? Samtidigt bra att du fick se så här tidigt i relationen hur han är.
Men du fick alltså ingen respons? För betydelsen av att nå fram ingår att personen tar till sig det man säger. Antar att du direktöversätter reach out men det funkar inte på svenska.
Varför ringer du honom inte i stället för att försöka lösa konflikter via textmeddelanden?
TS. Jag förstod det också som att ni hade kontakt i fredags eftersom du skrev att du nådde honom då. Att nå någon betyder att man får kontakt. Men han är alltså ÄNNU tystare än du först skrev.
Det är jättetrist detta, men han behandlar dig ju sämre än en hundbajs. Då är det läge att göra slut och gå vidare.
Jag förstår att du är kär och att detta är supertungt! Prata med dina kompisar och din familj. Be om tröst. Men håll huvudet högt och låt ingen man behandla dig illa.
Är det normalt att få ångestattacker när jag sovee? Han dyker upp i mina drömmar och jag får en äcklig rädsla känsla
Eftersom det är andra gången en sån här idiot hittat dig vill jag också råda dig att gå och prata med någon. Fundera på hur du kan avslöja den här typen av män. Kanske har du någon egenskap som gör att de ser dig som lättmanipulerad (vilket du nu visat att du inte är!).
Har den här killen och din förra något gemensamt? Finns det något sätt för dig att se varningsflaggorna ännu tidigare. www.varningstecken.n.nu
Du har klarat dig den här gången för att du har huvudet på skaft och ifrågasatte när han betedde sig illa. Och du stod på dig trots att din kusin inte höll med dig. Det är starkt gjort! Nästa gång en sån här kille visar intresse för dig kan du kanske avslöja honom ännu tidigare.
Och där hörde han av sig... att vi kan prata men vi ska även ha sex. Han säger att jag bara behöver lyssna på honom.
Hur kunde en så fin kille utvecklas till detta? :(
Men ert föhållande var ju sexlöst, eller hur? Och det var du som ville ha det så. Till sist ville inte han ha det så längre.
Du ska givetvis inte ha sex om du inte vill. Det är helt självklart!
Ditt ex betedde sig svinigt, men just att se sex som en viktig del av en relation är varken svinigt eller ovanligt. Det förnuftiga att göra om man är missnöjd med en sexlös relation är ju dock att göra slut på ett respektfullt sätt. Det var på den punkten ditt ex misslyckades kapitalt och valde att vara ett egoistiskt svin.
Att vilja vänta så länge som du på sex är ovanligt. Det betyder inte på något sätt att du gör fel. Men det är inte heller fel att vilja avsluta en sexlös relation.