• Anonym (TS)

Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?

Alltså, vilka sanningar skulle du som kvinna eller man vilja berätta för det motsatta könet. 

Vad önskar du var känt, vilka missförstånd om dig själv upplever du och  vad bör det andra könet få veta och känna till. Vad skulle du aldrig säga högt?

Det kan vara vad som helst, vardagligt som djupt..

• Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?
  • Anonym (-)
    Anonym (Jonas) skrev 2024-12-25 00:05:21 följande:

Kära kvinnor:

Detta är en hemsk men ack så sann sanning om män. Men vi har inga problem med att vara ihop med en kvinna, flera år, bo med henne och presentera henne för vår familj trots att vi innerst inne vet att hon INTE är the one. Det brukar ställa sig på sin spets först när hon vill ha barn. Då brukar uppbrottet komma.

Medan ni kvinnor är måna om er tid, att inte spilla tid på en man eller relation där det inte finns progress eller framtid (eller att ni stångar er blodiga på att ni SKA få honom att ändra sig) så har män inte alls samma syn. Vi tjänar på att vara med en kvinna. Vi får kärlek, omtanke, omhändertagande, sex, mat, någon som driver på oss, sociala sammanhang och någon att kunna prata med kring djupa ämnen. Det ni får ut av era bästa väninnor får inte vi ut av våra bästa killpolare. Därför gillar vi ert sällskap, men det betyder inte att vi ser en framtid med er. Ni håller en plats tills den rätta kvinnan kommer in i våra liv. Och då går det snabbt. Medan vi nekat förlovning och barn i flera år med dig kommer hon få inom kort.

Vi män är hellre med fel person än ensamma. För er är det tvärtom. Så tjejer, ställ för helvete krav på era män eller dumpa dem om de inte ger er det NI VILL HA. Där sållar ni ut de som aldrig ville ta sista klivet i relationen.

Och ni förtjänar bättre än att vara ett alternativ än ett första val. 

Skulle råda er män att ge fan i att utnyttja kvinnor på det där hjärtlösa, psykopatiska sättet. Fy fan säger jag bara. Blir illamående av er sort.

Och ja, jag kommer då att ställa höga krav redan från början om jag träffar någon. Ingen man ska få utnyttja mig på det sättet, eller på något sätt alls. Det är snarare han som ska bevisa sitt värde för mig och även sitt engagemang. Han ska bidra och ta lika mycket ansvar själv och verkligen inte begära att bli "omhändertagen", som värsta småungen. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-25 01:34:44 följande:
    Tyvärr är majoriteten män fel män att bilda familj med. Det är därför det ser ut som det gör.

www.gp.se/debatt/julefriden-infinner-sig-for-att-kvinnor-branner-ut-sig.5a8e96c2-e02b-49a7-b98e-3e2b990963b7

Som länken visar handlar det inte om enstaka stolpskott till män tyvärr. Jag önskar verkligen att sanningen var en annan.
    Man måste verkligen vara bestämd redan från början som kvinna och ställa krav. Så fan heller att jag belönar en man med sex och kärlek innan han bevisat sitt värde, sin kärlek och sitt engagemang först. Jävla psykopater det finns överallt. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jonas) skrev 2024-12-25 00:05:21 följande:

Kära kvinnor:

Detta är en hemsk men ack så sann sanning om män. Men vi har inga problem med att vara ihop med en kvinna, flera år, bo med henne och presentera henne för vår familj trots att vi innerst inne vet att hon INTE är the one. Det brukar ställa sig på sin spets först när hon vill ha barn. Då brukar uppbrottet komma.

Medan ni kvinnor är måna om er tid, att inte spilla tid på en man eller relation där det inte finns progress eller framtid (eller att ni stångar er blodiga på att ni SKA få honom att ändra sig) så har män inte alls samma syn. Vi tjänar på att vara med en kvinna. Vi får kärlek, omtanke, omhändertagande, sex, mat, någon som driver på oss, sociala sammanhang och någon att kunna prata med kring djupa ämnen. Det ni får ut av era bästa väninnor får inte vi ut av våra bästa killpolare. Därför gillar vi ert sällskap, men det betyder inte att vi ser en framtid med er. Ni håller en plats tills den rätta kvinnan kommer in i våra liv. Och då går det snabbt. Medan vi nekat förlovning och barn i flera år med dig kommer hon få inom kort.

