• Anonym (TS)

Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?

Alltså, vilka sanningar skulle du som kvinna eller man vilja berätta för det motsatta könet. 

Vad önskar du var känt, vilka missförstånd om dig själv upplever du och  vad bör det andra könet få veta och känna till. Vad skulle du aldrig säga högt?

Det kan vara vad som helst, vardagligt som djupt..

• Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mini)
    Anonym (...) skrev 2024-12-23 20:57:38 följande:
    Vad är fel med det praktiska och bekväma?
    Inget alls är fel med det. Precis som att det inte är något fel med att uppskatta vissa kläder och annat som inte faller i den kategorin men som har andra fördelar man gillar. Olika människor, olika dagar.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Kvinna..) skrev 2024-12-23 18:40:16 följande:

Förstår inte män att det inte är så trevligt att ta sig innanför kallingarna så fort de sitter i soffan och sedan både äta mat utan att tvätta händerna och pilla på allt möjligt. 

Varför gör män detta hela tiden?

Vad är det för sunkiga män du råkat ut för?
  • Anonym (JB)
    Anonym (God Jul) skrev 2024-12-24 10:56:58 följande:
    Jag vet, men det är så jävla tråkigt att hålla på och vara finkänslig 100år vid klitoris, när det enda man vill är att köra in den.
    Du vet att man kan ha kuken inne och stimulera klitoris samtidigt va?
  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (Ingenting) skrev 2024-12-24 10:18:13 följande:

Som kvinna, egentligen ingenting. Jo, att jag är så jävla tacksam att jag slutat dejta. Det är något seriöst fel på män i dagens samhälle. Där kvinnor ska vara smala, hålla käften. Inte vara självständiga. Finns inga goda män, bara onda. 

Och nej, vi kvinnor som slutat dejta. Kan tvärtom on må betydligt bättre. Och alla är inte bittra eller cat ladies 
    Ser ni dessutom en kvinna ute, som inte uppskattar eran nyfikenhet eller försök att ta kontakt. Gå vidare.  Dessutom undviker jag miljöer där män vistas. Och ja, det är riktigt härligt :)

Jag har äntligen gjort mig fri från män och deras behov av att äga och kontrollera kvinnor. 

?Närå, jag är inte ett dugg bitter jag.? 😂
  • Anonym (Ingenting)
    Anonym (Ärlig) skrev 2024-12-24 12:50:10 följande:
    ?Närå, jag är inte ett dugg bitter jag.? 😂
    Oh vad oförväntat, en man som drar bitter kortet direkt. Återigen en annan man som var svårt acceptera att han inte får kontrollera en kvinna. Och att det finns kvinnor som skiter i er. Riktigt kul är det :)  

Sedan kan vi glädjas åt att barnafödandet minskar. Är mest män som lider av det. De har större behov av sådant än kvinnor. 
  • Anonym (Ingenting)
    Tecum skrev 2024-12-24 11:07:28 följande:

Tagga ner och sluta vara så misstänksamma mot alla män bara för att ni haft oturen att stöta på några stolpskott.

Och sen den eviga sanningen: Om något verkar vara för bra för att vara sant - är det förmodligen för bra för att vara sant!

Eller så kan man sluta med att tala om vad andra människor ska göra, speciellt kvinnor. Snälla du,  ALLA män har bara dessa saker på hjärnan.

Ser du vad som händer med samhället? Kvinnor börjar förstå. Det syns bl.a I minskat barnafödande. Kvinnor är trötta på att bli behandlade som avelsdjur som fastnar i förhållanden där de får agera husslavar och dubbel jobba. Mäns ondska börjar slå tillbaka emot dom själva hahaha!:)
  • Anonym (Ingenting)

Jag var gift i 10 år, födde 4 barn till min man. Han lämnade mig för en yngre kvinna. Och jag var helt utbränd i detta äktenskap.  Gjorde allt. Jobba, laga mat, städa, tog hand om barn.Så ja, män kan dra åt h*lvete!

• Anonym (Ärlig)
    Anonym (Ingenting) skrev 2024-12-24 18:41:49 följande:

Jag var gift i 10 år, födde 4 barn till min man. Han lämnade mig för en yngre kvinna. Och jag var helt utbränd i detta äktenskap.  Gjorde allt. Jobba, laga mat, städa, tog hand om barn.Så ja, män kan dra åt h*lvete!

Ja, men tur att du inte blev bitter ivf! Då kanske du skulle fallit i fällan att dra alla män över en kam.👍🏻
  • Anonym (Balle)

Wallace walla jag har min balla!

Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?