Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-12-25 09:06:03 följande:
ClumsySmurf skrev 2024-12-25 02:06:55 följande:
Jag skulle kunna tänka mej att dela vissa delar av projektledandet rättvist 50/50, i alla fall ibland.
Men blir det om jag försöker projektleda att man ska strunta i att skicka julkort och annat jag tycker är onödigt, vill kvinnor att ansvaret för arbetet i hemmet ska vara jämställt?
Ja det är ju en intressant fråga. Jag kan se framför mig kvinnan som står och skäller på mannen att hon "minsann gör allt här hemma", medan han försöker förklara att han inte anser att man behöver skicka julkort och tusen andra småsaker. Är det då hans fel att hon tycker att det ska göras en massa? Snarare vore det väl vettigare att se att hon är den som vill göra detta, då får hon lägga energin på det också.
När man var yngre och var vaken på nätterna, upptagen med något som var så jävla viktigt att man inte ens kunde sova, så var det alltid något helt jävla onödigt enligt någon annan.
Jag gör "minsann gör allt här hemma", av det hon tycker är helt onödigt.
När jag var barn och observerade mamma med julstöket, mycket skulle göras för att det var så jävla viktigt, men mycket av det helt jävla onödigt enligt mej.
Det blev inte bättre, men mina systrar har säkert rätt julvärdegrund.