Vi män är hellre med fel person än ensamma. För er är det tvärtom. Så tjejer, ställ för helvete krav på era män eller dumpa dem om de inte ger er det NI VILL HA. Där sållar ni ut de som aldrig ville ta sista klivet i relationen.

Och ni förtjänar bättre än att vara ett alternativ än ett första val. 

Kära män:
    Detta är en hemsk men ack så sann sanning om kvinnor, som är kattallergiker
    ClumsySmurf Anonym(Lisa) skrev 2024-11-29 09:57:44 följande:
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-28 22:50:18 följande:
    och poletten trillar inte ner. VARFÖR TROR DU KVINNOR ÄR KRÄSNA/SELEKTIVA? Är det fortfarande en gåta? För i x antal andra trådar brukar du stryka misogyna män längs ryggen och se ner på dessa ondsinta kvinnor som inte väljer stackars Palle.

så förklara gärna med egna ord varför du tror att varför fler kvinnor väljer frivillig ensamhet, över att bara ta första bästa man. inte som att det finns brist på män direkt
    om man utgår från den vänsterfeministiska synen på män, är det så att den stämmer så är ju "varför kvinnor är kräsna och selektiva?" helt fel fråga

möjligt svar på rätt fråga är
    kvinnor är väldigt rädda för att vara ensamma

• ClumsySmurf
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-25 01:34:44 följande:
    Tyvärr är majoriteten män fel män att bilda familj med. Det är därför det ser ut som det gör.

www.gp.se/debatt/julefriden-infinner-sig-for-att-kvinnor-branner-ut-sig.5a8e96c2-e02b-49a7-b98e-3e2b990963b7

Som länken visar handlar det inte om enstaka stolpskott till män tyvärr. Jag önskar verkligen att sanningen var en annan.
    Jag skulle kunna tänka mej att dela vissa delar av projektledandet rättvist 50/50, i alla fall ibland.
    Men blir det om jag försöker projektleda att man ska strunta i att skicka julkort och annat jag tycker är onödigt, vill kvinnor att ansvaret för arbetet i hemmet ska vara jämställt?
  • Anonym (Kvinna 39)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-25 02:06:55 följande:
    Jag skulle kunna tänka mej att dela vissa delar av projektledandet rättvist 50/50, i alla fall ibland.
    Men blir det om jag försöker projektleda att man ska strunta i att skicka julkort och annat jag tycker är onödigt, vill kvinnor att ansvaret för arbetet i hemmet ska vara jämställt?
    Ja det är ju en intressant fråga. Jag kan se framför mig kvinnan som står och skäller på mannen att hon "minsann gör allt här hemma", medan han försöker förklara att han inte anser att man behöver skicka julkort och tusen andra småsaker. Är det då hans fel att hon tycker att det ska göras en massa? Snarare vore det väl vettigare att se att hon är den som vill göra detta, då får hon lägga energin på det också.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Ingenting) skrev 2024-12-24 18:41:49 följande:

Jag var gift i 10 år, födde 4 barn till min man. Han lämnade mig för en yngre kvinna. Och jag var helt utbränd i detta äktenskap.  Gjorde allt. Jobba, laga mat, städa, tog hand om barn.Så ja, män kan dra åt h*lvete!

Och varför gjorde du allt detta...? Du hade dessutom kunnat lämna honom långt innan. Och varför dömer du ut precis alla män pga denna dåliga relation? Särskilt konstigt när du själv var en stor orsak till att den fortgick i alldeles för många år.
  • Anonym (Mini)
    Guldkornen drar sin del av lasset. Dom är finns men är för få, det är min och många andras bild.

Om man jämför med en arbetsplats där man har en lista på vad som ska utföras så får man göra samma i hemmen. Båda har godkänt den och precis som på en arbetsplats så får den som vill göra saker som inte står på listan göra det själv. Svårigheten är väl vara att hitta den gemensamma listan som båda kan leva med. Säg den man som helt vill hoppa över julen trots barn. Är inte många kvinnor som skulle acceptera det, alltså gör kvinnan jobbet själv. Eller män som vill ha julfirande men som vägrar utföra arbetsuppgifterna som krävs. Så saknas viljan så blir det omöjligt att inte den ena arbetar som slav men då blir det väl skilsmässa då om kvinnan har självrespekt och inser dom långsiktiga följderna för sitt liv. Som sagt, det finns utmaningar. Som jag ser det så är det bristen på vilja hos män att anstränga sig som är problemet. Om kopplingen bra förhållande=vilja att anstränga sig skulle förstås av män så hade alla levt mycket lyckligare liv imo.

Skicka julkort kan vara nödvändigt till äldre släktingar och dito vänner som inte hängt med i den teknologiska utvecklingen. Menar att man får tänka lite smart.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-12-25 09:11:27 följande:
    Och varför gjorde du allt detta...? Du hade dessutom kunnat lämna honom långt innan. Och varför dömer du ut precis alla män pga denna dåliga relation? Särskilt konstigt när du själv var en stor orsak till att den fortgick i alldeles för många år.
    Ja, en till ensamstående mamma där. Fräscht att lägga skulden på den som utför arbetet och inte den som sviker. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-12-25 09:06:03 följande:
    Ja det är ju en intressant fråga. Jag kan se framför mig kvinnan som står och skäller på mannen att hon "minsann gör allt här hemma", medan han försöker förklara att han inte anser att man behöver skicka julkort och tusen andra småsaker. Är det då hans fel att hon tycker att det ska göras en massa? Snarare vore det väl vettigare att se att hon är den som vill göra detta, då får hon lägga energin på det också.
    När man var yngre och var vaken på nätterna, upptagen med något som var så jävla viktigt att man inte ens kunde sova, så var det alltid något helt jävla onödigt enligt någon annan.
    Jag gör "minsann gör allt här hemma", av det hon tycker är helt onödigt.

När jag var barn och observerade mamma med julstöket, mycket skulle göras för att det var så jävla viktigt, men mycket av det helt jävla onödigt enligt mej.
    Det blev inte bättre, men mina systrar har säkert rätt julvärdegrund.

• Postman
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-25 10:46:28 följande:
    Guldkornen drar sin del av lasset. Dom är finns men är för få, det är min och många andras bild.

Om man jämför med en arbetsplats där man har en lista på vad som ska utföras så får man göra samma i hemmen. Båda har godkänt den och precis som på en arbetsplats så får den som vill göra saker som inte står på listan göra det själv. Svårigheten är väl vara att hitta den gemensamma listan som båda kan leva med. Säg den man som helt vill hoppa över julen trots barn. Är inte många kvinnor som skulle acceptera det, alltså gör kvinnan jobbet själv. Eller män som vill ha julfirande men som vägrar utföra arbetsuppgifterna som krävs. Så saknas viljan så blir det omöjligt att inte den ena arbetar som slav men då blir det väl skilsmässa då om kvinnan har självrespekt och inser dom långsiktiga följderna för sitt liv. Som sagt, det finns utmaningar. Som jag ser det så är det bristen på vilja hos män att anstränga sig som är problemet. Om kopplingen bra förhållande=vilja att anstränga sig skulle förstås av män så hade alla levt mycket lyckligare liv imo.

Skicka julkort kan vara nödvändigt till äldre släktingar och dito vänner som inte hängt med i den teknologiska utvecklingen. Menar att man får tänka lite smart.
    Man kan istället för att skylla männens bristande engagemang vända på det och ifrågasätta om inte kvinnor har ett överdrivet engagemang I mångt och mycket. Problemet är vem som mest rätt till sin nivå, har kvinnor t ex mer rätt att sätta nivån än män. Det kanske är långt smartare att avveckla äldre släktingar eller dito vänner som inte hänger med i den teknologiska utvecklingen än att bränna ut sig på att man måste skicka julkort i all evighet. Jag ser det som långt smartare att prioritera sin egna hälsa och välbefinnande än att vända sig ut och in i en massa måsten. 
Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?